GSM<>smartphone

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

janvers
Lid geworden op: 10 aug 2007, 17:44
Locatie: Oost-Vlaanderen

27 dec 2016, 14:06

Tot nu toe heb ik altijd met een kleine GSM gewerkt. ben er tevreden over. Maar 'om mee te zijn' moet men nu met een smartphone werken. Ik denk er aan een aan te schaffen. Maar inderdaad belangrijkste reden: mee zijn.
Op wat let ik best?
Twijfel: ga ik mijn GSM blijven gebruiken (is gemakkelijk op te bergen, borstzakje van hemd).
Nieuwe Sim-kaart?? Waar kan men die bekomen als men de Smartphone op internet koopt?
Hopelijk zijn er mensen met ondervinding, die mij raad kunnen geven;
In elk geval dank bij voorbaat.
Gegroet
Janvers
Computer: Packard Bell Easynote TN65
Pentium Dual-core CPU T4200 @ 2.00Ghz
Ram geheugen 4.00GB 32-bits
Windows Vista Home Premium Service pack 2

CCleaner, BullGuard, OOffice, Internet explorer 9

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

27 dec 2016, 15:10

Heeft u al een smartphone op het oog?
U kan uw huidige simkaart blijven gebruiken.
Maar u kan ook een nieuwe aanvragen bij alle providers ( mobile vikings is een interessante)
Er zijn Smartphones met twee simkaarten ( een om te bellen bv met de kaart die u nu heeft en een andere , die u dan moet aanvragen om op internet te gaan)
Succes met aankoop

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

27 dec 2016, 15:46

Ik denk dat het niet de simkaart is die bepaald of je op internet kunt geraken, maar wel het toestel waarin die simkaart steekt.

Zelfs met een gewone Pay and Go kan je gaan surfen op "tinternet" :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

27 dec 2016, 15:52

Dat heeft u goed gezien Danny, maar schrijf ik dat?

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

27 dec 2016, 16:10

paullamb schreef:... ( een om te bellen bv met de kaart die u nu heeft en een andere , die u dan moet aanvragen om op internet te gaan) ...
Paullamb, als ik als leek uw uitleg lees, dan kan ik niets anders verstaan dat ik twee verschillende simkaarten zal moeten gebruiken ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

27 dec 2016, 16:23

Danny. schreef: Paullamb, als ik als leek uw uitleg lees, dan kan ik niets anders verstaan dat ik twee verschillende simkaarten zal moeten gebruiken ...
ik lees nergens iets van "moeten"
ik lees enkel, dat bij sommige smartphones, de mogelijkheid bestaat :wink:
Laatst gewijzigd door hollygan op 27 dec 2016, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

27 dec 2016, 16:25

u schrijft 'om mee te zijn'.

Is het nog interessant voor iemand na zestig om een smartphone aan te schaffen ? Is een gewone gsm niet voldoende ?
Wat kan een smartphone ons bieden ? Gaan we mobiel internetten op de straat, gaan we mailen op de straat , gaan we muziek beluisteren met oortjes in de straat, gaan we mobiel banking doen met app op de straat ?
Ik veronderstel dat je je smartphone in huis niet gaat gebruiken om op het internet te gaan ? Er is nog altijd de laptop of de tablet, groter scherm, krachtiger.
Ik heb mijn bedenkingen bij een aankoop , voor mij persoonlijk hé.
Het is een zakcomputer, niets meer en niet minder, en men kan er per ongeluk ook nog eens mee telefoneren.
Duur in aankoop, duur in abonnement en asociaal. En waarom zou je nog je gewone gsm gebruiken ?
Maar ik ben er zeker van dat de pro's hier ook nog wel aan bod zullen komen. En binnen afzienbare tijd zal je zo'n ding nodig hebben om te betalen, om op de bus te kunnen en noem maar op. Ik weet het, alles heeft zijn voordelen en zijn nadelen.

Ik wens je succes bij de aankoop, moest ik ééntje kopen , het zou een nokia zijn, schijnt gemakkelijk in gebruik te zijn.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 dec 2016, 16:37

