Site niet bereikbaar

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

01 mar 2017, 22:28

Hallo,

De laatste tijd zijn heel veel sites die ik aanklik niet bereikbaar, ik krijg dan een melding zoals:
Afbeelding

Is heb geen idee hoe dit plots komt.

Iemand die mij kan helpen om dit probleem op te lossen ??
Vast dank hiervoor.

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

02 mar 2017, 00:03

.
Misschien.. http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... ht=telenet eens lezen.

Gelijkaardig probleem.
Heb vooral oog voor wat "Shewa" schrijft.


Succes er mee.
.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

02 mar 2017, 10:33

Hallo procman4,

Ik gebruik Telenet webmail niet meer, maar Thunderbird, en zie het verband niet tussen telenet webmail, en mijn probleem.
Ik zie nu wel dat ik mijn onderschrift moet aanpassen, hetgeen ik onmiddellijk ga doen.
Of.... begrijp ik het niet ??

Dank voor je reactie,

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

02 mar 2017, 10:38

@ Ferna,

Uw internet provider is toch Telenet?
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

02 mar 2017, 11:01

Inderdaad lode, mijn internetprovider is Telenet dat is juist.

Dank voor je opmerking, maar gaarne hulp voor een leek, bij het oplossen van het probleem.

Vriendelijke groet,

Ferna

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

08 mar 2017, 16:53

Technieker van Telenet is langs geweest, en heeft niets afwijkends gevonden dat aan Telenet zou kunnen worden toegeschreven
Er moet dus iets met mijn laptop zijn, want technieker kon wel zonder problemen op die sites met zijn laptop, ook met mijn tablet geen probleem

CCleaner en ADW hun werk laten, doen- alle cookies verwijderd- andere browser (Firefox) geprobeerd - ABP en Norton antivirus tijdelijk uitgeschakeld, alles zonder positief resultaat :?

Nog opties om probleem op te lossen ??? :?:

Vast dank en vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 mar 2017, 17:15

--Als je op verplaatsing bent of thuis?
Deze stappen had je al gevolgd?
https://answers.microsoft.com/nl-nl/win ... 05116eaeef


--Indien dit niet heeft geholpen, en het doet zich weer voor in de browser chrome, volg deze stapjes:
Klik START - typ services.msc en druk ENTER.
Scroll naar DNS Client en:

Afbeelding
Sluit services.

Sluit chrome en ga terug naar de bewuste site.
Resultaat?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

08 mar 2017, 22:46

Hallo Pcekspeer,

In eerste plaats, de problemen ondervind ik thuis.

Ik heb alles uitgevoerd conform je aanbevelingen.
De stappen die je eerst noemt gaven geen aanleiding tot wijzigingen, alles stond goed ingesteld.
Bij DNS Client heb ik opnieuw starten uitgevoerd.
Daarna heb ik een herstart laptop gedaan.

Helaas probleem blijft ongewijzigd bestaan.

Hartelijk dank voor je hulp.

Vriendelijke groet,

Ferna

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 mar 2017, 23:59

Voer dan dit uit:

Klik START - typ cmd
Bovenaan RECHTSklik op cmd.exe en klik Uitv. als admin.
Kopieer en plak het volgende:

netsh winsock reset catalog

en druk ENTER.
Herstart de pc.
Test opnieuw de site.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

09 mar 2017, 09:58

Hallo pcekspeer,

Voordat ik domme dingen ga doen toch even het volgende:

Ik heb cmd ingetypt, maar zie geen cmd.exe staan, wel gewoon cmd.

Afbeelding


Als ik rechtsklik op cmd en als administrator uitvoeren krijg ik volgend beeld:


Afbeelding

moet in nu de tekst in je bericht kopiëren en daar plakken achter die
system32 ??? ( ik dacht ook dat mijn pc system64 is)

Vast dank weer voor je hulp.

Vriendelijke groet,

Ferna

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 mar 2017, 10:04

heb je dat als je draadloos op internet surft ?

koppel hem eens aan de lankabel aan , en surf dan eens
eens kijken of hij het dan ook nog heeft

vooraleer dat met de kabel te doen
voer eens een netwerkcontrole uit met de ingebouwde van windows
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... t-explorer


als dat niet helpt , probeer dan eens met de kabel zoals ik aangaf


anders moeten we eens naar uw hostfile kijken

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

09 mar 2017, 10:12

Hallo Verhaegen,

Dank voor je reactie.

Ik werk altijd met de kabel, maar de technieker van Telenet heeft alles uitgetest, de vebinding, en ook eens draadloos maar maar zonder positief resultaat.
Een logje plaatsen ??

Vriendelijke groet,

Ferna

dj
Lid geworden op: 19 nov 2006, 16:32

09 mar 2017, 10:21

ik heb soms problemen met mijn printer die niet on-line is bij het opstarten. IK trek de stekker van de modem uit en wacht een minuutje. daarna stekker terug in en laat hem terug vanzelf maar opstarten. Daarna alles OK. Ook eens proberen?

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

09 mar 2017, 10:26

Dank voor je reactie dj; heb ik al allemaal gedaan, echter zonder resultaat..

Vriendelijke groet,

Ferna

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

09 mar 2017, 11:32

@Ferna

--Probeer het uit te voeren, zoals het er staat.

--cmd is een afkorting voor het volgende.
Klik START - Klik Alle Programma's - klik Bureau-accessoires - RECHTSklik op Opdrachtprompt.
Wat je met opdrachtprompt kan doen, leer je hier in 4 blz.
https://computertotaal.nl/artikelen/pc/ ... ompt-63842

--Opdrachten ingegeven via Windows PowerShell worden veel sneller uitgevoerd dan in cmd.

--Win32 in Win64:
https://en.wikipedia.org/wiki/WoW64
http://www.samlogic.net/articles/32-64- ... swow64.htm
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/