werking van Whatsapp op windows phone  [OPGELOST]

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...
inina

02 mar 2017, 13:53

Ik bezit sinds kort een Lumia phone 635 waarop een windows versie door de fabrikant werd geplaatst. Ik probeer wel met dit toestel te werken maar het lukt mij niet goed.

Door mijn kleinzoon worden bijvoorbeeld regelmatig filmpjes en foto's van mijn achter kleindochtertje doorgestuurd. Ik kan deze foto's en video's wel op mijn smartphone afspelen/zien, maar ik kan ze niet overzetten en/of bewaren op mijn grote computer, want zulke foto s of films die worden doorgestuurd met Whatsapp data kunnen blijkbaar niet gevonden worden door mijn computer waarop Windows 7 werkt.

Ik ben nu bang dat mijn smartphone overvol zal geraken en ik daardoor films of foto's zal moeten verwijderen, maar ik wil die foto's en filmpjes niet meer kwijt.
Is er iemand onder jullie die mij wil/kan uitleggen hoe ik deze foto's en filmpjes kan overzetten op een usb stick of op mijn computer?

Of waar ik in de omgeving van Malle een cursus kan volgen om in het algemeen beter te leren werken met mijn windows smartphone

Dank bij voorbaat

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

02 mar 2017, 20:39

inina schreef:maar ik kan ze niet overzetten en/of bewaren op mijn grote computer, want zulke foto s of films die worden doorgestuurd met Whatsapp data kunnen blijkbaar niet gevonden worden door mijn computer waarop Windows 7 werkt.
Heb je de telefoon al eens via een data-kabel aangesloten op de computer?
Dan zou die toch zichtbaar moeten zijn in Windows Verkenner.
En er zou dan ook een mapje WhatsApp moeten zijn dan,
met daarin de bestanden die je via WhatsApp gestuurd hebt gekregen.
Je kan er dan mee doen wat je wil.

Zijn nog wel meer mogelijkheden indien je een email account
en/of Microsoft account gekoppeld hebt aan je Lumia.
Je zou ze dan op OneDrive op kunnen slaan en/of eventueel via Wifi
en email versturen naar jezelf (je computer dus) en dan verwijderen van de telefoon.
inina

03 mar 2017, 09:22

Beste Jurcaba,

Eerst en vooral dank voor uw antwoord. Ik heb ondertussen gedaan zoals u schreef. In de verkenner van mijn Pc zie ik inderdaad het icoontje van de met een datakabel aangesloten Lumia Phone. Als dat icoontje wordt aangeklikt zie twee opslagplaatsen. Phone en een SD card. Indien de Sd card wordt aangeklikt zie ik inderdaad ook Whatsapp staan, als ik dat open klik dan zie ik Winphonebackup staan daarin zitten drie bestand mappen en als ik er daar een van open klik dan krijg ik weer drie mappen te zien : die ik ook een voor een open kan klikken en dan zie ik staan: calls (database fille 2.26kb) -messages (data base file 7.27kb) en settings (data base file 15.9kb) de icoontjes die erboven staan zijn mij totaal onbekend en ik kan geen enkel van de drie verder open klikken.
Nog voor alle duidelijkheid , in de map phone heb ik geen Watsapp gevonden.

Ik kan voorlopig de filmpjes en foto s dus alleen maar weergeven op mijn Lumia telefoon. Terwijl ik ze graag op mijn desktop zou willen kunnen zetten om op groot scherm te bekijken en te bewaren.

Ik heb op mijn desktop inderdaad een account en een é mailadres van hotmail maar ik weet niet hoe ik die ook op mijn Lumia telefoon kan brengen en gebruiken en al zeker niet hoe ik daarna een é mail kan versturen met de fotos en/of filmpjes die ik heb ontvangen vanaf mijn Lumia phone naar mijn desktop, aangezien ik enkel onbekende bestanden heb gevonden in de backup zoals boven werd vermeld.

Indien mogelijk wordt ik graag ingelicht door het forum hoe ik dit probleem toch nog zou kunnen aanpakken.

met veel dank bij voorbaat

Inina

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

03 mar 2017, 09:53

Al goed dat je de Lumia op je computer in verkenner ziet staan.
Je hebt blijkbaar ingesteld dat nieuwe foto's en video's opgeslagen worden op de SD kaart?
Waarschijnlijk zelfs alles . Dat is goed hoor, verder niks mis mee.
In plaats van waar je op WhatsApp geklikt hebt op de SD kaart in verkenner ,
klik eens op 'Pictures (foto's) en/of 'Videos' mapje.
Daar zie je weer meer mapjes, en ook weer WhatsApp mapje als het goed is.
Daar zouden de bestanden moeten staan.
Zelfs op meerdere plaatsen in die mapjes.
inina

03 mar 2017, 10:42

Beste,

U heeft me erg gelukkig gemaakt met uw reactie. het is me nu inderdaad gelukt om de foto s zowel als de video s die me werden toegestuurd door mijn kleinzoon van mijn achter kleindochtertje te kopiëren naar mijn desktop computer.

Het enige probleem dat ik nu nog heb is, dat ik de video s nu nog in de juiste positie rechtop zou willen kunnen zien, op mijn groot computerscherm Op mijn phone was dat geen probleem want daar kon ik mijn schermpje draaien zodat ik alles rechtop kon bekijken, maar op het groot scherm van mijn PC gaat dat niet.

Ook een stilstaand mooi beeld uit een video zou ik graag nog apart willen kunnen opslaan.

Heeft u daar ook nog een oplossing voor? met veel dank bij voorbaat.

Inina

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

03 mar 2017, 11:03

inina schreef:Beste,

U heeft me erg gelukkig gemaakt met uw reactie. het is me nu inderdaad gelukt om de foto s zowel als de video s die me werden toegestuurd door mijn kleinzoon van mijn achter kleindochtertje te kopiëren naar mijn desktop computer.
Fijn te horen en graag gedaan.
inina schreef:Het enige probleem dat ik nu nog heb is, dat ik de video s nu nog in de juiste positie rechtop zou willen kunnen zien, op mijn groot computerscherm Op mijn phone was dat geen probleem want daar kon ik mijn schermpje draaien zodat ik alles rechtop kon bekijken, maar op het groot scherm van mijn PC gaat dat niet.

Ook een stilstaand mooi beeld uit een video zou ik graag nog apart willen kunnen opslaan.

Heeft u daar ook nog een oplossing voor? met veel dank bij voorbaat.

Inina
Waar speel je die video's mee af?
Daar zal het vanaf hangen of je die kan draaien en eventueel beelden eruit kunt halen.
Heb je eventueel (bijvoorbeeld) Movie Maker op je computer staan?
Als ik het goed heb moet dat daar mee kunnen.
Ik ben echter niet zo thuis in video/foto bewerking, dat zeg ik op voorhand.
inina

03 mar 2017, 11:24

Beste,

Ik heb kunnen zien dat de video's die mij werden toegestuurd MP4 bestanden zijn . Ze worden op mijn computer afgespeeld met Windows media player. om de film af te spelen moet ik enkel op het bestand klikken en de film begint te spelen maar verder ken ik er ook niks van. Het programma movie maker heb ik niet gevonden waarschijnlijk heb ik dat dus niet op mijn PC staan.
vriendelijke groeten

Inina

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

03 mar 2017, 11:55

Windows Movie Maker is onderdeel van Windows Essentials.
Ondersteuning daarvoor is gestopt maar het blijft wel gewoon werken.
Je kan het ook nog wel 'ergens' downloaden, maar voor dat je wellicht op
allerlei discutabele sites terechtkomt heb ik het al voor je gedaan.
Dat is dus het officiele installatie pakket voor Windows Essentials 2012.
KLIK HIER
Dat werkt, net geprobeerd.
Downloaden, en tijdens installatie zet een vinkje bij Photo Gallery en Movie Maker'.

Video draaien bijvoorbeeld klik hier
Foto uit video halen bijvoorbeeld klik hier

Nogmaals, ik ben niet zo thuis in dat gebeuren, heb snel even iets voor je opgezocht. Moet zo weg.
Anderen kunnen je wellicht beter helpen.