SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Dierenvrienden
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Huisdieren
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pollemans

BerichtGeplaatst: Zo 05 Maa 2017, 21:27    Onderwerp: Dierenvrienden Reageer met quote

Liefste dierenvrienden,zo mag ik jullie hopelijk toch noemen .Want buiten die paar azijnplassers(die men overal vind) zijn jullie op dit forum echte fervente liefhebbers van dieren en huisdieren in het bijzonder.Vijf jaar geleden heb ik ook een hondje geadopteerd uit een gezin waar het diertje min of meer geterroriseerd werd door twee ander grote honden.Het was niet onze eerste hond,maar we hebben wel acht jaar gewacht nadat we ons vorig dier verloren.Het was liefde op het eerste zicht,alhoewel ik bij huisdieren liever spreek van vriendschap.Wanneer men een dier opneemt in een gezin wordt dat automatisch ook een gezinslid,met dezelfde rechten (in mindere mate plichten) Very Happy Dit houd in gezonde voldoende voeding (niet te veel),beweging in de mate van het mogelijke want sommige oudere baasjes hebben het moeilijker.Natuurlijk geneeskundige verzorging indien nodig,en bovenal aandacht en vriendschap.En hier wringt het schoentje met die paar personen die ik aanhaalde want hun geijkte uitdrukking is,tis toch maar nen hond of een kat.Welnu vrienden deze mensen weten niet wat een huisdier voor vele mensen betekend,de onvoorwaardelijke vriendschap,en de invloed hiervan op het algemeen welzijngevoel.Mijn moto is: wie niet goed is voor dieren kan niet goed zijn voor mensen.Ik wens jullie nog een prettige dag,en nog vele gelukkige jaren met jullie lieveling(en).

rebelle

BerichtGeplaatst: Zo 05 Maa 2017, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Heel goed gezegd pollemans . Mijn hondjes behoren tot het gezin maar ze mogen wel hondje blijven dwz ravotten in de tuin , zich vuil maken , dat hoort erbij . Lekker gaan wandelen , tijdig eten en drinken en veel liefde en vriendschap . Een echt hondenleven zou ik zeggen .

Gro3tjes
Rebelle

pollemans

BerichtGeplaatst: Ma 06 Maa 2017, 10:08    Onderwerp: Dierenvrienden Reageer met quote

Wel beste Rebelle,als ik jou hoor en ik moest in reincarnatie geloven zou ik wel bij jou willen terugkomen als hondje.Het doet me altijd deugd als ik zelf als dierenvriend hoor hoe andere mensen op een verstandige manier omgaan met hun huisdieren.Alleen de eigenaars zelf kunnen aanvoelen wat men allemaal van het dier terugkrijgt dat zich goed voelt in het gezin.

Theor

BerichtGeplaatst: Ma 06 Maa 2017, 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal correct.

en m.i. is het meer dan zomaar vriendschap,
is liefde, en zelfs onvoorwaardelijke pure liefde.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dicksy

BerichtGeplaatst: Ma 06 Maa 2017, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Onze maltezer behoort tot het gezin. Hij is wel rotverwend en dat is mijn schuld in vergelijking met mijn echtgenote. Zie je mij dan zie je mijn hond, zie je mijn hond dan zie je mij. Niets doe ik waar ik mijn viervoeter niet kan in betrekken en wie hier niet mee akkoord gaat ..... so be it.

Na zijn wandeling in de regen:

Tijdens zijn middagdutje:

En 's morgens bij het opstaan:

Ik goe zot ! Misschien maar wij voelen er ons goed bij en wat anderen denken laat mij eerlijk gezegd steenkoud. Wink Wink Wink

Naar boven
pollemans

BerichtGeplaatst: Ma 06 Maa 2017, 11:31    Onderwerp: Dierenvrienden Reageer met quote

Mooie fotos Dicksy,het ziet er inderdaad een verwend beestje uit.maar so watt!Als gij en uw hondje zich goed voelt niets aan de hand.Ik zou ook eens een foto willen doorsturen van ons yorksher terrierke,maar ik krijg de foto niet doorgestuurd,omdat ik hem niet kan comprimeren.IK zal eens op een ander forum moeten informeren hoe ik hem doorgestuurd krijg.Sorry mensen maar er zijn natuurlijk ook andere huisdieren dan honden of katten,zelfs kleine diertjes zoals een cavia,dwegkonijn of zelfs een gevederd vriendje kunnen een bron van vreugde zijn.

fregat

BerichtGeplaatst: Ma 06 Maa 2017, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik haal enorm veel voldoening uit het feit dat ik kan aandacht geven.....

Prima Vera

BerichtGeplaatst: Ma 06 Maa 2017, 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

Pollemans, zelfs van een onnozele kip kan je liefde en vriendschap krijgen en als dat beestje komt te sterven ben je daar ook het hart van in. Als er bij ons een vis uit de aquarium sterft, wel dat vinden wij ook erg. Je zorgt daar tenslotte voor en je wilt dat dat dier een goed leventje heeft.

Naar boven
rebelle

BerichtGeplaatst: Ma 06 Maa 2017, 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Dit zijn mijn twee sloebers .
Twinny het zwartje is elf en heb ik geadopteerd toen hij vier was .
Ming is drie en heb ik bij een fokker gehaald .

pollemans

BerichtGeplaatst: Ma 06 Maa 2017, 18:09    Onderwerp: Dierenvrienden Reageer met quote

Het zijn mooie hondjes rebelle,u zal er elke dag wel wat tijd moeten voor uittrekken alleen al voor de verzorging van hun vacht,want ze zien er heel verzorgt uit.
De titel van deze topic luid Dierenvrienden,en hetgeen Prima Vera vertelde over haar kippen,toont aan dat het voor de ware dierenvriend niet uitmaakt wat voor dier het is,zodra het is toevertrouwd aan onze zorgen,maken we er het beste van,zij het nu een kip,een hond of een paard.En bij het afscheid ervan doet het zeer.Een ding wil ik nog kwijt,zeg niet domme kip,want recentelijk wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat een kip best een slim dier is.
Geen enkel dier is trouwens dom,want anders had het de evolutie niet overleefd.Er zijn alleen DOMME MENSEN. Very Happy

Prima Vera

BerichtGeplaatst: Ma 06 Maa 2017, 18:19    Onderwerp: Re: Dierenvrienden Reageer met quote

pollemans schreef:
Het zijn mooie hondjes rebelle,u zal er elke dag wel wat tijd moeten voor uittrekken alleen al voor de verzorging van hun vacht,want ze zien er heel verzorgt uit.
De titel van deze topic luid Dierenvrienden,en hetgeen Prima Vera vertelde over haar kippen,toont aan dat het voor de ware dierenvriend niet uitmaakt wat voor dier het is,zodra het is toevertrouwd aan onze zorgen,maken we er het beste van,zij het nu een kip,een hond of een paard.En bij het afscheid ervan doet het zeer.Een ding wil ik nog kwijt,zeg niet domme kip,want recentelijk wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat een kip best een slim dier is.
Geen enkel dier is trouwens dom,want anders had het de evolutie niet overleefd.Er zijn alleen DOMME MENSEN. Very Happy

Integendeel een kip is mee één van de slimste dieren, echt waar! Wink

Naar boven
rebelle

BerichtGeplaatst: Ma 06 Maa 2017, 19:56    Onderwerp: Re: Dierenvrienden Reageer met quote

pollemans schreef:

Inderdaad ik heb nog witte muisjes gehad . Tot ik besefte dat dit eigenlijk geen leven is in een terrarium . Alhoewel ze veel gewoon rondliepen en bij mij knuffelden als ik mijn huiswerk maakte . Dieren in gevangenschap , het ligt mij niet goed . Zelfs wetende dat ze eigenlijk niet kunnen leven in vrijheid , maar de mens is de schuldige .

maior domus

BerichtGeplaatst: Di 07 Maa 2017, 10:46    Onderwerp: Re: Dierenvrienden Reageer met quote

pollemans schreef:
Mijn moto is: wie niet goed is voor dieren kan niet goed zijn voor mensen.

Zeer juist.
Men breidt dat soms wel eens uit tot iets in de aard van
"aan hoe een volk omgaat met dieren, kan men haar graad van beschaving aflezen".
Wij gaan niet goed met dieren om, omdat we hen misbruiken voor de vleesindustrie. Maar we hebben anderzijds wel wetten op het dierenwelzijn, die bijvoorbeeld onnodig lijden bij het slachten tegengaat.
Dat is al een stap in de goede richting.
Onlangs konden we nog in de kranten lezen over een volk dat weerloze krokodillen stenigt in de zoo.
Aan zulke mentaliteit lezen we het verschil in diervriendelijkheid en beschaving af.

pollemans

BerichtGeplaatst: Di 07 Maa 2017, 12:00    Onderwerp: Dierenvrienden Reageer met quote

U slaat de nagel op de kop major domus.We gaan inderdaad niet goed om met dieren die tenslotte zichzelf niet kunnen verdedigen.Er is vooruitgang maar nog een lange weg af te leggen.Ik krijg de kriebels als ik soms nog beelden zie hoe het hier aan toe gaat bij sommige dierenbeulen,die hun dieren verwaarlozen.In de U.S.A bestaat er dierenpolitie met een grote bevoegdheid.Hier word dit onder de mat geveegd,niet belangrijk genoeg,andere dringerder zaken,enz.De rechter legt soms uitzonderlijk een verbod op om nog dieren te houden,maar dit is dikwijls een dooie mus.
Hieruit blijkt dat onze beschaving soms maar een laagje vernis is.

gerarda

BerichtGeplaatst: Di 07 Maa 2017, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Zo kom ik nog eens vertellen over mijn honden. Nu heb ik geen meer vanwege mijn ouderdom .Maar in de zomer ga ik nog wandelen met de honden van de kinderen.Maar hier ziet ge 4 kameraden . 2 van mij
Tibetaanse Terriër en de bobtail/ En de de Duitse dog en Duitse scheper van 2 andere vriendinnen .Daar gingen we elke dag een grote wandeling mee doen. vele jaren en nu waren we aan het uitrusten bij mij thuis in de tuin . Onze dorst lessen.

Kom later nog wel eens met een andere hond. Heb hier vroeger al over geschreven ,maar vermits er nieuwe mensen bij komen en die foto' weg zijn breng ik ze weer eens buiten. Spijtig dat ze allemaal overleden zijn. Maar wel een gelukkig leven hebben gehad. Een grote tuin hebben en dan nog elke dag een vijftal km wandelen. We woonden niet ver van de zee en zo gingen we in de zomer grote wandelingen maken op het strand in Nederland. cadzand

Goede avond Gerarda

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Huisdieren Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: