Over de SSD schijf

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2017, 16:39

sorry als mijn volgende antwoorden iets langer duren, moet even weg ... tot zo ...
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 feb 2017, 17:20

hinderd niet hoor


toch moeilijk leesbaar
na een beetje ontcijferen
ik zie géén abnormale of software die het zou kunnen veroorzaken
buiten mac afee
malwarebytes
nvidia
en ik denk niet dat die het .....

als ik van u was zou ik toch die kabel verwijderen (van de grafische digitale , die in twee splitst in analoog ) vervangen door één digitale of één analoge
normaal veroorzaakt dat niks maar in dit geval moet je het echt gaan proberen uit te sluiten
want der zitten niet veel opties meer aan qua oorzaak
uitgenomen ander stuurprogam voor de grafische
anders zit het werkelijk in uw windows hoor

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2017, 20:16

Bon, zover zijn we al zie.
Ik, heb die kabel veranderd door een gewone VGA, zo met die typische koningsblauwe stekkers. Op het eerste zicht lijkt alles normaal.

Wat nu Windows betreft, wat bedoel je als je zegt dat het aan Windows zou liggen ? Is een herinstallatie of herstel hier dan op zijn plaats ? Ik geef er niet om om alles terug naar de fabrieksinstellingen te zetten als het daarmee opgelost is.

Het is een mini tower computer met Windows 7 professional op voorhand geïnstalleerd met licentie.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2017, 20:51

Toby schreef:Bon, zover zijn we al zie.
Ik, heb die kabel veranderd door een gewone VGA, zo met die typische koningsblauwe stekkers. Op het eerste zicht lijkt alles normaal.
Correctie : ik krijg helemaal geen beeld op de monitor als ik alleen een vga kabel gebruik als verbinding monitor met computer. Blijkt dat het stuk dat in twee splitst onmisbaar is (?).
De monitor meldt dan "let op controleer kabelverbingding" als ik het gesplitste stuk weglaat.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

11 feb 2017, 09:16

@ Toby
Dat met die kabels is een raar verhaal. In je ondertekening vermeld je Linux. Kun je eens proberen met een of ander live-Linux-DVD op te starten en een tijdje draaien. Komen de problemen ook hier ?????

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 feb 2017, 10:37

hviaene schreef:@ Toby
Dat met die kabels is een raar verhaal. In je ondertekening vermeld je Linux. Kun je eens proberen met een of ander live-Linux-DVD op te starten en een tijdje draaien. Komen de problemen ook hier ?????
Bedankt voor het meewerken.
Maar mijn Linux distro's (Mint en Zorin) draai ik op een andere desktop en een laptop. Daar zijn dergelijke problemen gelukkig nog niet gekend. :wink:

Het is de minitower met OS Windows 7 professional waar al de miserie ontstaan is.

Ik ga dat toch eens proberen met een iso schijfje om Mint te draaien op de Microsoft computer en laat wel iets weten.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 feb 2017, 10:50

die moet werken met enkele kabel hoor (een analoge kabel of een digitale kabel)
zo een split kabel is zelfs niet origineel eigenlijk

blijkbaar werkt uw analoge uitgang van de grafische kaart niet !(omdat ge spreekt van blauwe connectors)

met uw splitkabel takt ge af van de digitale uitgang van de kaart , en die digitale wordt omgezet naar analoog 2x naar uw beeldscherm

neem eens een digitale kabel
of
neem een tussenstuk digitaal >analoog , met analoge kabel

wat voor aansluiting zit der aan uw beeldscherm ?
analoog of digitaal ?

blauwe zijn altijd analoog
hieronder een afbeelding van een tussenstuk analoog>digitaal

Afbeelding

onderste op de printscreen is digitaal
bovenste op de printscreen is analoog

is dus hetzelfde als uwe splitkabel maar dan als echte omzetters

Scanpart adapter van 15pin VGA female naar 24+5pin DVI-I stekker. Met deze adapter verbindt je bijvoorbeeld de computer, monitor of beamer. De adapter koppelt een monitor met vga-aansluiting aan een computer met een dvi-aansluiting.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

11 feb 2017, 11:14

Die kaart heeft een DMS-59 stekker als uitgang. Daar kan je dan een adapter kabel op aansluiten. Jr hebt gekozen voor een adaptor DMS-59 naar 2x VGA (analoog) maar er bestaat ook een kabel DMS-59 naar 2x DVI (digitaal).
De monitor heeft ook een DVI aansluiting, het is me dus een raadsel waarom je gekozen hebt voor VGA omdat de DVI aansluiting een beter en stabieler beeld geeft.
Dit zal waarschijnlijk niet veel veranderen aan het originele probleem dat ge gemeld hebt.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 feb 2017, 11:56

zijn beeldscherm zal alléén een analoge aansluiting hebben veronderstel ik

in dat omzetten kan het toch eventueel misgaan hoor
als der gene fatsoenlijke omzetter gebruikt wordt


maar blijkbaar werkt zijn analoge uitgang op zijn kaart niet
volgens de uitleg
dus kan der iets met de kaart zijn ook

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

11 feb 2017, 12:23

Daar ge 8 GB RAM hebt zou ik eens voorstellen om zonder wisselbestand te werken. Noteer wel op welke schijf het wisselbestand nu staat.
Met 8 GB RAM kan je zonder wisselbestand werken tenzij ge veel programma's gelijk start, heel zware programma's gebruikt of met meer gebruikers gelijk werkt.
Afbeelding
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 feb 2017, 15:09

Beste medewerkers : ik ga jullie berichten één voor één goed bekijken en individueel zo goed als mogelijk trachten te beantwoorden.
Vooreerst enkele algemene punten :

Al sinds ik begonnen computeren ben, heb ik alleen nog maar analoge (vga, blauwe stekkers) gebruikt als verbinding tussen computer en monitor, zonder problemen overigens.

Pas bij deze computer is er een tussenstuk bijgeleverd (zie mijn post en afbeelding van 9 februari om 19.52 u.); de beige uitgang aan de computer is vrouwelijk van aard met 15 X 4 pin ingangen, allen netjes op een rij (zie diezelfde afbeelding).

Aan die verbinding zijn 2 kabels bevestigd telkens met mannelijke stekker van het analoge type (vga, blauwe stekkers).

Zo is de toestand en zo werd de pc geleverd. Tot daar.

Werkwijze : ondanks die splitsing, verbind ik gewoon de computer en de monitor met een gewone analoge kabel (blauw) : resultaat niks beeld.

Dan maar die splitsing gebruikt : die digitale beigekleurige stekker (60 pins ?) gaat als mannelijke stekker in de vrouwelijke bij de computer en vervolgens één uitgang (analoog, blauw) verbinden met dito analoge kabel naar de monitor, met als resultaat : beeld (en geluid natuurlijk ...).
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 feb 2017, 17:11

verhaegen schreef:die moet werken met enkele kabel hoor (een analoge kabel of een digitale kabel)
zo een split kabel is zelfs niet origineel eigenlijk

blijkbaar werkt uw analoge uitgang van de grafische kaart niet !(omdat ge spreekt van blauwe connectors)

met uw splitkabel takt ge af van de digitale uitgang van de kaart , en die digitale wordt omgezet naar analoog 2x naar uw beeldscherm

neem eens een digitale kabel
of
neem een tussenstuk digitaal >analoog , met analoge kabel

wat voor aansluiting zit der aan uw beeldscherm ?
analoog of digitaal ?

blauwe zijn altijd analoog
Nee, de analoge uitgang met daarin vga, blauwe kabel naar de monitor geeft zero request, alleen die splitkabel werkt (zie afbeelding in mijn post van 9 februari) aangezien er een digitale uitgang is aan de computer (afbeelding van die uitgang is te zien in mijn post van 9 februari) waar het splitstuk in past (beige vrouwelijke stekker in de computer, mannelijke aan de splitkabel).
In één van mijn monitoren is er een digitale (beige) ingang, vrouwelijke type.
Ik heb daar momenteel geen gepaste kabel en/of tussenstuk voorhanden en kan dat bijgevolg nu niet uittesten.

Dat de analoge kabelverbinding totaal niet werkt kan ik andermaal bewijzen als ik een tweede monitor uittest, met alweer nul resultaat ...
verhaegen schreef: hieronder een afbeelding van een tussenstuk analoog>digitaal

Afbeelding

onderste op de printscreen is digitaal
bovenste op de printscreen is analoog

is dus hetzelfde als uwe splitkabel maar dan als echte omzetters

Scanpart adapter van 15pin VGA female naar 24+5pin DVI-I stekker. Met deze adapter verbindt je bijvoorbeeld de computer, monitor of beamer. De adapter koppelt een monitor met vga-aansluiting aan een computer met een dvi-aansluiting.
Die spullen heb ik helaas nu niet.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 feb 2017, 17:18

janneke dust2 schreef:Die kaart heeft een DMS-59 stekker als uitgang. Daar kan je dan een adapter kabel op aansluiten. Jr hebt gekozen voor een adaptor DMS-59 naar 2x VGA (analoog) maar er bestaat ook een kabel DMS-59 naar 2x DVI (digitaal).
De monitor heeft ook een DVI aansluiting, het is me dus een raadsel waarom je gekozen hebt voor VGA omdat de DVI aansluiting een beter en stabieler beeld geeft.
Dit zal waarschijnlijk niet veel veranderen aan het originele probleem dat ge gemeld hebt.
Natuurlijk heb je overschot van gelijk Janneke dust2, maar de computer werd zo in zijn huidige toestand afgeleverd.

Op dat moment wist ik niet beter of anders gezegd ik kende alleen nog maar een analoge verbinding tussen computer en monitor.

Begin volgende week zal het één van mijn eerste taken zijn (wij gepensioneerden hebben toch veel tijd hé :wink: ) om eens een deugdelijke digitale kabel te gaan halen ....
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 feb 2017, 17:31

verhaegen schreef:zijn beeldscherm zal alléén een analoge aansluiting hebben veronderstel ik
in dat omzetten kan het toch eventueel misgaan hoor
als der gene fatsoenlijke omzetter gebruikt wordt
maar blijkbaar werkt zijn analoge uitgang op zijn kaart niet
volgens de uitleg
dus kan der iets met de kaart zijn ook
Afbeelding

... zo ziet de ingang (beige) er uit in de monitor die ik courant gebruik. Dat is een vrouwelijke stekker met een klein horizontaal stuke contactpunt naast die pinnetjesingangen (natuurlijk zonder die hdmi aansluitingen hee) en de kabel die ik heb is er een met een mannelijk uiteinde van een 60 tal pinnetjes zonder horizontaal contactstukje.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 feb 2017, 17:35

@Janneke dust2 : last but not least : uw laatste voorstel inzake zonder wisselbestand te werken, moet ik eens goed bekijken hoor want dat gaat net iets boven mijn petje als beperkt computeraar ...

Als jullie het nu eens goedvinden ga ik een tijdje Linux Mint 18 draaien met diezelfde computer en eens kijken welke kuren hij nog krijgt ... :roll:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !