controle met ctscan

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

kyara
Lid geworden op: 08 jul 2005, 17:55
Locatie: ergens rond WETTEREN

17 apr 2017, 17:16

hallo,op 8 mei moet ik voor de 1ste maal op controle ;6 maanden na laatste chemobehandeling(adjuvante).Dan gebeurt de controle met ctscan.Ik ben vorig jaar geopereerd van een tumor in de endeldarm.Die is volledig verwijderd alsook de anus.Na het weefselonderzoek was er bioscopisch niets meer te zien van kankercellen.Nu moet ik dus op controle en een paar uur later bij de dokter op consultatie.Wat moet ik mij daar bij voorstellen voor die controle?

mvg kyara

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

18 apr 2017, 11:13

volgens mij moet ge u niet ongerust maken. het is gewoon een onderzoek of er nog iets aanwezig is. Een ctscan dan word U in een ruimte geplaatst en word uw lichaam tot in de kleinste detailles gescand. U hebt er geen last van. Alleen het toestel maakt een beetje lawaai maar U krijgt een koptelefoon op en U kan naar muziek luisteren. Als er een probleem is kan u op een belletje drukken. het doet geen pijn. Ik moet binnenkort ook een ctscan laten nemen van mijn schouder omdat een echografie niets opleverde.
Zeker geen bang hebben :wink:
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

gerro
Lid geworden op: 13 dec 2003, 19:00
Locatie: halfweg Schulensmeer en circuit Zolder

18 apr 2017, 13:50

Om de 6 maanden na een kankeroperatie gevolgd door chemo moet ik een CTScan ondergaan.
Ik bied me aan een uur voor de afspraak
Meteen krijg ik een liter contrastvloeistof te drinken binnen het half uur
Dan de scan waar men voorafgaand nog een sonde aanbrengt aan de pols.
In de tunnel duurt het een 10 tal minuten
En dat is het. Stelt weinig voor. Koptelefoons en muziek is er voor mij niet bij, want ik krijg instructies ivm ademen. Zal bij u ook zijn als het gaat over inwendige organen, waar men zoekt naar mogelijke uitzaaiingen of terugkeer.
Sukses
..."ieder nadeel heb zijn voordeel"... ( Johan Cruyff )