SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

one drive

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Computer - Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
chira

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 7:56    Onderwerp: one drive Reageer met quote

dit storend iets komt altijd tevoorschijn en ik wil dit weg
is de in link beschreven methode, veilig?
zoniet, graag een goede manier aub

http://www.pcmweb.nl/nieuws/onedrive-verwijderen-uit-windows-10-home.html

pcekspeer

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

@chira

Doe al maar eens het volgende dan is het niet nodig om in het register te duiken.
RECHTSklik op het pict. van OneDrive en klik op Instellingen.
Vervolgens klik je weer op Instellingen.
Daar haal je beide vinkjes weg en klik beneden op OK.
Herstart de pc.
Tevreden zo?

Mocht je later OneDrive toch willen gebruiken, plaats het vinkje terug en klik OK.

Wink

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
verhaegen
Support SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

zoals je ziet , komt dat niet in de lijst voor hoor

maar microsoft zegt daar dit op :
OneDrive verbergen in Windows 10

https://support.office.com/nl-nl/article/OneDrive-uitschakelen-of-verwijderen-f32a17ce-3336-40fe-9c38-6efb09f944b0?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

scrollen tot het midden van de pagina

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
chira

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

mr. Verhaegen
heb via je link geprobeerd om in het vak 'uitvoeren' de tekst 'gpedit.msc' te openen, maar hij kan het bestand niet vinden.

ook bij verborgen pictogrammen zie ik het icoontje niet om de werkwijze van peckspeer te doen

ik heb telkens last van een venster die zich opent van one drive om me aan te melden

Sony

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

chira,

Rehtsklikken op OneDrive
klikken op Delen met
Klikken op Delen beëindigen

Sony

Naar boven
pcekspeer

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

@chira

Onderaan uiterst rechts naast de klok dat is het systeemvak.
Daar staat een pijltje dat naar boven wijst, klik daar op en het wit wolkje van OneDrive zou er moeten staan.

Wink

verhaegen
Support SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb gezegd
op die pagina
https://support.office.com/nl-nl/article/OneDrive-uitschakelen-of-verwijderen-f32a17ce-3336-40fe-9c38-6efb09f944b0?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL
scrollen tot het midden van de pagina
en dan lees je bij :
OneDrive verbergen in Windows 10

OneDrive is ingebouwd in Windows 10 en kan daarom niet worden verwijderd. Maar u kunt deze verbergen en het synchroniseren stoppen, zodat deze verborgen blijft. Schakel hiervoor alle OneDrive-instellingen uit en verwijder de map OneDrive uit Bestandenverkenner.

Klik in het gebied met meldingen onder aan het Windows-scherm met de rechtermuisknop op het OneDrive-pictogram. Mogelijk moet u op de pijl Verborgen pictogrammen weergeven klikken om OneDrive te vinden.

OneDrive-app in systeemvak

Klik op Instellingen en schakel op het tabblad Instellingen alle vakken onder Algemeen uit.

Stel op het tabblad Automatisch opslaan de lijsten Documenten en Afbeeldingen in op Alleen deze pc en schakel alle andere vakken uit.

Klik op het tabblad Account op Mappen kiezen.

Schakel in het vak Uw OneDrive-bestanden naar deze pc synchroniseren het vak bij Alle bestanden en mappen in mijn OneDrive synchroniseren in en weer uit. (Als u dit vak inschakelt, worden alle vakken geselecteerd, en als u het vak uitschakelt, wordt de selectie weer opgeheven.) Klik op OK om het vak te sluiten en terug te gaan naar de instellingen.

In deze stap worden alle OneDrive-bestanden van uw computer verwijderd. Ze blijven wel behouden op OneDrive.com.

Klik op OK om uw wijzigingen op te slaan in het vak Instellingen.

Open het vak Instellingen opnieuw: Klik in het gebied met meldingen met de rechtermuisknop op het OneDrive-pictogram en klik vervolgens op Instellingen. Klik op het tabblad Account op OntkoppelenOneDrive. Sluit het vak Welkom bij OneDrive dat verschijnt.

Open Bestandenverkenner, klik met de rechtermuisknop op OneDrive en klik vervolgens op Eigenschappen.

Schakel op het tabblad Algemeen naast Kenmerken het vak Verborgen in. Hierdoor wordt OneDrive verborgen in Bestandenverkenner.

Klik in het gebied met meldingen nog één keer met de rechtermuisknop op het OneDrive-pictogram en klik op Sluiten. Hierdoor wordt het OneDrive-pictogram verwijderd uit het gebied met meldingen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
chira

BerichtGeplaatst: Vr 24 Maa 2017, 4:55    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn excuses als ik niet altijd direct begrijp wat er bedoelt wordt of ik iets verkeerd doe.
enne voor de andere mensen die een afbeelding gaven, van het verborgen icoontje, bedankt ervoor,
ik wist wel waar verborgen icoontje zat, maar soms zie ik het daar niet, is het verdwenen.

ik zat te werken in het verkeerde hoofdstuk, nl onedrive uitschakelen ipv onedrive verbergen. Maar ook daar mis ik iets!
Ik geraak niet verder dan punt 2, omdat ik tabblad 'automatisch opslaan' niet vindt in dit venster van onedrive (zie printscreen)

bovendien kan ik in punt 8 ook niet verder want mijn verkenner crasht altijd als ik met rechts iets doe van actie.
Maar daar zal ik een ander topic voor maken.

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Computer - Software Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: