THUNDERBIRD - Verkenner - Map verdwenen **OPGELOST**

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

07 feb 2017, 19:29

Beste,

In de Verkenner staan er verscheidene Mappen waarin "Postvak IN".
Daarin staan er allerlei mappen ook die men zelf heeft aangemaakt :
* Concepten - Sjablonen - Verzonden - Ongewenst - enz....

Maken van een nieuwe Map :
* Wanneer men rechtsklikt op een account - in mijn geval Flamingo - dan bekomt men een schermpje waaruit men kan kiezen wat men wilt doen.
* Daarin staat er ook : "Nieuwe Map".
* En zo had ik de Mappen ANTWOORDEN en CONTROLE gemaakt.
**********************************************************************************
Eergisteren open ik Mozilla TH en zie dat MIJN map plots bovenaan in "Postvak IN" staat in het vet gedrukt, maar wel met de gehele inhoud = OK.

Wanneer men nu een interessant onderwerp heeft, dan kan men dit met een "rechtsklik" verplaatsen naar de map waarin men die wil bewaren.
Men krijgt dan een schermpje met alle Mappen die aanwezig zijn, men maakt zijn keuze, en het onderwerp wordt daarin opgeslagen.

Maar wanneer ik nu een "rechtsklik" maak, dan staat mijn map "Antwoorden" daar niet meer in.
Dus kan ik hetgeen ik wil opslaan niet meer aanduiden om in die map opgeslagen te worden.
Ik weet ook dat men "per ongeluk" een map kan verplaatsen zonder er erg in te hebben.
Men tipt op een Map, om die te openen, maar beeft een beetje zodat die Map verplaatst wordt - in die enkele seconden - men lost zijn tip en floep die Map bevindt zich "ergens anders" in een andere Map.
Dan kost het zeer veel tijd om AL de errond liggende Mappen te open en na te zien.
En........... dat heb ik ook gedaan.
Want ik heb dit reeds enkele malen voorgehad.
**********************************************************************************
Deze morgen open ik terug TH en zie dat %u201CANTWOORDEN%u201D nu volledig is verdwenen.
Ik ben eens naar de opslagplaats geweest van TH en de inhoud :
C - Gebruikers - Naam - ApllData - Roaming - TH - Profiles - (L&C) - in.telenet.be
Daarin zie ik de inhoud zoals te zien is in TH.
Maar hierin staat ook mijn beruchte Map "Antwoorden" met de gehele inhoud.
Maar wanneer ik in TH zelf ga, dan staat de Map "Antwoorden" er niet bij.

Ik heb mijn PC heropgestart maar alles blijft zoals hierboven vermeld
*********************************************************************************
Vraag :
Hoe kan ik mijn map "Antwoorden" terug in de normale reeks der mappen in "Accountnaam" krijgen, zodat ik die zie wanneer ik rechtsklik om iets op te slaan.

Dank
Flamingo 8O

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door FLAMINGOGENT op 13 feb 2017, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 feb 2017, 11:32

FLAMINGOGENT,

Afbeelding
Klik eens op de map archieven en als die map daarin staat verplaats die dan
terug.

Sony

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

08 feb 2017, 14:04

Beste Sony,

Die staat daar niet in.

Zoals gemeld heb ik AL mijn mappen die in MIJN account FLAMINGO en in mijn 2e account staan, geopend, maar NERGENS staat de map ANTWOORDEN.

Ik ben mij dan ook niet bewust van "iets" verkeerds te hebben gedaan.
Maar ja, soms doet men "iets" dat men niet ziet in die luttele seconden en men heeft prijs.

Flamingo 8O :?: :?: :?: :?: :?:
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 feb 2017, 18:23

FLAMINGOGENT,

Sluit eerst zeker Thundebird.
in die C:\Users\xxxxx\AppData\Roaming\Thunderbird
zet eens via map opties de verborgen bestanden zichtbaar.
Kijk naar: profiles.ini
Maak daar eerst een kopie van.

Open dan het oorspronkelijk bestandje met kladblok.
Ik gebruik Tunderbird heel weinig dus daar staat bij mij niet veel in.
[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=Profiles/ahap44ow.default

Dit laatste, het path is belangrijk dat verwijst naar het profiel dat moet
gebruikt worden bij het starten van Thunderbird.
In de scherm afdrukken die je geplaatst hebt is te zien dat de bedoelde map Antwoorden voorkomt in profiel: 5gex3x6j.default.

Ik vermoed dus dat in die profiles.ini
zeker moet staan:

[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=Profiles/5gex3x6j.default

Pas dat ini bestand op die manier aan en sla dat op
Klik in kladblok op bestand --> Opslaan Als
klik van onder op het driehoekje op de knop Opslaan als
Duidt aan Alle bestanden
Typ de juiste naam profiles.ini
En bewaar dat daar op de juste plaats.
Start dan Thunderbird.
Als dit niet het gewenste resultaat geeft
Sluit Thunderbird, verwijder profiles.ini
en hernoem de gemaakte kopie terug in profiles.ini.

Sony

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

09 feb 2017, 16:37

Beste Sony,

Heb mijn huiswerk gemaakt maar zonder resultaat.
TH wilde zelfs niet meer openen.
Ik verkreeg het volgende schermpje :

Afbeelding

Heb dan maar mijn oude "ini" reruggeplaatste, en TH opende weer goed.
Maar ZONDER "ANTWOORDEN".

En het wordt nu toch dringend, daar er belangrijke mails in staan die ik dien na te zien en beantwoorden.

Flamingo 8O :twisted:
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

09 feb 2017, 18:36

FLAMINGOGENT,

Spijtig genoeg kan ik je hiermee niet verder helpen.
Als je nergens de benaming ANTWOORDEN ziet staan ZONDER extensie
dan vees ik dat die map voorgoed verwijderd is.
Ik kan je nog verwijzen naar een hulp site (Engelstalig) en niet simpel.
http://kb.mozillazine.org/Recovering_a_ ... isappeared

Sony

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

09 feb 2017, 18:44

FLAMINGOGENT schreef:... Daarin zie ik de inhoud zoals te zien is in TH.
Maar hierin staat ook mijn beruchte Map "Antwoorden" met de gehele inhoud ...
Als die inhoud, dus uw e-mails, er inderdaad nog is dan kan je die importeren met de Add-on ImportExportTools.

Om te importeren kies het gewenste bestand zonder extensie.

suc6

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

09 feb 2017, 19:03

Beste hovel,

Deze AddOn kan niet worden geïnstalleerd daar "deze niet kan worden geverifieerd door Mozilla".

Ik verkrijg een schermpje met die melding, maar kan U dat niet tonen, daar, wanneer ik mijn captatatieprogram open om dit te kopiëren, het schermpje automatisch verdwijnt.

Flamingo 8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

10 feb 2017, 11:22

FLAMINGOGENT,

om dat bericht toch te kunnen tonen gebruik de Prt scr toets open paint,
klik op plakken en gans de schermafdruk staat in paint, nu kan je met
Selecteren --> een rechthoekige selectie, die mededeling er uit knippen en
in een nieuw paint blad plakken.

hovel,

Wat je schrijft staat beschreven in de link die in m'n vorig bericht werd
geplaatst, alleen moet er dan een map ANTWOORDEN ZONDER extensie
beschikbaar zijn in de profiles en die zie ik nergens staan in de scherm
afbeeldingen die reeds gepost werden.

Sony

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

10 feb 2017, 16:08

Sony schreef:hovel,

Wat je schrijft staat beschreven in de link die in m'n vorig bericht werd
geplaatst, alleen moet er dan een map ANTWOORDEN ZONDER extensie
beschikbaar zijn in de profiles en die zie ik nergens staan in de scherm
afbeeldingen die reeds gepost werden.

Sony
Niet noodzakelijk. Ik ken de juiste situatie niet, maar het bestaan van ANTWOORDEN.sbd wijst er op dat map ANTWOORDEN sub-mappen bevat. Wanneer nu map ANTWOORDEN zelf geen e-mails bevat maar alle e-mails in de sub-mappen zitten dan bestaat bestand ANTWOORDEN zonder extensie niet en moeten we een niveau dieper gaan en daar de bestanden zonder extensie waarvan de naam overeenkomt met een sub-map importeren.
FLAMINGOGENT schreef:Deze AddOn kan niet worden geïnstalleerd daar "deze niet kan worden geverifieerd door Mozilla".
Ik gebruik deze add-on al lang. Ik heb hem nu verwijderd, weer gedownload en geïnstalleerd zonder enig probleem.
HIER downloaden.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

13 feb 2017, 16:32

Beste Sony,

In bijlage de print van het "schermpje".

Afbeelding

Beste Hovel,

In bijlage kopij van een deel van de "inhoud" van mijn " Antwoorden".

Afbeelding




Besten,

Wanneer ik een BackUp zou maken van de inhoud - alle delen - van mijn TH, en daarna TH zou verwijderen en daarna terug herinstalleren en dan mijn BackUp terug inbrengen, zou dan "Antwoorden" kunnen verschijnen op de juiste plaats ?

Flamingo 8O
Laatst gewijzigd door FLAMINGOGENT op 13 feb 2017, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

13 feb 2017, 16:41

Ik volg dit een beetje van op afstand, ik lees hier 2 maal "bijlage" maar zie er geen.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

13 feb 2017, 17:26

FLAMINGOGENT schreef:Wanneer ik een BackUp zou maken van de inhoud - alle delen - van mijn TH, en daarna TH zou verwijderen en daarna terug herinstalleren en dan mijn BackUp terug inbrengen, zou dan "Antwoorden" kunnen verschijnen op de juiste plaats ?
Neen!

Wanneer je en backup maakt van het profile en dit weer terugzet dan heb je exact de zelfde situatie. Maak je een nieuwe map en kopieer je de inhoud van uw map ANTWOORDEN hierin dan worden die niet herkend, meer zelfs die worden gewoon weer verwijderd.

DE enige manier die ik getest heb en werkt is dmv importeren met behulp van ImportExportTools. Aangezien jij blijkbaar deze add-on niet kan installeren en ik wel even onze installaties vergelijken

Ik werk met:
Windows 10 Home, Versie 1607, Build 14393.693
Thunderbird 45.7.1
ImportExportTools 3.2.4.1

Hoe probeer jij deze add-on te installeren?

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

13 feb 2017, 17:40

Beste Hovel,

Ik werk met:
Windows 10 Enterprise - Versie 1607, Build 14393.693
Thunderbird 45.7.1
ImportExportTools 3.2.4.1

Flamingo 8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

13 feb 2017, 18:02

AAN ALLEN - is OPGELOST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ik heb gewoon in mijn account "FLAMINGO" - waarin de Map "Antwoorden" was verdwenen
rechts geklikt.
In dit schermpje kan men aanduiden " nieuwe map".
Ik heb ingevuld : "ANTWOORDEN"

En floep ................
Mijn map "ANTWOORDEN" stond terug op de aloude plaats met de volledige inhoud.

OEF !!!!!!!!!!!!!

Ik zal dan ook maar zeggen : Tracht niet van te begrijpen, want het is Computer.

In elk geval hartelijk dank aan allen voor de geleverde moeite.

Flamingo 8O :lol:
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST