Proximus. Maakte iemand dat ook al mee?

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

20 feb 2017, 17:34

Heel eigenaardig: een tijdje geleden en ook vandaag werd me
- per toeval- duidelijk,dat sommige mails niet verstuurd worden
(beter: niet aankomen) .
Toch staan die bij mijn verzonden items.

Op die manier ben je er nooit zeker van dat de mails aankomen !

Je kan natuurlijk altijd een leesbevestiging vragen, maar dit komt mij
storend over (bij anderen dus allicht ook).

Maakte iemand anders dit ook al mee ?
Proximus contacteren?

Dank!

Wiana

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 feb 2017, 19:44

Wiana,

de mail versturen met jouw e-mail adres in BCC. Als die verstuurd wordt
krijg je die zelf ook in IN map.

Sony

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

20 feb 2017, 19:51

Prima idee, Sony !

Koppie, koppie hé, jij ;-)

Dank je wel!

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

20 feb 2017, 20:04

Volgens mij is jezelf in Bcc zetten niet zekerder dan in je verzonden berichten kijken.
E-mail is hetzelfde als aan gewone brief, je weet pas zeker dat dit toegekomen is als je een reactie krijgt op je mail.
Een gelezen bericht vragen zegt ook niet veel want de ontvanger is niet verplicht een gelezen bericht te sturen en als hij het wel stuurt zegt dit enkel dat uw mail getoond is op het scherm. Maar is het dan ook echt gelezen?
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

20 feb 2017, 20:39

Een paar maand geleden is er eenzelfde probleem geweest.
Er zijn toen allerlei suggesties geweest, maar er is geen respons meer geweest.

U moet ervan uit gaan dat , als ze in " uit" staan ze ook weg zijn.
Mijn standpunt was toen dat de oorzaak ligt bij de ontvanger.
Vermoed u dat het verschillende ontvangers zijn die uw post niet krijgen , of zijn het maar een paar? Zaten daar bijlagen bij?.
Het is zoeken en testen, maar wat u kan doen is kontakt opnemen met minstens 1 persoon . Mail hem/haar uw probleem. Ga na of de mail aangekomen is ( eventueel,telefonisch)
Stuur dan weer eentje met bijlage. ( de mail zit volgens mij ergens bij de betrokken ontvanger.
Succes

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

20 feb 2017, 21:01

paullamb schreef:Een paar maand geleden is er eenzelfde probleem geweest.
Er zijn toen allerlei suggesties geweest, maar er is geen respons meer geweest.

U moet ervan uit gaan dat , als ze in " uit" staan ze ook weg zijn.
Mijn standpunt was toen dat de oorzaak ligt bij de ontvanger.
Vermoed u dat het verschillende ontvangers zijn die uw post niet krijgen , of zijn het maar een paar? Zaten daar bijlagen bij?.
Het is zoeken en testen, maar wat u kan doen is kontakt opnemen met minstens 1 persoon . Mail hem/haar uw probleem. Ga na of de mail aangekomen is ( eventueel,telefonisch)
Stuur dan weer eentje met bijlage. ( de mail zit volgens mij ergens bij de betrokken ontvanger.
Succes
Van de meeste ontvangers kom ik het eigenlijk nooit te weten hé Paul.... Dàt is het hem juist!
De bewuste "ontvanger" es aan zijn oren trekken, is de boodschap dus ? lol

En nee, waarvan ik weet heb, ging het gewoon om een link die ik doorstuurde.

Dank voor je respons :-)

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

20 feb 2017, 21:03

janneke dust2 schreef:Volgens mij is jezelf in Bcc zetten niet zekerder dan in je verzonden berichten kijken.
E-mail is hetzelfde als aan gewone brief, je weet pas zeker dat dit toegekomen is als je een reactie krijgt op je mail.
Een gelezen bericht vragen zegt ook niet veel want de ontvanger is niet verplicht een gelezen bericht te sturen en als hij het wel stuurt zegt dit enkel dat uw mail getoond is op het scherm. Maar is het dan ook echt gelezen?
Dank je wel, Janneke, maar het gaat er eigenlijk alleen om dat die persoon gewoon "ontvangt" en dit gebeurt dus niet altijd.... Vrij onregelmatig dus!
Bovendien kan het dus dat andere ontvangers gewoon niet reageren, omdat ze toch geen weet hebben van een mail. Begrijp je?

Dank je wel :-)

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

20 feb 2017, 21:26

janneke dust2 schreef:Volgens mij is jezelf in Bcc zetten niet zekerder dan in je verzonden berichten kijken.
E-mail is hetzelfde als aan gewone brief, je weet pas zeker dat dit toegekomen is als je een reactie krijgt op je mail.
Een gelezen bericht vragen zegt ook niet veel want de ontvanger is niet verplicht een gelezen bericht te sturen en als hij het wel stuurt zegt dit enkel dat uw mail getoond is op het scherm. Maar is het dan ook echt gelezen?
Nog dit:
Bedoel je, Janneke, dat het mogelijk is dat niet alle geadresseerden in BCC de mail ontvangen? Wel wetend dat hun mailbox niet vol zit? ( Wat Paullamb aanhaalde en dus ook een mogelijkheid kan zijn - in dit geval niet van toepassing weliswaar).

De vraag blijft dan wel : hoe kan ik in godsnaam weten dat de mail mijn bestemmeling bereikt? ( Of.... kan dat gewoon niet?)

Dank je wel :-)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

20 feb 2017, 22:01

Ik loop even vooruit op het antwoord van Janneke.
Een mail die bij u of iemand anders als verzonden staat, is weg naar de ontvanger.
Er zijn een paar mogelijke oorzaken waarom de ontvanger hem niet ziet.
Mailbox vol , dat kan u uitsluiten want dan komt er een retour bericht.
Blijft al.hangen bij de provider van ontvanger als hij spam of een anti virus heeft aangevinkt en de mail als onveilig wordt beschouwt
Ontvanger heeft regels ingesteld en uw adres is daar bewustwording onbewust in verzeild.
Dit geldt ook voor blokkeren van adressen.
Hij heeft zelf een antispam . Antivirus of progje dat de inkomende mail,als,onveilig beschouwt.

Alleen geduldig zoeken naar iemand die uw mail niet ontvangt ( een doorgestuurde link kan bv als onveilig beschouwd worden door bepaalde Progs.

Als er meerdere personen zijn die uw mail niet zouden ontvangen, dat maakt het moeilijker.
Maar wees in die zin gerust, het ligt niet aan uw PC.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

20 feb 2017, 22:15

Aan Paul,
- mijn mailadres is zeker niet geblokkeerd.
- zijn mailbox niet vol.
- nu was het een gewone link van de NMBS - treinabonnementen.

Wel van Proximus naar Telenet.

Misschien doe ik er toch beter aan om Proximus te contacteren?

De geheimen van internet zijn ondoorgrondelijk.... pfff

Dank je wel voor de moeite :-)

Wiana

PS Toch een geruststelling :-) Dank je wellekes !