SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

backup maken

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Computer - Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
scobidoo

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 17:30    Onderwerp: backup maken Reageer met quote

Hallo, Op aanraden van mijn broer maak ik een backup als volgt : Ik ga naar mijn computer, klik rechts op documenten en kopieer dan naar de externe harde schijf. Hetzelfde doe ik met afbeeldingen en video's. Dit is de eenvoudigste manier zonder een programma te hoeven downloaden. Het probleem is dat ik met 120 mapjes afbeeldingen zit en 70 mapjes documenten en daar komt elke week een mapje bij. Bij video's regelmatig hetzelfde. Om een nieuwe backup te maken moet ik dan eerst de oude verwijderen en dan de nieuwe op de externe harde schijf plaatsen. Mijn vraag is nu : Is dat wel goed, zoveel keren de foto's en documenten verwijderen ? Ik weet dat het digitaal is maar gaat er dan , nà zoveel backup's , geen kwaliteit verloren ? Volgens mijn broer niet maar ik heb toch mijn twijfels. Bestaat er toch geen backup programma dat alleen de nieuwe foto's, documenten en video's download en de oude laat staan ? Dank u.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dicksy

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Is dat wel goed, zoveel keren de foto's en documenten verwijderen ? Ik weet dat het digitaal is maar gaat er dan , nà zoveel backup's , geen kwaliteit verloren ?

Je moet die mapjes niet telkens verwijderen. Als je bijkomende foto's, documenten en dergelijke in je mapjes plaatst moet je de volgende keer gewoon die mapjes in zijn geheel terug kopiëren naar de externe schijf. De laatste geplaatste foto's, documenten e.d. worden automatisch op je externe harde schijf er bij geplaatst.

Naar boven
scobidoo

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga dat proberen, dicksy

Naar boven
lode

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dicksy,
zonder deze tussen stappen ?

Dicksy

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Dicksy,
zonder deze tussen stappen ?

Heb net mijn fotoalbum nog eens op mijn externe schijf gezet en hetgeen U toont vraagt hij éénmaal in het begin.
In mijn map foto's staan 685 foto's en had er nog 33 bijgezet de afgelopen week.
Alles (685 foto's) wordt overschreven en die 33 bijkomende werden er gewoon bijgeplaatst. Duurde ongeveer een 15 sec.

Laatst aangepast door Dicksy op Za 18 Maa 2017, 18:43, in totaal 1 keer bewerkt

Naar boven
lode

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk vraagt hij dit maar eenmaal in het begin, maar als scobidoo dit niet weet wat dan ? Een beetje meer uitleg was welkom, daarom mijn reactie.

Dicksy

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Natuurlijk vraagt hij dit maar eenmaal in het begin, maar als scobidoo dit niet weet wat dan ? Een beetje meer uitleg was welkom, daarom mijn reactie.

Mijn excuses Crying or Very sad Embarassed

Naar boven
lode

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dicksy,
Excuses zin echt niet nodig hoor.
Maar ik ga er van uit dat een vraagsteller het niet kent en graag alle stappen ziet.

Mastacembelus

BerichtGeplaatst: Zo 19 Maa 2017, 0:43    Onderwerp: Reageer met quote

Free file sync: prachtig programma, even wennen en je wilt geen ander meer.

https://www.google.be/search?q=free+file+sync&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=S7fNWM-aEozc8Afa0pXADA

Naar boven
lode

BerichtGeplaatst: Zo 19 Maa 2017, 0:48    Onderwerp: Reageer met quote

Gebruik ik ook al jaren, is inderdaad een goed programma.

verhaegen
Support SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Zo 19 Maa 2017, 10:01    Onderwerp: Reageer met quote

als het persé een programma moet zijn , nederlandstalig
dan vind ik persoonlijk zo simpel mogelijks voor een niet geoefende gebruiker syncback free
simpeler gemakkelijker en minder leercurve
en daar bestaan redelijke nederlandstalige handleidingen van
https://mijn.groept.be/mijn/ict-helpdesk/storage/syncbackfree/
http://stormsoft.be/ccreturn/syncbackfree_basis_nl.pdf
https://downloadcentrum.com/computer-onderhoud/backup/een-backup-maken-met-syncbackfree/
http://www.pcdokternop.nl/Syncback%20Free%20Handleiding.pdf
https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/automatisch_een_backup_maken.html

voor iets meer gevorderden is aomei het tool

maar dat zijn dus persoonlijke meningen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
scobidoo

BerichtGeplaatst: Zo 19 Maa 2017, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Beste SN's , Ik heb gedaan wat Dicksy gezegd heeft en inderdaad, ik heb een belangrijk document naar mijn externe harde schijf kunnen plaatsen. Gewoon rechts klikken en kopieren naar externe harde schijf en dan slepen waar ge het item juist wilt hebben. Poepsimpel maar ik durfde niets beginnen zonder eerst goede raad te hebben gekregen. Gedaan met die ganse schijf altijd eerst leeg te maken en dan weer alles terug te backuppen ! Merciekes.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Computer - Software Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: