Ik kan niet op website

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

16 apr 2017, 19:10

Ik heb alles nog eens geprobeerd, zowel het advies van Pcekspeer als van Verhaegen, maar geen resultaat !
Ik trachtte ook nog eens systeemherstel te doen en kreeg daarop volgende foutmelding.
Zou het één met het ander te maken hebben ?
Afbeelding
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

16 apr 2017, 19:36

Raymond ik zie dat Jannedust2 U een commando heeft laten uitvoeren . volgens mij moet U nadien nog een paar commando's uitvoeren kijk eens op deze link .

https://www.startpagina.nl/v/computers- ... tes-openen

Nog een paar mogelijkheden:
- open een commandprompt (via start->uitvoeren->‘cmd’ intypen (zonder haakjes) en toets ‘Enter’
- typ: ‘ipconfig /flushdns’ (weer zonder ’‘ en toets enter)
- typ dan: ‘netsh int tcp set global autotuninglevel=normal’ (weer zonder ’‘ en toets enter)
- typ dan: ‘ipconfig /release’ (weer zonder ’‘ en toets enter)
- typ dan: ‘ipconfig /renew’ (weer zonder ’‘ en toets enter)
- typ dan: ‘exit’ (weer zonder ’‘ en toets enter)
Het scherm sluit weer en al je verbindingsinstellingen zijn opnieuw ingesteld. Probeer het dan nog eens, zeer waarschijnlijk is het opgelost
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 apr 2017, 20:48

@RAY

Gezien je laatste prtscr ivm systeemherstel, kijk je hier hoe je dat kan oplossen, scroll tot beneden:
https://www.schoonepc.nl/windows10/systeemherstel.html
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

17 apr 2017, 08:58

Jean,

Ik heb uw advies uitgevoerd, maar zonder resultaat.

Pcekspeer,

Ik heb take_ownership uitgevoerd en probeer dan de naam te wijzigen van WindowsApps maar krijg volgende foutmelding :
Afbeelding
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

17 apr 2017, 09:55

Stopt eens alle programma's die verbinding hebben met het internet.
Geef dan het volgend commando nog eens als Administrator

ipconfig /flushdns
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

17 apr 2017, 11:57

@Ray


RECHTSklikt op een Afbeelding of Document plaats hiervan een prtscr.

Afbeelding
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

17 apr 2017, 19:57

Ik probeer even terug een overzicht te maken van dit probleem.
Enerzijds is het geen drama dat ik soms niet meer op deze bepaalde website geraak. Het lukt wel ieder keer als ik mijn PC terug opgestart heb, maar na de tweede of derde keer, zonder heropstarten, niet meer.
Vervolgens heb ik het probleem dat ik geen systeemherstel kan doen. Dat lijkt mij wel vervelender te zijn.
Ik weet ook niet of deze twee problemen met mekaar te maken hebben.
Verschillende helpers hebben ook reeds adviezen gegeven, waarvoor ik hen allemaal hartelijk dank. Een oplossing is er echter nog niet.
Daarom overweeg ik om, misschien op termijn, één van volgende ingrepen te doen :
- ofwel een herinstallatie van W10, met behoud van mijn bestanden. Ik moet dan wel de niet-originele apps opnieuw installeren.
- ofwel via de systeemherstelschijf en/of systeemkopie een herinstallatie doen. In dat geval is mijn vraag : kan ik dan mijn bestanden en eventueel mijn apps bewaren ? Welk is dan de te volgen procedure ?

Kunnen jullie me in die zin adviseren ?
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

17 apr 2017, 20:37

@ray

Je stelt vragen en... gelijktijdig geef je aan...welke oplossingen moeten gegeven worden...?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 apr 2017, 09:20

zet eens dit :
start speccy
klik op in de werkbalk op file
klik op copy to clipbord
kom naar hier en open een antwoord , klik der met rechts in en kies plakken
post het

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

18 apr 2017, 09:32

Beste Pcekspeer,

Misschien is er een misverstand in het spel. Het is niet de bedoeling onmiddellijk over te gaan tot een herinstallatie. Het is de bedoeling te blijven zoeken naar een oplossing. In het geval dat die er niet komt, zou ik pas tot herinstallatie overgaan. De bedoeling van mijn antwoord is te weten welk dan de beste oplossing is, en welk de te volgen procedure is.
Mijn verontschuldiging indien het anders overgekomen is.
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

18 apr 2017, 09:59

Raymond1,
Enerzijds is het geen drama dat ik soms niet meer op deze bepaalde website geraak. Het lukt wel ieder keer als ik mijn PC terug opgestart heb, maar na de tweede of derde keer, zonder heropstarten, niet meer.
Over het laatste gedeelte in bovenstaande quote , geraak je dan op geen enkele site of alleen niet op de OKRA site ? En heb je dan de browser gesloten ? of staan er ondertussen nog andere sites open in de tabbladen ?

In verband met de foutmelding van systeemherstel:
Op onderstaande link kan je een topic volgen op de site van Microsoft met aanwijzingen om het probleem op te lossen: (laatste voorstel 11/04/2017)
https://answers.microsoft.com/nl-nl/win ... 72662d92c9

Sony

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

18 apr 2017, 20:32

Sony,
Het is alleen de website van Okra die het dan laat afweten. Ik heb natuurlijk niet een oneindig aantal sites geprobeerd maar toch minstens een tiental.

Voor wat betreft het systeemherstel : ik heb uw link eens grondig bekeken, maat het lijkt me toch gevaarlijk dit te doen !

Toch bedankt voor de tip !
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

19 apr 2017, 10:46

Raymond1,

Doe eens wat Verhaegen geschreven heeft , gebruik speccy , als je dit
programma niet hebt klik dan op onderstaande link , de download start
automatisch.
https://www.piriform.com/speccy/download/standard
Installeer het programma en start het.
Wacht even tot het helemaal is opgestart.
Afbeelding
Klik van boven in de menu balk op Bestand
Klik op Publiceer snapshot
Klik op Ja
Klik op Kopiëren naar klembord
Open het kladblok klik met de rechtermuisknop in het lege blad klik op plakken.
Selecteer de link en plak die hier in een nieuw antwoord.

Sony

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

19 apr 2017, 19:53

Beste Verhaegen en Sony,

Ik heb het gevraagde gedaan :

http://speccy.piriform.com/results/dQMV ... dZxK0bHgdT
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 apr 2017, 11:50

Raymond1,

Na overleg met Verhaegen ,
Klik op onderstaande link om een zip archief te downloaden.
http://media.askvg.com/files/Host-Mechanic.zip
Zet dat zip bestand in een nieuwe map.
Klik met de rechtermuisknop op het zip bestand.
Klik op Extract Here.
Nu staat er een nieuwe map Host Mechanic
Open die map.
Klik met de rechtermuisknop op Horst Mechanic
Klik op Als administrator uitvoeren
Als het programma schermpje open is.
Klik op Restore Default Host File
Herstart de computer.
Laat daarna weten of er verbetering is.

Sony