Problemen nmet MAIL postvak IN

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Mont-Blanc
Lid geworden op: 06 aug 2005, 11:48
Locatie: BIJ MIJN VROUW

18 apr 2017, 15:22

 

   SeniorenNet Forum Index -> Computer - Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur
Bericht
Mont-Blanc



Geregistreerd op: 6-8-2005
Woonplaats: BIJ MIJN VROUW
Geplaatst: Ma 17 Apr 2017, 9:39    Onderwerp: Krijg geen mails meer in postvak IN


Hallo,

Ik zit volledig geblokkeerd omdat ik mijn é-mails niet meer kan ontvangen sinds gisteren 16/04/2017

Weet er iemand raad a.u.b.

Ik werk met Windows 10 64bit en het programma dat het laat afweten is MAIL

Vele groeten
MB





_________________
LENOVO Z51-70 Windows 10 64-bit Ccleaner Free
AVG Free Ram geheugen 8GB
Naar boven

 



Mont-Blanc



Geregistreerd op: 6-8-2005
Woonplaats: BIJ MIJN VROUW
Geplaatst: Di 18 Apr 2017, 7:09    Onderwerp:


Hallo

Ik werk ook met een tablet en daar kan ik wel mijn é-mails ontvangen

Twee dagen geleden werkte het nog allebei

Weet iemand raad ???



_________________
LENOVO Z51-70 Windows 10 64-bit Ccleaner Free
AVG Free Ram geheugen 8GB
Naar boven

 




Berichten van afgelopen:   

   SeniorenNet Forum Index -> Computer - Software
Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

 
LENOVO Z51-70 Windows 10 64-bit Ccleaner Free Windows Defender Ram-geheugen 8GB

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

18 apr 2017, 19:25

Wat gebeurt er als je handmatig laat synchroniseren?
Als je dus hier op klikt in je Postvak IN.:
Afbeelding
Je moet dan toch iets zien gebeuren normaal gesproken.
Of wel er staat beneden aan het venster dat alles bijgewerkt is.
Of je zou een foutmelding moeten krijgen.
Of je 'ziet' dat het synchroniseren bezig is.
Wat voor soort email account(s) staan daar in?
Van Outlook.com of Hotmail, of Gmail of van je provider of nog iets anders??
Instellingen al eens nagekeken ook?

Mont-Blanc
Lid geworden op: 06 aug 2005, 11:48
Locatie: BIJ MIJN VROUW

19 apr 2017, 14:49

Hallo Jurcaba

Bedankt voor je reactie

Als op het cirkeltje klik in Pöstvak In staat daar :
Er is een probleemn bij het downloaden van berichten
Controleer uw verbinding en uw accoutgegevens en probeer het opnieuw
Foutcode : Ox80070 490

Groeten MB
:idea: :!:
LENOVO Z51-70 Windows 10 64-bit Ccleaner Free Windows Defender Ram-geheugen 8GB

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

19 apr 2017, 15:20

Ok, een foutmelding, moest haast wel.

Windows is up to date?
Mail App is up to date? (via de Store moet je die updaten)
Heb je deze website al eens bekeken? Klik hier
Bekijk dat eens rustig allemaal.
Beter kan ik dat eigenlijk niet uitleggen.
Mocht je van die uitleg iets niet begrijpen, dan horen we het wel :).

Ik herhaal dit maar ook even:
Jurcaba schreef:Wat voor soort email account(s) staan daar in?
Van Outlook.com of Hotmail, of Gmail of van je provider of nog iets anders??
Instellingen al eens nagekeken ook?
Als je de 'probleemoplosser voor Windowsapps' aanklikt op die pagina kom je ergens anders uit, althans ik.
Ik zet hier dus de directe download neer, mocht je die nodig hebben Klik hier.

Mont-Blanc
Lid geworden op: 06 aug 2005, 11:48
Locatie: BIJ MIJN VROUW

19 apr 2017, 17:22

Hallo Jurcaba

Alleen zal ik er niet veel van terecht brengen en ga mijn kleinzoon vragen om mij te helpen

Ik weet nog niet wanneer ik hem kan bereiken maar zal op een later tijdstip alhier het resultaat mededelen

Alvast bedankt voor de geboden hulp

Verle groeten MBV :? :wink:
LENOVO Z51-70 Windows 10 64-bit Ccleaner Free Windows Defender Ram-geheugen 8GB

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

19 apr 2017, 18:21

Je hoeft niet echt ingewikkelde dingen te doen hoor.
Eigenlijk alleen een aantal zaken controleren die daar aangegeven staan.
Maar is verder geen probleem, als je je daar niet prettig bij voelt moet je dat niet doen.

Mont-Blanc
Lid geworden op: 06 aug 2005, 11:48
Locatie: BIJ MIJN VROUW

22 apr 2017, 15:11

Hallo Jurcaba

Wij hebben alles geprobeerd maar het MAIL programma (postvak in) lukt nog altijd niet
Enkel online via skynet.be kan ik mijn é-mails raadplegen.
Wij hebben geprobeerd om naar een herstelpunt te gaan omdat de laatste updates (13/04/2017) het programma hebben ontregeld maar de PC weigert dit uit te voeren
Is het slim die laatste updates gewoon manueel te verwijderen via configuratiescherm enz...


:( :?: :idea:

Groeten MB
LENOVO Z51-70 Windows 10 64-bit Ccleaner Free Windows Defender Ram-geheugen 8GB

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

22 apr 2017, 15:56

Als je zegt alles geprobeerd te hebben hoef ik dus niet te vragen of je ook de probleem
oplossers hebt geprobeerd, account hebt verwijderd en weer toegevoegd op de correcte manier
via Geavanceerde configuratie - Internet email?
Er staat dus maar één email account in?
Van Skynet dus?
Dit zijn de instellingen?
Afbeelding
Bron.
Windows is ook up to date?
Welke update bedoel je?
Welke versie van Windows 10 heb je?
Klik op Start en begin gelijk met typen: winver
En druk op Enter.
Welke versie van Mail App heb je?
Open Mail App, klik op het tandwieltje - rechterkant opent zich nu een menu.
Klik daar op Info (althans de onderste optie, ik heb een Engelse versie en
ben al vergeten wat daar in een Nederlands versie staat...).

Mont-Blanc
Lid geworden op: 06 aug 2005, 11:48
Locatie: BIJ MIJN VROUW

23 apr 2017, 17:36

Hallo Jurcaba

Alles werd uitgeprobeerd maar zonder resultaat.

Ik heb nu een mailprogramma ingesteld nl : online van Proximus
en ook een mailprogramma : online van Outlook Com (Hotmail) en langs langs deze weg kan ik mijn é-mails lezen en alles dat er ook bij hoort.

Voorlopig hoe ik het bij deze mail maar binnekort ga ik nog AVG verwijderen en Windows Defender installeren (staat reeds vooringesteldbij aankoop )

Hartelijk bedankt voor je hulp en vele groeten van MB :wink: :wink: :wink:
LENOVO Z51-70 Windows 10 64-bit Ccleaner Free Windows Defender Ram-geheugen 8GB

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

23 apr 2017, 19:36

Jammer dat niks heeft geholpen, maar ook jammer dat je mijn vragen niet
beantwoord eigenlijk.
Mail App eens resetten al gedaan?
Start - Instellingen - Systeem - Apps en onderdelen - Mail (en Agenda, die horen bij elkaar) aanklikken.
Als je de Creators Update al hebt staan de Apps onder hun eigen categorie
in Instellingen. Werkwijze blijft hetzelfde.
Dan zie je daar staan 'geavanceerde opties'.
Klik daar op en klik dan op reset.
Gegevens worden dan wel verwijderd.
Probeer dan nog eens?

Edit: In het verleden veroorzaakte AVG wel eens problemen met de Mail App in Windows 10.
Maar dat was in de begin periode van Windows 10.
Men zou eigenlijk toch mogen verwachten dat die problemen inmiddels opgelost zijn.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

24 apr 2017, 11:20

Mont-Blanc,

Vermits je e-mail binnenkomt via Outlook.com kunt je dit account opnemen
in het mail programma van Windows 10.
In Windows10 Mail klik je langs de linker kant op Accounts.
In de kader rechts klik je dan op + Account toevoegen.
In het nieuwe kader kies je Outlook.com
Kies welk account je gaat gebruiken en volg de aanwijzingen.

Sony

Mont-Blanc
Lid geworden op: 06 aug 2005, 11:48
Locatie: BIJ MIJN VROUW

24 apr 2017, 14:58

Hallo Jurcaba en Sony

Bedankt voor jullie uitleg.

Daar mijn kleinzoon ook heeft geholpen en nieuwsgierig is zal ik het samen met hem oplossen

Voor het ogenblik heeft hij het druk met zijn school maar vanaf dat hij vrij is (kan wel een tijdje duren) zal ik alles hier mededelen

Met vriendelijke groet MB :wink:
LENOVO Z51-70 Windows 10 64-bit Ccleaner Free Windows Defender Ram-geheugen 8GB