GERUST (valalarm)

Hier is plaats voor discussie over ouderen(mis)behandeling.
Zij die argumenten zoeken om respect te hebben voor hun ouders, hebben geen argumenten nodig, maar straf. (Aristoteles)

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

05 feb 2023, 18:42

Zoals wel meerderen onder ons, loop ik al 3 jaar met een valalarm, vroeger bij CM maar sinds een jaar in handen van een nieuw 'bedrijf' met de naam "gerust". Ik ben 1 keer gevallen.
Vroeger kostte dit maandelijks 7.5€, daarna 10 en sinds dat jaar 11 €.
Nu een brief in de bus een verdubbeling naar 20/25 €!!
Geen antwoord van die firma, noch van CM, wel van de ombudsman dat ze zo een hoge kosten hebben.
Gerust zegt dat ze 40.000 tevreden klanten hebben. Even vermenigvuldigen met 25 en zo komt er elke maand 1.000000 euro binnen.
Het enige dat ze moeten doen is mijn twee buren bellen als ik val.
U zult ook wel een dergelijke brief ontvangen hebben.
Mijn vraag: Kan dat zo maar voor een firma met een monopolie positie?

Ben benieuwd naar jullie reactie...;

vivaldi
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

07 feb 2023, 08:32

vivaldi schreef:
05 feb 2023, 18:42
Zoals wel meerderen onder ons, loop ik al 3 jaar met een valalarm, vroeger bij CM maar sinds een jaar in handen van een nieuw 'bedrijf' met de naam "gerust". Ik ben 1 keer gevallen.
Vroeger kostte dit maandelijks 7.5€, daarna 10 en sinds dat jaar 11 €.
Nu een brief in de bus een verdubbeling naar 20/25 €!!
Geen antwoord van die firma, noch van CM, wel van de ombudsman dat ze zo een hoge kosten hebben.
Gerust zegt dat ze 40.000 tevreden klanten hebben. Even vermenigvuldigen met 25 en zo komt er elke maand 1.000000 euro binnen.
Het enige dat ze moeten doen is mijn twee buren bellen als ik val.
U zult ook wel een dergelijke brief ontvangen hebben.
Mijn vraag: Kan dat zo maar voor een firma met een monopolie positie?

Ben benieuwd naar jullie reactie...;

vivaldi
Tja man, er bestaan ook andere oplossingen hé
Mijn moeder had een gsm in hare zak met een Pay&Go kaartje, das de goedkoopste oplossing, 15€ à 20€ per jaar als je er geen gebruik van maakt.
Als je er geen gebruik maakt van het belkrediet ben je wel dat geld kwijt na 1 jaar.
maar da kaske van CM dat geld ben je zo wie zo kwijt.
Als ze ons nodig had belde ze ons op, wij namen niet op en wij belde onmiddellijk terug, dus geen onkosten voor haar.

Als je valt moet je op een knop drukken, das hetzelfde met een gsm, ook op een knop drukken en als de oproeper geen antwoord krijg zal hij of zij wel langskomen.

Je kan dit eventueel overwegen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

RyanR
Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Locatie: Brabant

15 aug 2023, 20:01

Ik heb jarenlang in de elektronica gewerkt, en ik kan je verzekeren dat technische hulpmiddelen niet werken. De hulp komt van een afstand en is duur. Ik denk aan sensors die in de gaten houden of je op een bepaalde tijd uit je bed op staat. Valse meldingen alom. Ik ben nu alleen, en dat terwijl mijn familie in hetzelfde dorp woont. Ze werken allemaal. Dus heb ik mijn gsm altijd bij me, om eventueel het noodnummer te bellen.
Buren heb je dikwijls niks aan. Het is niet anders. Zo veel verhalen van mensen die al een paar weken in hun huis dood liggen, het is triest maar waar.