De Buurtpolitie

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

19 feb 2017, 12:19

http://www.msn.com/nl-be/video/entertai ... ailsignout

De acteur is in het echte leven ook politieman.

Nu de buurtpolitie is zo komisch, het doet me denken aan de Keystone Cops uit de reeks Comedy Capers; dat ik niet begrijp dat de politietop geen verbod oplegt dat hun werknemers meewerken aan programma's die de politie belachelijk maken.


De Keystone Cops in Comedy Capers

https://www.youtube.com/watch?v=ABrORrmwqLc

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 feb 2017, 13:00

Wat in de 'Buurtpolitie' gebeurt is idd een giller van formaat. Hoe dikwijls krijgen ze niet op hun teut, worden ze neergeslagen, laten ze hun arrestant ontsnappen, laten zelfs de sleutel op hun combi steken die gestolen wordt. Het is gewoonweg een entertainment programma geworden pur sang waar je echt niet meer mag gaan vergelijken met de echte politie. Dat is een brug te ver geworden. Ik denk dat het enige dat er moet gebeuren is dat de 'echte' politie volledig afstand doet van dit programma en dat zei zeggen : alles is fictief! :D

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

20 feb 2017, 00:41

Ben ervan overtuigd dat er heel wat politiemensen wel kunnen mee lachen of tenminste analoge gevallen zelf meegemaakt hebben of hun collega's.
Zowel binnen als buiten het politiebureel blijven dat mensen met alle ernstige en ludieke kantjes die eigen zijn aan het menselijk ras.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 feb 2017, 08:55

Bwa ik blijf er in ieder geval naar kijken, 't is vermakelijk. Dikwijls genoeg ongeloofwaardig maar toch wel herkenbare verhalen. Een mens lacht al zo weinig wel met dit kunnen we lachen. Met Aziz bv. Of het Stafke dat altijd van alles oplost. Ze zullen in de kantoren wel zo'n type hebben rondlopen, niet elk kantoor maar er zullen er wel zijn. Maakt het leven boeiend.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

20 feb 2017, 10:03

Ik heb nog nooit naar die buurtpolitie gekeken.
Maar ik vind dat men toch zeer terughoudend zou moeten zijn, met het in het belachelijke trekken van de politiediensten.
Er is nu al een groot gebrek aan respect voor hen.
En wie zijn de volgende dienstverleners die men in het belachelijke gaat trekken?
Dokters, ambulanciers, brandweerlieden?

Men zou beter eens een grimmige fictiereeks maken over graaiende politiekers.
Zo iets in de aard van "Dallas".
Maar dat durft men niet aan.
Want dan zouden de mensen razend worden, en de media eten nu eenmaal uit de hand van de politiekers.
Ondank is 's werelds loon

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

23 feb 2017, 12:21

Wij keken hier thuis ook naar de Buurtpolitie.
Maar de laatste dagen gaat het zienderogen achteruit. Koen bvb doet NIETS anders meer dan eten, een bezigheid die hij zèlf tenvolle benadrukt.
Brigitte en haar partner, die steeds als uitverkorenen de "zwaarste" zaken moeten oplossen, zijn zo naief als kinderen : Bij alles wat ze vaststellen kijken ze naar mekaar om dit bevestigd te zien. Hun "ondervragingen" van verdachten zijn ronduit hilarisch, evenals hun onveranderlijke kledij. Binnen of buiten, zomer of winter : steeds draagt Brigitte dezelfde zweetmantel met daaronder een dikke rolkraag mèt sjaal. Hoe erg de situatie ook moge zijn, steeds zegt Brigitte aan medewerkers : merci-KES. Haar partner is tenslotte bezweken aan deze infectie, hoe zouden we zelf zijn nietwaar, en begint dat nu ook te zeggen. Merci-kes. Als ze op zoek zijn tijdens een patrouille parkeren ze hun auto liefst zo vèr mogelijk van het gevaar vandaan, waarop ze ( Brigitte ) dan als een wiebelende boelie, lopend, de achtervolging inzetten. Het verbaast mij keer op keer dat dit team de verdachten dan ook te pakken krijgt. De tot in den treure herhaalde mededelingen in de auto, aan de kijker, iets wat hij mits één keer te horen wel kan onthouden tijdens een programma van 20 minuten, dat dan nog eens onderbroken wordt door 10 minuten reklame, is ook voor afschaffing vatbaar. Kortom dit is een programma voor mensen die àlles consumeren, vooral de reklame voor het programma, die tijdens het programma en deze op het eind van het programma, want dan begint HET NIEUWS, ZIJ zijn er toch voor ONS ?
Ik kijk weer naar Blokken.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 feb 2017, 13:18

Hier is het programma dagvulling, geregeld 's middags voor ons boke. Om iets te leren, iets interessants te ontdekken moet je er niet naar kijken. Gewoon eens hartelijk lachen met Stafke, Aziz, de Koen "vooral" en goed beseffen dat dit programma niets meer met enige realiteit te maken heeft. Enkel de mosterd die ze halen bij echte verhalen waar ze dan hun eigen versie van maken. Maar blijkbaar zijn er toch veel mensen die dit ook allemaal smaken, kijk maar naar het succes van de film bv.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

09 mar 2017, 10:23

Ik heb er enkele keren naar gekeken omdat er zoveel reklame voor gemaakt werd en ik toch eens wou zien wat ze er van maken.
Het enige dat ik er kan over zeggen is : aan de titel ontbreekt iets . het zou moeten zijn : De buurtpolitie, het echte werk is anders

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 mar 2017, 12:20

flupke2 schreef:Ik heb er enkele keren naar gekeken omdat er zoveel reklame voor gemaakt werd en ik toch eens wou zien wat ze er van maken.
Het enige dat ik er kan over zeggen is : aan de titel ontbreekt iets . het zou moeten zijn : De buurtpolitie, het echte werk is anders

Ik denk dat iedereen het daar over eens is.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

19 mar 2017, 06:36

Samen met nog enkele andere programma's, die verder borduren op
"Het leven zoals het is" (*)
blijkt een klucht zoals "De buurtpolitie" nog zotter dan de parodie die TDSO ervan maakt. :lol:

Nb.: (*) "Het leven zoals het is"
Het leven zoals het is, was een Vlaamse documentaire- en realitysoapreeks die in 1998 op Eén debuteerde. Het was de eerste Vlaamse reality soap.

Het programma filmde meestal één seizoen lang gewone mensen op een bepaalde locatie of tijdens het uitoefenen van een bepaald beroep. De makers registreerden enkel wat er gebeurde en namen zelf geen deel aan de gebeurtenissen. Tijdens de montage werd er wel een voice-over aan de beelden toegevoegd.

De eerste reeks van "Het leven zoals het is" uit 1998 speelde zich af op een camping. In latere seizoenen filmde men onder meer in een kinderziekenhuis, een autorijschool, bij de Antwerpse politie en op de luchthaven van Zaventem.
EINDE CITAAT

P.s.: De opnames "Bij de Antwerpse politie" werden door toenmalig burgemeester "Léona Detiège" toegestaan, om het redelijk belabberde imago van de Antwerpse flikken wat op te poetsen.

sw
sw
Ice

10 sep 2017, 20:20

Prima Vera schreef:
flupke2 schreef:Ik heb er enkele keren naar gekeken omdat er zoveel reklame voor gemaakt werd en ik toch eens wou zien wat ze er van maken.
Het enige dat ik er kan over zeggen is : aan de titel ontbreekt iets . het zou moeten zijn : De buurtpolitie, het echte werk is anders

Ik denk dat iedereen het daar over eens is.
De recherche is ook nog zoiets.... :roll: wat een tijd- en geldverspilling, foei! Van ons belastinggeld dan nog..
Een pooier die illegale meisjes 'tewerk stelt' maar alles ontkend en blijft ontkennen...daar worden uren verhoor (gezéver!) aan verloren om dan door de onderzoeksrechter, telefonisch, te laten lopen.
Niet te begrijpen: tegenwoordig heeft iedereen een smartphone dus is álles te filmen of op te nemen zodat er harde bewijzen zijn en de 'recherche' niet telkens als domkoppen achter de feiten aanhollen en de onderzoeksrechter geen excuus meer heeft om criminelen te laten lopen.

Net zoals de rechtbank nu ook weer: hoe die naïeve rechters toch telkens maar in die verhaaltjes meegaan, leugens slikken en zich belachelijk maken met hun gezever en opgestoken vingertjes en intussen lacht dat crapuul hen vierkant uit, soms zelfs in hun gezicht en nog in de rechtszaal....niet te geloven....
Dat zou de leugenbank moeten heten ipv rechtbank.
MaLoReg

11 sep 2017, 09:18

Ice jij bent altijd négatief over alles. Zou jij niet depri worden over jezelf?
Deze serie is maar iets voor 'bij het boke' zoals iemand hier schreef.
Ice

11 sep 2017, 10:01

Maloreg, ik ben het beu dat onze bevolking aanzien wordt als achterlijk vee dat ze kunnen wijsmaken wat ze willen.
Deze serie, net als alles wat ze daar brouwen, kaderen in brood en spelen.
Leugens en manipulatie, afstompend en geestdodend, net als journaals.
MaLoReg

11 sep 2017, 11:08

Ice, wat je niet kunt veranderen daar moet ge u bij neerleggen en wij kunnen niks veranderen wat het dan ook mag zijn - er is hier ook zo'n topic 'ban de islam uit Europa' , telkens ik die titel tegenkom schiet 'k in een lach en denk
ik, 'wie ga je daar voor meebrengen?'
Alles is relatief-maak je niet zo druk over al die dingen want dat haalt niks uit.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 sep 2017, 13:15

janieburton,
Van belachelijk gesproken:- hoeveel zijn er de laatste weken niet ontsnapt bij overbrenging naar het gerechtshof???
De beste grap vindt ik nog altijd, dat was bij de overbrenging van Dutroux naar een politiebureau voor een ondervraging door 2 doorwinterde politieagenten, volgens een verklaring toen had hij aan een van de 2 gevraagd of hij hun dienstwapen eens mocht vasthouden, naar verluidt zou 1 van die twee dat effectief gedaan hebben en enkele seconden daarna was hij ribedebie ,bedreigde een persoon met dat wapen en vluchtte met diens Renault, het vervolg bespaar ik u want het wordt nog belachelijker als gans Belgie hem zoekt en een brave boswachter hem vindt :D :D :D .
Dus wat op TV gebeurt is zeker niet bespottelijk voor het huidig politieapparaat :)