beroerte

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

grijze zaag
Lid geworden op: 11 jul 2008, 16:58
Locatie: adegem

19 feb 2017, 17:17

mijn zus altijd een aktieve vrouw toen ze op vrijdag 21 januari een beroerte kreeg, ik heb maar één zus en staan voor alles alleen ze was weduwe zonder kinderen .
van dokter krijgen we zo goed als geen info alles is latijn voor ons,haar geheugen is perfekt maar haar spraak dat is wat anders, ze word boos omdat ze uit haar woorden niet kan.ze is van 5/1/1931 tot een paar dagen voordien reed ze nog met haar geliefde auto.

het was geen hersenbloeding maar een bloedklonter,ze was eerst in gent en is voor ons gemak naar eeklo gekomen ,nu ter revalidtaie in sijsele ,de eerste week was het goed volgens ik verstond hebben ze haar op een hometrainer gezet, de zondag nadien was ze niet goed en hebben ze een scan genomen en vroeg de maandag wat is er gebeurt met mijn zus iets gevonden? nee zei ze, de week nadien persoonlijk bij haar arts geweest en wat ze zei is latijn voor ons ,ik vroeg mag ze nog mee naar het nieuwe ziekenhuis, nee ze ze ze moet naar een rustoord.

ik heb gesproken met de sociale assitente en ze weet dat we door omstandigheden niet meer de grote wegen kunnen nemen kan dat allemaal niet vertellen,het moet dichtbij zijn zodat we haar was zelf kunnen doen want dat is zeer duur in een rusthuis.
haar pensioen is niet van het grootste !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kan iemand ons raad geven aub met aan allen dank die ons kunnen helpen
zoek de dames 75+ van het laatste jaar 4 de jaar dagvaleergangen technisch inst OLV gent maak je even kenbaar evetueeel met hulp coor de pc grt moniaue

grijze zaag
Lid geworden op: 11 jul 2008, 16:58
Locatie: adegem

19 feb 2017, 17:25

mag een mailadres doorgegeven worden envetueel ons telefoonnr

ik plaatste zojuist een forum bericht **ik ben gijze zaag*
zoek de dames 75+ van het laatste jaar 4 de jaar dagvaleergangen technisch inst OLV gent maak je even kenbaar evetueeel met hulp coor de pc grt moniaue

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

19 feb 2017, 17:29

Er zijn ook instellingen waar men alleen overdag kan verblijven.
Zo is er een in Maldegem (die zoregn voor Adegem).

* * * * *

Neem contact met de mutualiteit afdeling "zorgverzekering". Dan komt een assistent(e) zorgverzekering aaan huis. Mogelijk heeft ze recht op die toelage. Vraag die assistent(e) omtrent onderzoek naar invaliditeit.
Laatst gewijzigd door pastoor op 19 feb 2017, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

19 feb 2017, 17:32

@ grijze zaag,

geen persoonlijke info op het forum aub.dus geen emailadres of telefoonnummer zichtbaar plaatsen.
Wie wil helpen kan u altijd een pb sturen of reageren op het forum onder uw bericht.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

grijze zaag
Lid geworden op: 11 jul 2008, 16:58
Locatie: adegem

19 feb 2017, 17:56

aan pastoor !! overdag verblijven dat gaat niet ze heeft dag en nacht verzorging nodig bedankt voor uw reactie
zoek de dames 75+ van het laatste jaar 4 de jaar dagvaleergangen technisch inst OLV gent maak je even kenbaar evetueeel met hulp coor de pc grt moniaue

grijze zaag
Lid geworden op: 11 jul 2008, 16:58
Locatie: adegem

19 feb 2017, 18:13

aan **pastoor**omdat ze al moeilijk stapte kreeg ze al een bijdrage bij haar mindervalidenkaart,ook ontvangt ze mantelzorg 130 per maand dankje wel voor de info er heeft daar iemand voor gezorgt die de weg wist maar overdag opnemen gaag niet wat s'nachts ????,ikheb mijn schoonmoeder verzorgt en mijn schoonvader is na haar overlijden bij ons komen wonen ,hij nam mijn arm vast en zei nu ga ik mee met jou,meer is daar niet over gezegt , ondertusen kreeg ik dire kinderen aan 30?32?35 jaar vader was hier bij ons van zijn 89 jaar tot zijn 96 j en dan 13 maand in het rustoord waar ik ook nog iedere dag ging kijken maar dat rustoord in adegem is platgesmeten en nu kan ik voor mijn eninge zus niets doen ondertussen ben ik op mijn 80 ste en echtg op zijn 85 ste

ik vind het vreselijk dat ik niets kan doen ben machteloos toch bedankt voor uw reactie
zoek de dames 75+ van het laatste jaar 4 de jaar dagvaleergangen technisch inst OLV gent maak je even kenbaar evetueeel met hulp coor de pc grt moniaue

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

20 feb 2017, 08:20

Ga eens hier een kijkje nemen https://www.zorg-en-gezondheid.be/adres ... gstehuizen
Daar kan je filteren op ROB, RVT en NAH bedden (type gewenste verzorging).

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender