ipad 2 ( 2012) downgraden

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

vindgeenanderenaam
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:25

21 feb 2017, 08:47

Hallo,

Onze ipad 2 stond nog op sw 7. enz. Werd nog nooit geupgrade. Mijn man liet de ipad een upgrade doen naar ios 10 maar dit is veel te zwaar voor de ipad 2 (versie 2012). Hoe kan ik nu een downgrade doen? vorige versie niet te vinden op ipad noch op pc. een ipsw gedownload ( versie 7.1 en 9.0) maar hier kan ik niets mee gezien die versies niet meer ondertekend worden. Dan maar wat gegoogled en één en ander gevonden over via Prometheus een oudere sw versie erop zetten maar tlijkt me chinees, veel te ingewikkeld. Iemand een andere optie?

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

21 feb 2017, 09:17

Kan u nog aan de instellingen?
Dan is terugzetten naar fabrieksinstellingen een oplossing, maar dan zijn wel uw gegevens weg.

Wat doet het tablet nu , dat u schrijft dat het te zwaar is?
Apple biedt toch telkens de juiste iOS aan?

vindgeenanderenaam
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:25

21 feb 2017, 09:23

paullamb schreef:Kan u nog aan de instellingen?
Dan is terugzetten naar fabrieksinstellingen een oplossing, maar dan zijn wel uw gegevens weg.

Wat doet het tablet nu , dat u schrijft dat het te zwaar is?
Apple biedt toch telkens de juiste iOS aan?
Terugzetten naar fabrieksinstellingen blijft toch ios 10?

De ipad hapert en gaat heel traag
Gast

21 feb 2017, 09:43

Terugzetten naar fabrieksinstellingen blijft toch ios 10?
De ipad hapert en gaat heel traag
De laatste update van Apple is de iOS 10.2.1 ( staat er toch bij mij op )
Als je terug naar fabrieksinstellingen gaat zal hij deze wel terug aanbieden en het is zoals Paullamb ook zegt dat je alle gegevens kwijt bent.
Heb hem éénmaal terug gezet naar fabrieksinstellingen en terug geïnstalleerd. Niet dat ik problemen had maar ik wou eens zien hoe het werkte met mijn tablet Apple. :wink:

vindgeenanderenaam
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:25

21 feb 2017, 09:47

Dicksy schreef:
Terugzetten naar fabrieksinstellingen blijft toch ios 10?
De ipad hapert en gaat heel traag
De laatste update van Apple is de iOS 10.2.1 ( staat er toch bij mij op )
Als je terug naar fabrieksinstellingen gaat zal hij deze wel terug aanbieden en het is zoals Paullamb ook zegt dat je alle gegevens kwijt bent.
Heb hem éénmaal terug gezet naar fabrieksinstellingen en terug geïnstalleerd. Niet dat ik problemen had maar ik wou eens zien hoe het werkte met mijn tablet Apple. :wink:
Dus is het onmogelijk om één van de 9. versies erop te zetten ( minder zwaar)?

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

21 feb 2017, 09:59

Voor naar versie 9 te gaan, daar heb ik geen passend antwoord voor.
Fabrieksinstellingen is de naar de versie die erop stond.

Maar u kan eens naar het Apple forum gaan, ook inschrijven en daar de vraag stellen.
Ga eens na in instellingen of ge niks kunt opkuisen, want van iOS updating wordt het niet zwaarder hoor.
Ik heb wel gezien dat er voor Ipad2 ( oudere versie) geen update meer aangeboden word. Maar ik kan u zo op afstand niet echt helpen, maar ik denk wel even mee.

Probeer eens op Apple forum, als Hobbit het niet weet, dan kan u nog naar een Apple centrum gaan.
Gast

21 feb 2017, 10:00

Dus is het onmogelijk om één van de 9. versies erop te zetten ( minder zwaar)?
Nee, dat zal niet mogelijk zijn.

https://www.tabletsmagazine.nl/2013/11/ ... werkt-het/