DVD afspelen

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

15 jan 2017, 13:36

Beste vrienden,
Ik heb een probleempje, als ik een dvd brand kan ik dat niet afspelen op mijn dvd-speler, ik heb er 2 en het lukt op geen enkele van de 2, ik moet wel zeggen dat het oudere modellen zijn van dvd-spelers een Panasonic en een Samsung.
Even uitleggen wat ik doe:
Werk met windows 10
Ik stel een film samen van foto's en video's en muziek via movie maker, maak daar een film van, deze film brand ik dan via windows media player in high definition de normale werkwijze denk ik?
Maar geen enkele dvd speler kan dit afspelen, heeft waarschijnlijk te maken met de ouderdom?
Is er geen programma of trukje om die film om te zetten zodat dit toch mogelijk wordt op die oudere toestellen?
Mijn gebrande dvd is nu weg bij een vriend die een recentelijker videospeler heeft om te proberen maar hierover heb ik nog geen resultaat
Wie kan helpen???
graag enkele voorstellen aub
veel groetjes
Kamiel
Opgelet, onderstaande toestellen is niet meer hedendaags, moet dit nog veranderen, sorry hiervoor!
Medion/Akoya PC MD8868, 64Bit,/RAM 4GB/Telenet F-Secure IS/google chrome/Ccleaner//WLMail 2012

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

16 jan 2017, 00:13

MovieMaker brand in mp4 H265 dacht ik en mss te nieuw en codec zit niet in je toestel .
Het oudere bestand is .avi ,is groter maar even goed .
DVD schijfje zou het + moeten zijn en geen RW of ReWritable dvd.
Als die film op je pc zit kan je evtl omzetten naar een type zoals Zamzar.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wimo
Lid geworden op: 07 jul 2007, 15:44
Locatie: Muizen(Mechelen)+Spanje

16 jan 2017, 11:16

Vrij simpel, als je uw DVD bij het branden niet aangeduid hebt om te finaliseren gaat dat niet lukken.
Nu zal uwe DVD nog openstaan zodanig dat je der nog iets kunt aan toevoegen.
Maakt niet uit of die speler wat ouderdom heeft. Bij ene nieuwe gaat dat ook niet lukken.
Tik eens op Google in; DVD FINALISEREN. massa info daarover.

Anders kopieëren op een andere DVD, dan kan je der mee doen wat je wilt. Dan hoeft dat finaliseren niet.

Wimo
TOSHIBA C70_C_1C9 / 64 BITS / INTEL CORE I5 5200U / 8 GB DDR3 / INTEL HD GRAFPHICS 5500 WIN10 HOME versie 2004 / 500 GB SSD / FIREFOX / OUTLOOK.COM
HP ENVY 4520 AIO.
SMARTPFONE SAMSUNG GALAXY A03 Android 11

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

16 jan 2017, 13:02

@boeffer
idd het is gebrand in MP4, het schijfje is DVD+R
ondertussen heb ik ook het resultaat van de andere DVDspeler bij vriend en daar lukt het afspelen ook niet? Dus als ik het goed begrijp zegt U "omzetten naar AVI en opnieuw branden" omzetten kan ik met Freemake video comvecter.
@wimo
finaliseren? nog nooit van gehoord en ook nergens iets van gezien of gevonden?
op Google heb ik gelezen dat dit met de dvdspeler moet gedaan worden? ik kan dit nergens vinden op de dvd speler, ook wordt er gezegd dat als je de dvd laat uitwerpen dit automatisch gebeurd is, ook wordt er veel beschreven met Nero burning waar ik geen gebruik van maak. Al begrijp ik niet veel van wat daar allemaal beschreven is, ik ben dan ook maar een leek! Vroeger heb ik altijd CD-tjes gebrand met Nero zonder problemen maar dat is nu betalend geworden en volgens de beschrijvingen zit hiervoor alles in windows 10, wat ik dan ook gedaan heb. Al moet ik zeggen dat ik nog nooit DVD-s gebrand heb, dit is de eerste maal.
Kan je op de pc dan de DVD+R finaliseren en waar vind ik dat?

in ieder geval al bedankt voor jullie reacties
Kamiel
Medion/Akoya PC MD8868, 64Bit,/RAM 4GB/Telenet F-Secure IS/google chrome/Ccleaner//WLMail 2012