sateliet en adsl

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

janenalleman
Lid geworden op: 18 jul 2006, 17:44
Locatie: Bocholt

04 feb 2017, 14:09

Ik kijk al jaren via de satelliet tv, bijzonder de Duitse shows. Sinds verleden heb ik een nieuwe provider (Proximus) en bood me voor dezelfde prijs ook tv aan. Een installateur heeft adsl (?) gekoppeld aan HDMI 2, terwijl mijn schotelantenne op HDMI 1 staat.
Mijn tv werkt nu met WiFi, kan het zijn dat door die WiFi ik geen toegang meer krijg op mijn schotelantenne? Ik weet dat die mekanieker een code heeft ingevoerd, of heeft dat een invloed?
Ik zou graag nog die Duitse zenders willen bekijken, maar dat lukt dus niet meer. Heeft daar iemand een suggestie over?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 feb 2017, 16:45

dan moet ge gewoon uw tv schakelen naar hdmi 1 hé

dan hebt ge die zenders

die wifi heeft der niets mee vandoen volgens mijn weten

ik kijk ook wel eens via satteliet , en via dvb-t
en via proximus

ge moet schakelen volgens ingang , en dan zal der spelen navenant welk der op die ingang aangesloten is

janenalleman
Lid geworden op: 18 jul 2006, 17:44
Locatie: Bocholt

04 feb 2017, 18:10

Als het zo gemakkelijk was om van HDMI 1 naar HDMI 2 te schakelen dan had ik deze vraag niet gesteld.
Voordat ik aangesloten was op deze nieuwe provider ging het schakelen vanzelf. Nu kan ik met de afstandsbediening van mijn tv toestel geen enkele handeling meer uitvoeren. De afstandsbediening van Proximus naar de tv laat geen overschakeling toe, dat is het probleem.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 feb 2017, 14:56

op uw tv kastje (niet dat van proximus)
juist onder het knopje input staat een knopje met een rechthoekig scherm men een pijl van buiten het rechthoekje naar binnen wijzend van de rechthoek

Afbeelding

dat moet je indrukken op je tv kastje
dan kan je de bron gaan kiezen

bij mij staat dat bij
input tv
en daarjuist onder
input "rechthoekig schermpje met pijl door

janenalleman
Lid geworden op: 18 jul 2006, 17:44
Locatie: Bocholt

06 feb 2017, 11:50

Geachte Heer, met veel respect en achting, bedank i U van harte voor de geboden suggesties. Op de tv zelf langs de zijkant kan ik manueel de tv overschakelen naar de gewenste uitput. Dank zij uw voorstel, kwam ik tot deze oplossing. Wik ik dus overschakelen moet dit manueel gebeuren, maar dat is niet zo erg, het werkt. Nogmaals, hartelijk dank voor uw belangloze inzet.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

06 feb 2017, 12:07

ja
dat is iets waar een mens niet direkt meer aan denkt hé
dat het ook nog allemaal aan de zijkant van de tv staat
we zijn zo aan die afstandsbedieningen gewoon geworden dat ......

toch bedankt voor me der toch even aan te herinneren

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

15 feb 2017, 04:49

Is via de toets "Source" op de afstandbediening, ook geen mogelijkheid om via een menu dat verschijnt op het beeldscherm, te kiezen voor hdmi 1, hdmi 2, pc, enz. ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 feb 2017, 07:01

dat is mogelijk ja
is allemaal navenant in welke uitdrukking een fabrikant dat op zijn afstandsbediening zet
sommige zetten der op .......
anderen dan weer ........

janenalleman
Lid geworden op: 18 jul 2006, 17:44
Locatie: Bocholt

18 feb 2017, 15:31

De twee afstandsbedieningen die ik nu heb kunnen helaas niet van de ene naar de andere schakelen. Dus overgaan van HDMI1 naar HDMI2 moet gewoon handmatig gebeuren en het is zo in orde.