Sanne, waarom zou je na je 60ste niet mee mogen met je tijd? Niet iedereen is uitgeblust op zijn 60ste hoor. Ik heb er me dit jaar ook ééntje aangeschaft en het is een mooie toevoeging of de pc. Ik heb er op reis heel veel plezier van gehad. What's app e.d. Foto's gratis doorsturen. Het heeft veel voordelen. Bankieren met de smartphone, eens zo gemakkelijk en niet altijd je kaart nodig. Het is geen moet een smartphone maar hij is echt wel makkelijk. En ik zou ook niet weten waarom je twee simkaarten zou nodig hebben. Eéntje is ruim genoeg vind ik persoonlijk.
Zo duur zijn ze ook niet meer in aankoop en ja ik gebruik hem ook in huis, af en toe eens om mijn mails na te kijken of FB. Pc staat veel op maar niet altijd. Ik vind het handig en voel me zeker nog niet te oud om met een smartphone om te kunnen. Als mensen op hun 90ste met een pc omkunnen, kunnen ze dat ook met een smartphone.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

27 dec 2016, 16:45

Met een Android smartphone zonder simkaart kan u surfen op het internet via wifi.
Dan hebt u een minitablet.
De simkaart is er enkel om te bellen of 3G/4G netwerk via uw telefoonprovider.

janvers
Lid geworden op: 10 aug 2007, 17:44
Locatie: Oost-Vlaanderen

27 dec 2016, 16:55

Aan Sanne.
Je hebt gelijk, in feite nu nog niet nodig. Maar hoe langer men wacht hoe moeilijker het is om zich aan te passen. Er zal waarschijnlijk een tijd komen, waar het moeilijk is zonder, zoals nu met een GSM.
Belangrijkste nadeel, vind ik, dat wegbergen in de zomer bij lichte kledij, in de winter heb ik altijd wel iets aan met grote zakken, maar in de zomer.., en een sacoche zie ik mij niet te gebruiken.
Anderen: dank voor de informatie. Ik leer bij;
Janvers
Computer: Packard Bell Easynote TN65
Pentium Dual-core CPU T4200 @ 2.00Ghz
Ram geheugen 4.00GB 32-bits
Windows Vista Home Premium Service pack 2

CCleaner, BullGuard, OOffice, Internet explorer 9

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 dec 2016, 17:04

janvers schreef:Aan Sanne.
Je hebt gelijk, in feite nu nog niet nodig. Maar hoe langer men wacht hoe moeilijker het is om zich aan te passen. Er zal waarschijnlijk een tijd komen, waar het moeilijk is zonder, zoals nu met een GSM.
Belangrijkste nadeel, vind ik, dat wegbergen in de zomer bij lichte kledij, in de winter heb ik altijd wel iets aan met grote zakken, maar in de zomer.., en een sacoche zie ik mij niet te gebruiken.
Anderen: dank voor de informatie. Ik leer bij;
Janvers

Mijn smartphone past perfect in mijn broekzak of andere kledingzak hoor.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 dec 2016, 18:22

maar de stroom niet

die dingen zijn begot na 2 dagen plat als een vijg (das een lopende rekening)
vergelijk met een gsm , die gemakkelijk 14 dagen of 3 weken zonder opladen kan

als men gaat bellen of internetten , tja dan is één dag al genoeg
en moet er opgeladen worden , als men s'anderendaags niet midden op de dag plat dreigt te vallen
nog een grote tegenstelling met bellen met gsm
en van geluid daar zwijgen we maar van
ik heb alles van dergelijke dingen
en gebruik alle dingen ook
slimmer wordt ik der niet op
armer wél

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

27 dec 2016, 18:52

prima vera,
heb ik ergens gezegd dat ik een zestiger een uitgeblust persoon vind, of dat ze niet meer zouden meekunnen.
Ik ben zestig en ik werk nog met veel zin en verantwoordelijkheid en heb een volle agenda.
Ik stelde de vraag ook voor mijzelf omdat ik , ondanks mijn werk, geen smartphone nodig heb. Ik kan alles via pc, gsm, tablet. Op straat loop ik niet met mijn neus op dat ding en ik kan foto's maken en verwerken met mijn gsm. Men moet niet meelopen met de kudde om 'bij' te zijn.
Ik ben er zeker van dat er ouderen zijn die een smartphone op zak hebben, al is het maar om het op tafel te kunnen leggen. Op tv gehoord, een dametje van 80 die pas een smartphone had gekregen van haar kinderen en de kinderen hadden het noodnummer erin gezet en nu kon ze niets anders meer bellen dat het noodnummer. Men had haar vergeten te zeggen dat ze kon swipen naar andere telefoonnummers. :lol:
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

27 dec 2016, 19:23

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 dec 2016, 20:04

ge hebt gelijk hoor sanne
en het kost dan ook nog stukken van ....
daarmee dat der zoveel in de problemen komen

300 € precies of t'is niks
das verdorie 1/4 van véél mensen hun maandelijks inkomen
en voor wat en wie dan nog wel
een beetje waarde besef zou voor véél mensen welkom zijn denk ik