Internet/telenet ligt weer plat

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.
Ice

28 feb 2017, 13:31

Vandaag voor de zoveelste keer onderbrekingen bij telenet, wegvallen van de verbinding..
Aarschot, alken, zonhoven, houthalen, hechtel...
Sinds de verhogingen, telkens wéér, heb je prul ermee.
In plaats van alsmaar duurder te worden zouden ze beter zorgen dat hunne prul stabiel draait, de knoeiers!

Jaren foutloos, zonder enige onderbreking internettoegang gehad; ze maken het duurder en om de haverklap is er prul...of heeft het te maken met den amerikaan die er nu tussen zit, doen ze nu ook aan opslaan, spioneren van alles en iedereen? Wie zou dat nog verbazen? :evil:

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

28 feb 2017, 15:07

Waaraan de onderbrekingen nu liggen weet ik niet, maar het is niet altijd bij het telecombedrijf (Telenet in dit geval) dat men de schuld moet zoeken. Zeer dikwijls zijn andere "daders" de schuld van onderbrekingen.
Eén voorbeeldje : bij ons in de straat hangen de kabels van Telenet en van de elektriciteit aan palen. Van bij mij gezien aan de overkant van de straat. Voor mij en mijn twee buren ( dus 3 afzonderlijke huizen) werd een paal aan onze straatkant geplaatst met du een verbinding naar de hoofdleiding aan de overkant en vanaf die paal aan onze zijde individuele verbindingen naar onze woningen.
Vorig jaar bracht een vrachtwagen/kipper een grote lading zand naar één van de buren. De chauffeur was zo gehaast om terug te vertrekken dat hij vergat dat zijn laadbak nog omhoog stond. Gevolg : kabel van elektriciteit en Telenet die de straat overspande weggereden en wij enige tijd zonder verbinding. Was gelukkig zeer snel hersteld ( binnen de 3 uur).

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

28 feb 2017, 19:01

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/