SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Waterverzachter echt nodig?

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Wonen & Zorg
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Itsme

BerichtGeplaatst: Ma 17 Apr 2017, 11:55    Onderwerp: Waterverzachter echt nodig? Reageer met quote

Wij wonen nu bijna 4 jaar in een gebied met drinkwater met een verhoogd kalk en magnesium gehalte.. (gemiddeld 34 tot 36 franse graden).
In het appartement dat we kochten was er een waterverzachter geďnstalleerd. (Een TWINTEC een toestel dat zogenaamd werkt op waterdruk).
Nog geen 9 jaar oud, maar al diverse keren defect geweest. Volgens de firma die het toestel oorspronkelijk verdeelde zou de herstelling minimaal 400 tot misschien wel 650 euro bedragen, met enkel een garantie totdat de technieker de deur achter zich toe zou trekken?
De technieker die hier kwam heeft NIETS uitgevoerd enkel me geprobeerd een nieuw toestel te verkopen. Er volgde echter wel een gepeperde factuur voor onderhoud aan het toestel. Omdat ik de technieker verplicht heb melding te maken op zijn werkstaat dat ik de de verkoopspraat uren niet zou betalen, heb ik na lang debatteren met de firma enkel de verplaatsingskosten moeten betalen.

Omdat ik het waterverzachter wereldje helemaal niet meer vertrouw wil ik van jullie weten of er hier mensen zijn die ZONDER ONTKALKER WERKEN BIJ EEN WATERHARDHEID VAN 30°F EN HOGER en of zij de nadelen echt ondervinden zoals gepredikt wordt in de reclames van waterontharders?
Wie kan me hierin helpen?

MichelN

BerichtGeplaatst: Ma 17 Apr 2017, 12:32    Onderwerp: Re: Waterverzachter echt nodig? Reageer met quote

Itsme schreef:
Omdat ik het waterverzachter wereldje helemaal niet meer vertrouw wil ik van jullie weten of er hier mensen zijn die ZONDER ONTKALKER WERKEN BIJ EEN WATERHARDHEID VAN 30°F EN HOGER en of zij de nadelen echt ondervinden zoals gepredikt wordt in de reclames van waterontharders?

http://www.drinkraantjeswater.be/node/249
https://www.dewatergroep.be/nl/content/676/waterhardheid.html

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pastoor

BerichtGeplaatst: Ma 17 Apr 2017, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Itsme

Langzaam maar zeker begint elke gemeente met een waterontharder die 30 Franse graden garandeert. (hier is er niets). En dat zal nog lang duren.

Hier in huis staat een waterverzachter voor alles (behalve voor het kleine kotje waar de paus ook gaat) en (ook niet voor het gesloten verwarmingscircuit). Die waterverzachter is ingesteld op 13 Franse graden.

Er is een uitzondering, voor de koffiemachine is er kalkvrij water in gebruik.

verhaegen
Support SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Di 18 Apr 2017, 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

we hebben ons hele leven zolang we hier wonen al zonder waterontharders of ontkalkers geweest , en dat is nu zo een 40 tal jaar
en dat terwijl het water hier echt kalkrijk is hoor (het hoogste van heel vlaanderen)
nooit iets van gemerkt eigenlijk
een paar jaar geleden de bulex van het warm water vervangen , na 35 jaar dienst een vaillaint 16 liter , nooit iets aan gehad
af en toe eens een kraan vervangen , maar is dat van sleet of van kalk ?
ook met een ontkalker zal een kraan verslijten hoor
de eerste kraan die niet verslijt van gebruik moet ik nog tegenkomen
het wordt nogal eens te gemakkelijk gestoken op "kalk" als boosdoender
dat dat water niet zo zacht is , ja
maar het wasmachine is der zeker niet van versleten , na de nodige jaren van dienst
(durf niet zeggen hoeveel jaar , want ik zou verkeerd kunnen zijn )maar in ieder geval minstens 15 jaar

wat niet wil zeggen dat een ontkalker , niet zijn invloed kan hebben op sommige toestellen waar water tot het kookpunt gebracht wordt
maar of dat de aankoopsom en het onderhoudsom der van verantwoord is een ander paar mouwen
zeker nu van overheidswege de toestellen nog maar een beperkte levenstijd(duur) mogen hebben

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Helena van Troje

BerichtGeplaatst: Wo 19 Apr 2017, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Na jaren sukkelen met hard water en veel kapotte kranen ben ik toch heel tevreden over mijn waterontharder hoor!
Op negen jaar is hij één keer moeten hersteld worden.
Mijn sanitaire toestellen blijven veel mooier, de douche kalkt niet aan en mijn huid is er ook dankbaar voor.

Naar boven
Itsme

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr 2017, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Een heel hartelijke MERCI aan iedereen die geantwoord heeft.
Om eerlijk te zijn ik ben er nog steeds niet uit of zo' ding al dan niet echt nodig is. Ik op dit ogenblik eerder een neiging om te zeggen "we kopen geen nieuwe". Maar jullie ervaringen zijn nog steeds welkom !

Wat ik wel geleerd heb is dat er in dat wereldje echte cowboys zitten die toestellen aanprijzen die als ge de technische kenmerken van die spullen bekijkt, echt niet bij de bestaande waterhuishouding van de woning of het appartement passen en dus enkel en alleen uit zijn op iemands centen.

Charlie Maru

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr 2017, 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hier 32°F....... en zonder waterverzachter.
Het enige dat op 37 jaar ooit is vervangen geweest, dat is de warmwaterboiler.

Naar boven
pastoor

BerichtGeplaatst: Wo 26 Apr 2017, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

Vaatwasmachine, wasmachine, koffiemachine, baden.

Zonder waterverzachter moet men zout in de wasmachine en vaatwasmachine doen.

Met de aangepaste Franse graden in de waterverzachter moeten de espresso en Nespresso machines niet ontkalkt worden.

Met zacht water verbruikt men veel minder zeep in een wasmachine, vaatwasmachine en bad.

pollemans

BerichtGeplaatst: Wo 26 Apr 2017, 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb altijd een waterontharder gehad.En na verhuis vier jaar geleden stond
er ook een.En anders had ik er zeker een laten plaatsen.
Wasmachine is 16 jaar oud,nog nooit een technieker omtrent geweest.
Geen calgon nodig,weinig zeepverbruik.
Afwasmachine geen zout nodig.
Koffiezet nog nooit ontkalkt.
Inloopdouche na gebruik reinigen met een aftrekkertje,en klaar is kees.Geen kalkplekken.
Kost me 92 euro per jaar voor onderhoud,plus twee zakken zout aan 10 euro
per zak .
Wanneer de huidige het moest laten afweten,zou ik hem zeker laten vervangen.
Maar oppassen is de boodschap,want er zit heel veel kaf tussen het koren bij deze firmas!!

telloorlekker

BerichtGeplaatst: Za 20 Mei 2017, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Kan die "ontharder" ook gebruikt worden tegen mijn cholestorol ? Laughing

Naar boven
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Za 20 Mei 2017, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Wasmachine is 16 jaar oud,nog nooit een technieker omtrent geweest.

Mijn wasmachine is 20 jaar oud geworden ZONDER dat ik ooit iets van waterverzachter/filters heb gebruikt. Dat is gewoon de aard van het beestje.
De éne mens wordt maar 50 en den andere 100 en we lopen allemaal op dezelfde aardkloot rond.

Voor mij is het allemaal zuiver centenklopperij die verzachters en filters en weet ik wat.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Wonen & Zorg Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: