Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

20 apr 2017, 11:37

Ice schreef: Niet-eu uitkeringsgerechtigden (lees: moslims) worden niet opgeroepen in verplichte infosessies en krijgen vrijstelling voor verplichte opleidingen/trajecten omdat......ze de taal niet beheersen!
Tiens, een eerste vereiste om een werkloosheidsuitkering te verkrijgen is beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, hoe kun je nu beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt als je de taal niet kent?
Wat U zegt klopt!
Meer nog, er bestaat geen termijn betreffende het aanleren van de Nederlandse taal. U kunt dat volhouden tot uw pensioen!
Ice

20 apr 2017, 12:51

Dejules: het gaat niet om de termijn om de taal te leren, het gaat erom dat je geen aanspraak kunt maken op een werkloosheidsuitkering als je de taal niet kent want dan kun je NIET beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt en dát is de eerste vereiste om in aanmerking te komen voor deze uitkering.

Zo worden dus taal onmachtige, integratie-onwilligen, niet-eu en dus moslim werklozen onterecht werkloosheidsuitkeringen uitgekeerd!
Over welk aantal zou het bovendien gaan?

Misschien moeten al de opgeroepen, autochtone oudere werklozen (intussen + 2.000 mensen) eens een klacht indienen bij unia voor deze discriminatie en bij de rechtbank tegen muyters voor verspilling van belastinggeld door onrechtmatig uitkeringen toe te kennen aan werklozen die niet aan de voorwaarden voldoen om recht te hebben op deze uitkering, hij schendt zelf de wettelijke regels betreffende de voorwaarden voor het bekomen van een werkloosheidsuitkering!!

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 apr 2017, 13:13

Ik heb 3 jaar onder een onderdirecteur op de productie boekhouding gewerkt die enkel Frans sprak; en idem zijn dochter als directie secretaresse. En dat waren Belgen bij Fina.En de contacten met de zetel in Brussel idem.
Meertaligheid was in de jaren 60 enkel voor de Vlamingen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

20 apr 2017, 15:37

voorn schreef:Ik heb 3 jaar onder een onderdirecteur op de productie boekhouding gewerkt die enkel Frans sprak; en idem zijn dochter als directie secretaresse. En dat waren Belgen bij Fina.En de contacten met de zetel in Brussel idem.
Meertaligheid was in de jaren 60 enkel voor de Vlamingen.
In die tijd waren de Vlamingen dan ook nog tweetalig, of zij konden zich ten minste verstaanbaar maken. Ondertussen is de talen knobbel van de Vlaming geslonken tot een zeer klein puistje. Wij mogen al tevreden zijn als ze zich kunnen uitdrukken in een fatsoenlijk Nederlands. Om deze reden wordt "de tussentaal" de nieuwe Vlaamse standaard:"Ebde nog een tas koffie voor mij?"
De Walen presteren heel veel beter. Zij leren massaal Nederlands. Het is onder andere een reden waarom schaarse Vlaamse vacatures worden ingenomen door Walen.
Ice

20 apr 2017, 17:19

De kannibaal schreef: De Walen presteren heel veel beter. Zij leren massaal Nederlands.
Dat zou stilaan es tijd worden! :twisted:
Gast

20 apr 2017, 17:38

P. Dewael heeft in het vragenuurtje terug eens zijn deep-blue bloed uitgebraakt door zijn "njet" voor een rijkentaks. En supergraaier Bracke heeft dan ook maar eens iedere repliek erop gecensureerd. Zo zie je maar wie in dit land de echte macht in handen heeft. Zelfs al zouden er geen liberalen in een regering zitten , dan nog bepalen zij de gang van zaken , eventueel door allerhande vormen van chantage.
Laatst gewijzigd door Gast op 20 apr 2017, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

20 apr 2017, 18:18

The Spirit of Flanders schreef:...dan nog bepaling zij de gang van zaken , eventueel door allerhande vormen van chantage.
..

De paling wordt duur betaald tegenwoordig ... :lol:

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

20 apr 2017, 18:19

Veel erger vind ik het uitstellen van het begrotingsevenwicht aangezien dat :
- gestoeld is op cijfers die op zijn minst gezegd opgefokt zijn voor 2018
- het de stoere belofte was bij de aanvang van deze regering
Misschien de vraag nog eens herhalen de velen onder ons zich stellen :
Waar zijn al die geroofde miljarden heen ?
Gast

20 apr 2017, 20:10

telloorlekker schreef:
The Spirit of Flanders schreef:...dan nog bepaling zij de gang van zaken , eventueel door allerhande vormen van chantage.
..

De paling wordt duur betaald tegenwoordig ... :lol:
:lol: ... is gecorrigeerd.
Flashback schreef:....
Waar zijn al die geroofde miljarden heen ?
Bart De Wever zou zeggen : "dat wilt ge niet geweten hebben"
dejules

21 apr 2017, 11:35

The Spirit of Flanders schreef:Bart De Wever zou zeggen : "dat wilt ge niet geweten hebben"
Er valt nog veel te rapen in de sociale zekerheid zegt De Wever.
Maar De Wever heeft nooit bijgedragen want die man hangt heel zijn leven aan de staatsuier.
De Wever is dus heel zijn leven gevoed door mensen die gezweet hebben toen ze voor de welvaart van dit land zorgden.
Vandaag in de kranten : 1/3 65+ is ondervoed!
Dat wil zeggen dat bij deze groep nog 2/3 te rapen valt.
Of gaat De Wever die 1/3 nog verder ondervoeden?
Zou hij dat durven?
Gast

21 apr 2017, 12:04

Maar De Wever heeft nooit bijgedragen want die man hangt heel zijn leven aan de staatsuier
Juist geteld 2 dagen, 19 uur en 37 minuten heeft het geduurd voor het eruit is. Een nieuw record, ik had het al eerder verwacht.
dejules

21 apr 2017, 12:25

Dicksy schreef:
Maar De Wever heeft nooit bijgedragen want die man hangt heel zijn leven aan de staatsuier
Juist geteld 2 dagen, 19 uur en 37 minuten heeft het geduurd voor het eruit is. Een nieuw record, ik had het al eerder verwacht.
De waarheid kwetst!
Toen De Wever met zijn helfie-campagne uitpakte en ik al die gezichten van die N-VA-leeglopers zag had ik de bedenking dat niet 1 van hen ooit in de privésector gewerkt heeft noch een eigen bedrijf opgestart heeft of overgenomen heeft.
Mag ik dan niet denken : "Welk recht hebben die staatkas-uierhangers om de Vlaming te leren wat hard werken en welvaart genereren is?".
Gast

21 apr 2017, 14:22

De waarheid kwetst!
Als ik mis geteld heb mijn excuses dan.
dejules

21 apr 2017, 15:00

Dicksy schreef:
De waarheid kwetst!
Als ik mis geteld heb mijn excuses dan.
Heeft De Wever ooit welvaart gecreërd?
Heb ik iets gemist?
Komt die uit een hardwerkende Vlaamse familie?
Zijn zus misschien? Had die geen bedrijf opgestart in Wallonië om de luie Walen te leren wat werken is?
En de rest vd N-VA-zooi? Welvaartscheppende mensen of gewoon ordinaire belastingsslurpers van geboorte tot de dood?
U gelooft in de helfie-campagne van deze leeglopers of was dat als "steuntje" om mensen tot hun 67ste te laten werken om dit uitschot te blijven onderhouden?
U gelooft echt in deze leeglopers, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2017, 15:52

dejules schreef: De waarheid kwetst!
Toen De Wever met zijn helfie-campagne uitpakte en ik al die gezichten van die N-VA-leeglopers zag had ik de bedenking dat niet 1 van hen ooit in de privésector gewerkt heeft noch een eigen bedrijf opgestart heeft of overgenomen heeft.
Mag ik dan niet denken : "Welk recht hebben die staatkas-uierhangers om de Vlaming te leren wat hard werken en welvaart genereren is?".
De waarheid? Welke waarheid is dat? We zijn jouw verdraaiingen al stilaan gewoon geworden, maar telkens wanneer ik denk 'Nu hebben we het allemaal al gehad' verbaas je ons met een nieuwe leugen.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.