Bril

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen
Gast

03 feb 2017, 10:44

Ik heb sinds gisteren een nieuwe bril met dubbel zicht.
TV-kijken lukt goed, om aan de computer te werken moet ik mijn hoofd zo ongeveer in mijn nek leggen, heb dus vlug teruggegrepen naar mijn oude bril.
Wat doe ik hiermee? Teruggaan naar de optieker of teruggaan naar de oogarts?
Zijn er nog mensen die hier last van ondervinden?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 feb 2017, 10:47

*leah* schreef:Ik heb sinds gisteren een nieuwe bril met dubbel zicht.
TV-kijken lukt goed, om aan de computer te werken moet ik mijn hoofd zo ongeveer in mijn nek leggen, heb dus vlug teruggegrepen naar mijn oude bril.
Wat doe ik hiermee? Teruggaan naar de optieker of teruggaan naar de oogarts?
Zijn er nog mensen die hier last van ondervinden?
Terug naar je optieker. Heb je geen drie maanden probeertijd gekregen? Als je het echt niet kunt gewoon worden, moeten ze je twee brillen aanbieden.
Ik heb altijd al dubbel zicht gehad en van dag één geen enkel probleem daar mee gehad. Mijn man kon het niet gewoon worden en kloeg vanaf dag één. Die is gaan ruilen voor twee brillen.
Gast

03 feb 2017, 17:29

Dank voor je goede raad Vera.
Ik ga volgende week terug naar de optieker, lezen en computeren lukt me gewoon niet met die bril.
Me weeral laten ompraten, die verkopers zijn zo rad van tong.

Groetjes,

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

03 feb 2017, 18:17

Ge moet de afstand eens meten tot de computer.
Ik gebruik ook een minder sterke dubbelzicht voor de computer.
Gast

03 feb 2017, 19:40

Dank je Voorn.

De optieker zei dat hij om aan de pc te werken zou plaatsen tussen het "verzien glas" en het gedeelte om te lezen.
Maar ik zie geen steek tenzij ik mijn hoofd in m'n nek leg.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 feb 2017, 20:01

*leah* schreef:Dank voor je goede raad Vera.
Ik ga volgende week terug naar de optieker, lezen en computeren lukt me gewoon niet met die bril.
Me weeral laten ompraten, die verkopers zijn zo rad van tong.

Groetjes,
Dat is zo Leah, 'k hoop dat het in orde komt.

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

03 feb 2017, 23:12

Bij Pearle verkopen ze computerbrillen ( kan ook gebruikt worden als leesbril natuurlijk ) ,aangepast aan jouw ogen.
Ik heb er eentje en dat bevalt me goed .

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

04 feb 2017, 09:51

Ik heb een bril om ver te zien en ook een bril dubbel glas. deze laatste gebruik ik enkel om te lezen omdat ik aan dubbel glazen niet kan wennen.
Om te werken aan mijn pc heb ik een bril gekocht in het kruidvat, daar hebben ze verschillende sterkten. U kan ze allemaal proberen en er zal wel een geschikte tussen zijn. Ik kan er ook goed mee lezen. Hij is niet schadelijk voor de ogen, en hij kost 4,80 Euro. Ik zou proberen 8O
spreekbeurt persoonlijke veiligheid
Gast

04 feb 2017, 10:15

Dank voor de tip pomponneke.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

04 feb 2017, 17:17

Teruggaan naar de optieker en hopen dat hij het goed krijgt. Die bril is ofwel niet goed 'gemonteerd' of de glazen geven te veel vervorming. Ik heb het ook gehad met mijn eerste multifocale met glazen van een duur Belgisch merk. Ik kon er goed mee ver zien, maar lezen en op de laptop werken lukte niet. Ik ben ermee terug geweest, er zijn andere glazen ingezet maar dat heeft niet veel geholpen. Gevolg: ik heb zes jaar met twee brillen rondgelopen (mijn dure multifocale en eentje van 't Kruidvat om te lezen/laptop).
Nu heb ik sinds een jaar een nieuwe, maatwerk met een ander merk glazen (Frans), met nauwelijks vervorming. Ik heb de bril opgezet in de winkel en ik heb hem bij wijze van spreken niet meer af gezet.
Gast

04 feb 2017, 17:28

Dank je Myriam, ik ben eens benieuwd wat er scheelt aan mijn bril. Het montuur klikt ook voortdurend, heel vervelend.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

04 feb 2017, 21:38

Leah
Ge gaat best terug met je bril .het zijn kostelijke glazen en inderdaad ik heb zopas hetzelfde probleem gehad.Ik draag al vele jaren dubbel zicht en nu nieuwe opticien en is verkeerd ,maar ze gaat er ander glazen insteken. Zij zijn daar tegen verzekert als ze een glas mis insteken.

Wel gemakkelijk dat dubbel zicht zo moet ge geen 2 brillen altijd bij hebben.

Gerarda

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

05 feb 2017, 04:17

Multifocaal is de max als je er kunt aan wennen.
Ik vraag mij af of jullie bij het afhalen van de nieuwe bril, die eerst niet eens ter plaatse grondig uittesten alvorens mee te nemen naar huis ? :roll:

Dan moet je niet verwonderd zijn als je die dan thuis voor de eerste keer echt nodig hebt en ook moet gebruiken, het hele zaakje tegenvalt.

Ik ken geen enkele optieker die je zou laten gaan indien je klachten had bij het afhalen en het eerste gebruik.

Dat zijn op zijn minst mijn ervaringen.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

05 feb 2017, 08:27

Toby
Wel een goede vraag, maar zo simpel is het niet. Heb ook gehad dat bril prima was in de winkel ,maar thuis kijkt ge dan vanuit uw zetel ook andere afstanden en dan ontdekt men dat het niet juist zit.

ja inderdaad heel gemakkelijk het dubbel zicht omdat ge maar een bril moet hebben ,maar moet wel heel juist zijn.

Bij mij werd er zelfs foto genomen met een apparaatje op de bril om heel juist te staan denk ik. Ook door opticien met haar apparatuur zoals oogarts gecontroleerd en toch was het mis. Gelukkig moest ik nog naar de oogarts voor briefje en die stelde vast dat het verkeerde sterkte was.
Scheelde een half nummertje teveel.Daar waren mijn ogen niet blij mee. :D
Mevrouw doet nu het nodige om het op te lossen.

Gerarda