SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Info voor eigenaars van een reutje
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Huisdieren
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
garene

BerichtGeplaatst: Vr 31 Maa 2017, 10:01    Onderwerp: Info voor eigenaars van een reutje Reageer met quote

Ik heb mijn 15 jarige York laten inslapen wegens een ziekte waarvan ik niet wist dat het kon en ik niet tijdig heb opgemerkt dat er iets verkeerd was.
Hij was castreert maar hormonen hebben zijn prostaat zodanig laten zwellen dat hij zijn behoefte niet meer kon doen.
De symptomen zijn :
- kleine plasjes in huis omdat hij drang heeft om te drukken
- wil steeds naar buiten
- begint minder te eten en weigert zelfs snoepjes
- wat later wil hij niet meer eten

Als de prostaat gezwollen is zal de endeldarm niet meer werken.
Hij krijgt krampjes en probeert toch nog zijn behoefte te doen.
Een week later is hij zodanig vermagerd en zijn buikje heel dik.
Dit betekent het einde : een spuitje Tarpac heeft tijd nodig om te werken maar die heeft hij niet.
Hij is dan zodanig verzwakt, zakt door zijn pootjes, alsmaar proberen te drukken, wil zelfs niet meer drinken.
We hebben alles geprobeerd : Lactulose voor de stoelgang, Emeprid en uiteindelijk Buscopan tegen de hevige krampen.
Vier dagen nadat ik gezien heb dat er een probleem was - veel te laat wegens 2 sterfgevallen - blijft hij liggen en schreeuwt het uit.
Laat het aub niet zo ver komen ! Hou je hondje in 't oog als hij zijn behoefte doet. Bij de minste verandering in zijn gedrag, bel uw dierenarts.
Mijn schuldgevoel blijft aanhouden en mijn verdriet ook.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pollemans

BerichtGeplaatst: Vr 31 Maa 2017, 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Beste garene
Triest wat u is overkomen.Maar praat u toch geen schuldgevoel aan,ik hoor dat ge alles nog geprobeerd om u diertje te helpen.En met het hier neer te pennen,lucht het wat op,ook omdat ge andere mensen wilt helpen hetezelfde te voorkomen.
Ik wens je veel sterkte in je verdriet,en hopelijk denkt je nog vaak terug aan de leuke dingen,die je samen beleefd hebt.

rebelle

BerichtGeplaatst: Vr 31 Maa 2017, 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

Garene , inderdaad geen schuldgevoelens hebben . En superlief van je dat je ons op de hoogte brengt van wat er kan gebeuren . Zeker bij een ouder hondje zou je bij binnen plassen en meer moeten plassen niet direct aan zoiets denken , bijzonderlijk als hij gecastreerd is .

Mijn whesty heeft een levercrisis gehad toen ik op reis was . Mijn zoon en ook mijn buurvrouw dachten dat hij treurde omdat ik er niet was . Hij was lusteloos en liep er wat verloren bij . Wie had dat gedacht ..... het heeft hem tenslotte ook zijn leven gekost . Ik heb ook lang schuldgevoelens gehad . Ik kende bobby door en door en zou gezien hebben dat er meer aan de hand was maar ja , helaas , het moest zo zijn .

Ik wens je heel veel sterkte en probeer te denken aan alle mooie momenten dat jullie samen hadden .
Dikke knuffel van rebelle en Ming en Twinny .

gerarda

BerichtGeplaatst: Vr 31 Maa 2017, 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

Garene ,
Heel triest wat ge meegemaakt hebt en wat het hondje ook afgezien heeft .maar zoals de andere mensen zeggen ,ge moet u niet schuldig voelen.Het is soms anders al moeilijk om aan een dier snel te zien wat ze mankeren doordat ze het ons niet altijd kunnen laten verstaan.En door uw situatie op dit ogenblik met mensen was het u niet mogelijk om het sneller te ontdekken.
Dat ge nu veel verdriet hebt is normaal maar beschuldig u zelf niet.
Misschien dat ge hem toch had moeten afstaan.Zelfs als ge er sneller bij was.

Ik wens u veel sterkte in uw verdriet.
We weten wat ge meemaakt.

groetjes Gerarda

Naar boven
garene

BerichtGeplaatst: Za 01 Apr 2017, 9:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dank u allen voor uw lieve woorden van troost.
Sommigen vinden het belachelijk om zo te treuren voor een hond maar je bent je compagnon kwijt en dat doet zeer.
De leegte die achterblijft ...
Ik ben kwaad op mezelf omdat ik hem nog hard had berispt heb omdat hij plasjes in huis deed en hij keek me met zulke schuldige oogjes aan want hij is altijd heel zindelijk geweest. Hij heeft me ook dikwijls tekenen gegeven, hij kwam dan naar me toe hard blaffend, tegen me op springen en duwtjes geven. Ik dacht dat hij weer aandacht vroeg.
Hij kon ook zo'n lastpak zijn, nam veel plaats in door zijn onstuimigheid, maakte het meeste lawaai en tegelijk was hij de goedheid zelve.
Nu heb ik nog 2 Yorkjes, eentje van 17 en eentje van +-13 uit Spanje. Na hen wil ik geen hondjes meer, hoe ouder ik word hoe pijnlijker het is als ze gaan.

Naar boven
rebelle

BerichtGeplaatst: Za 01 Apr 2017, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind dit helemaal niet belachelijk hoor . als ik aan Bobby en Fredje denk komen de waterlanders nog steeds boven .
Ze zijn inderdaad familie en als we afscheid moeten nemen is het heel moeilijk .

pollemans

BerichtGeplaatst: Za 01 Apr 2017, 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

Garene.
Ik zie dat ge nog twee yorkshires hebt.Zijn dat yorkshires terriërs?
Ik heb ook zo één,en dat zijn hevige actieve beestjes,maar toch zo lief en aanhankelijk,met hun eigen karakterke.17 jaar is al een redelijke leeftijd,maar niet abnormaal voor zo een hondje,en hopelijk wachten u nog plezierige jaren.
Het probleem bij ouder worden is inderdaad de angst om voor het dier niet meer te kunnen zorgen zoals het hoort,of het te moeten achterlaten.
Daarom hebben wij geen pup genomen,maar een ouder diertje geadopteerd.
Dit zal ook onze laatste zijn.
Wij kunnen eventueel soms nog voor oppas zorgen voor honden van vrienden of familie.

garene

BerichtGeplaatst: Za 01 Apr 2017, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hier zijn ze alle drie.

Marmitteke wordt 17 jaar - Togo +- 13 jaar

Vroeger kon ik beter tegen verdriet maar de laatste jaren, sinds ik niet meer werk, zorgt de kleinste tegenslag voor een drama.
Het lijkt alsof ik de zorgen van de wereld draag.

Naar boven
pollemans

BerichtGeplaatst: Za 01 Apr 2017, 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Garene.
Ik zie dat u twee sloeberkes steekoortjes hebben,de onze heeft hangoortjes en is bijna 7 jaar.Ik weet niet of jouw hondjes ook hun eigen willeke hebben,niettegenstaande het lieve diertjes zijn.De onze (een teefje,alleszins).
Ik denk dat de meest mensen bij het ouder worden tegenslag zo goed niet meer kunnen verwerken,niettegenstaande men de dingen meer kan relativeren.Voornamelijk het verlies van iets waar mijn van gehouden heeft valt dan enorm zwaar.Soigneer uw twee "deugnieten" maar want ze hebben u nodig.
We zullen bij gelegenheid zeker nog wel iets horen van u?.
Gtjs

pollemans

BerichtGeplaatst: Za 01 Apr 2017, 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Hier een foto van mieke samen met de hond van mijn schoondochter.  

rebelle

BerichtGeplaatst: Za 01 Apr 2017, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Liefde is .....samen op het matje .😂😂😂

garene

BerichtGeplaatst: Za 01 Apr 2017, 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is het tweelingbroertje van onze Louis ! Hoofdje beige en lijfje zilver.

Het zijn koppige keffers en mijn hondjes houden van iedereen. Sommigen zijn éénhandig en willen niet geaaid worden door vreemden. Onze hondjes vragen aaikes aan iedereen.
Ik heb een aantal hondjes opgevangen uit Spanje tot ze geadopteerd werden. In het begin ging dat goed maar na een tijdje kon ik niet meer verdragen dat ze vertrokken naar hun nieuwe thuis en was ik kapot van verdriet.
'k Heb moeten stoppen met mijn goede daad. Nu geef ik iedere maand centen voor asielen in het buitenland.
Mijn schuldgevoel ebt langzaam weg dank zij jullie aanmoedigingen en begrip maar het zal, denk ik, nog lang nazinderen.
En natuurlijk zal ik ze goed soigneren, het zijn trouwens al prinsen en prinses, rotverwend, mee op verlof, juiste voeding, slapen op ons bed, DA bezoek.
Togo werd geopereerd van een hernia in zijn rug. Met de prijs van de operatie konden we naar Australië op verlof.
Heel bedankt !!

Naar boven
gerarda

BerichtGeplaatst: Zo 02 Apr 2017, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat er veel verschil is in karakters van honden .Dat het niet het ras is die de oorzaak is.
Ikzelf zou nooit een York durven nemen omdat ik dacht dat het zo een zenuwachtige blaffer was; Tot mijn schoondochter een nam.( Hij heeft afhangende oorjes. zoals ge vroeg)
Het is wel een levendig hondje als ge binnenkomt,maar blaft niet en er was deze week een kip uitgebroken bij hen en de Yortk ging er gewoon aan ruiken.En als we gaan wandelen is hij ook rustig . Ik ben blij want ik zou hem niet graag thuis laten als ik met de andere hond ga wandelen.
Ik ben straks weer weg. Ik zal weer niet snel genoeg de lijband kunnen aan doen.

groetjes Gerarda

Naar boven
pollemans

BerichtGeplaatst: Zo 02 Apr 2017, 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Onze york blaft binnenhuis nooit.Hij is ook enorm levendig bij bezoek.
Alleen 's nachts wanneer ze iets abnormaal hoort grommelt ze.
Op wandel blaft ze even naar vreemde honden,maar bij de volgende ontmoeting zijn ze bekenden en is ze rustig.
Ik heb de indruk dat de soort met steekoortjes meer blaft dan de hangoortjes,dit is althans mijn indruk.
Om nog even terug te komen op garene,mijn echtgenote zegt ook dat ze dat onmogelijk zou kunnen,de zorg opnemen van een sukkelaarke en dan moeten afgeven,nietegenstaande men zeker weet dat het beestje in een fantastisch gezin terecht komt.Het moet zijn alsof ge een stukje van uzelf weggeeft.
N.B.
Mijn echtgenote is niet zo thuis op pc en internet en daarom vertolk ik onze beide ideeen en gedachten,want ze is ook een enorme dierenvriend.

garene

BerichtGeplaatst: Zo 02 Apr 2017, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Allemaal en dikke knuf van mij,
Garene

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Huisdieren Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: