Over de SSD schijf

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

11 feb 2017, 18:03

Uw monitor ACER X223HQ bestaat in 2 uitvoeringen. Een met enkel een VGA interface en een met VGA en DVI interface.
In het geval van 2 interfaces moet ge de monitor manueel instellen voor de VGA of DVI interface.
Dus voor ge iets onderneemt kijk dus eerst maar eens of ge de versie met 2 interfaces hebt.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 feb 2017, 20:21

maar
dus toch een rare combinatie hoor
digitaal uit de grafische , door de kabel omgezet naar analoog , en daar dan terug een omzetting naar analoog en naar hdmi (de beige )

daar moet wél iets mis mee gaan

eigenlijk zou het simpel van grafische analoog , naar scherm analoog zijn
en dat zou moeten werken
of digitaal van de kaart naar hdmi van het scherm

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 feb 2017, 20:25

verhaegen schreef:maar
dus toch een rare combinatie hoor
digitaal uit de grafische , door de kabel omgezet naar analoog , en daar dan terug een omzetting naar analoog en naar hdmi (de beige )

daar moet wél iets mis mee gaan

eigenlijk zou het simpel van grafische analoog , naar scherm analoog zijn
en dat zou moeten werken
of digitaal van de kaart naar hdmi van het scherm
Neenee : digitaal uit de computer (beige met splitsing), naar analoge kabel (blauw) en dan naar monitor aangesloten ook met analoog (blauw).

Zo is het nu.

Aangezien de monitor ook een digitaal contactpunt heeft (beige) kan ik rechtstreeks vanuit de computer de monitor digitaal verbinden.

De zaak is dat ik daarvoor nu geen kabel heb en waarschijnlijk ten vroegste maandag kan uittesten ...
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 feb 2017, 20:32

janneke dust2 schreef:Uw monitor ACER X223HQ bestaat in 2 uitvoeringen. Een met enkel een VGA interface en een met VGA en DVI interface.
In het geval van 2 interfaces moet ge de monitor manueel instellen voor de VGA of DVI interface.
Dus voor ge iets onderneemt kijk dus eerst maar eens of ge de versie met 2 interfaces hebt.
Klopt.
2 interfaces zijn mogelijk, analoog (blauw) of digitaal (beige).

Monitor heeft 2 aansluitpunten : analoog of digitaal --> staat nu op analoog ingesteld.

Vanuit analoge uitgang computer werkt het niet, enkel digitaal.

Huidige toestand : vermits er momenteel geen digitale kabel voorhanden is, kan deze verbinding niet getest worden.

Vandaar huidige "knossels" (zo klinkt dat in mijn dialect) :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 feb 2017, 20:34

@hviaene : intussen staat de computer in kwestie al anderhalf uur Linux Mint 18 vanaf een schijfje te draaien.
Nog niks mis ondervonden ... :?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 feb 2017, 23:31

... intussen is de test met het Linux Mint schijfje gestopt om 23.15 u. en gedurende de periode vanaf ongeveer 19 u. is er niks abnormaals vastgesteld. Grote activiteiten zijn er niet geweest, behalvbe continu muziek mp3 spelen via VLC Media Player, Tetris game, surfen enz. Geen zware grafische programma's.
We zien verder. 8)

Connectie computer met monitor : digitale uitgang computer met gesplitste kabel naar analoge kabel naar monitor.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

12 feb 2017, 10:40

Voor alle duidelijkheid :

De uitgang van de computer ziet er zo uit :

Afbeelding

Terwijl de ingang van de monitor er zo uit ziet :

Afbeelding

--> volgens nazicht betreft de uitgang in de computer een DMS 59 female en de benodigde stekker voor de monitor is een DVI-D connector male
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

12 feb 2017, 11:05

die comp uitgang is inderdaad bedoelt voor 2 schermen aan te hangen analoog uitgang
uw scherm heeft een analoog (dat aangesloten is op uw printscreen)
en een digitale uitgang (niet aangesloten)

dat zou dus gewoon moeten werken

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

12 feb 2017, 11:38

verhaegen schreef:die comp uitgang is inderdaad bedoelt voor 2 schermen aan te hangen analoog uitgang
uw scherm heeft een analoog (dat aangesloten is op uw printscreen)
en een digitale uitgang (niet aangesloten)
dat zou dus gewoon moeten werken
Ik ga nu morgen eens zien voor een andere kabel om de monitor rechtstreeks met de computer te verbinden zonder die splitsing.
Dat zal dan iets worden zoals getoond in de afbeelding hierbij.

Afbeelding
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

12 feb 2017, 12:16

die kabel
ik denk niet dat het zin gaat hebben hoor

niet geschoten is altijd mis natuurlijk , maar ik betwijfel het
en soms durven ze veel geld vragen voor dergelijke kabels hier in de winkels

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

12 feb 2017, 20:19

verhaegen schreef:die kabel
ik denk niet dat het zin gaat hebben hoor
niet geschoten is altijd mis natuurlijk , maar ik betwijfel het
en soms durven ze veel geld vragen voor dergelijke kabels hier in de winkels
Eerlijk gezegd, geloof ik ook niet dat het een dag en nacht verschil zal uitmaken, maar toch heb ik een licht wantrouwen in die splitsing kabel.

Ik heb de nieuwe kabel in een online winkel gekocht en is daar niet verschrikkelijk duur. Zal waarschijnlijk a.s. dinsdag besteld worden.

Even terzijde : de computer heb ik al sedert deze morgen omstreeks 9 uur opgestart en die heeft gedraaid tot ongeveer 18.00 uur met afwisselende activiteiten gedurende deze periode. In ieder geval waren het geen grote grafische belastingen en tijdens heel die periode is er niks abnormaals voorgevallen. Heeft het te maken met het feit dat ik gisteren in de late namiddag nog enkele uren vanaf een schijfje Linux Mint 18 gedraaid heb ? Ik weet het niet.

Ik stelde deze morgen wel vast dat mijn schermresolutie gewijzigd werd. Heeft Linux dat gedaan of ikzelf in onwetendheid ?
Enfin afwachten en ik meld het wel als er iets niet klopt.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

12 feb 2017, 20:30

Die kabel maakt mogelijk weinig uit voor het probleem maar normaal moet je in ieder geval een beter en stabieler beeld hebben op uw monitor.
Maar ik zou toch eens nazien waar het wisselbestand staat. Ik zou het op 0 zetten of op een gewone harde schijf met een beginwaarde van 4000 en een max van 8000.
Persoonlijk ben ik er niet voor om enkel windows de grote te laten beheren op een gewone harde schijf.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

12 feb 2017, 22:23

janneke dust2 schreef:Die kabel maakt mogelijk weinig uit voor het probleem maar normaal moet je in ieder geval een beter en stabieler beeld hebben op uw monitor.
Maar ik zou toch eens nazien waar het wisselbestand staat. Ik zou het op 0 zetten of op een gewone harde schijf met een beginwaarde van 4000 en een max van 8000.
Persoonlijk ben ik er niet voor om enkel windows de grote te laten beheren op een gewone harde schijf.
Het is eigenlijk onbekend terrein voor mij en heb daar vanzelfsprekend een beetje schrik van om iets verkeerd te doen. Is er ergens een duidelijke handleiding om deze test te doen ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

12 feb 2017, 22:34

Hier vindt je de uitleg voor Win7:
https://www.schoonepc.nl/windows7/optim ... ingen.html

Veranderingen van omvang of plaats van wisselbestand gebeurt pas na het herstarten van de PC.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

14 feb 2017, 11:20

janneke dust2 schreef:Hier vindt je de uitleg voor Win7:
https://www.schoonepc.nl/windows7/optim ... ingen.html
Veranderingen van omvang of plaats van wisselbestand gebeurt pas na het herstarten van de PC.
ik ga dat eerst nog eens rustig bekijken want dat is nieuw voor mij.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !