Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

23 mei 2017, 18:00

6.000 Euro netto/maand?
Het heeft niet lang geduurd. :lol: :lol: :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mei 2017, 18:51

dejules schreef:
Wil. schreef:maar ik zou die ganse week voor jou kunnen ruïneren door je het brutobedrag te vermelden dat we dan verdienen.
6.000 Euro netto/maand?
Ik geef liever het bruto: dat klinkt nog forser en dat is trouwens de maatstaf die jij altijd hanteert wanneer je het hebt over de dubbele pensioenen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

23 mei 2017, 18:52

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef:maar ik zou die ganse week voor jou kunnen ruïneren door je het brutobedrag te vermelden dat we dan verdienen.
6.000 Euro netto/maand?
Ik geef liever het bruto: dat klinkt nog forser en dat is trouwens de maatstaf die jij altijd hanteert wanneer je het hebt over de dubbele pensioenen.
9.000 Bruto/maand?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mei 2017, 18:56

1813

Neen, dat is niet het bedrag, maar wel het nummer van de zelfmoordlijn. Hou het bij de hand, julio.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mei 2017, 18:58

Dicksy schreef:
6.000 Euro netto/maand?
Het heeft niet lang geduurd. :lol: :lol: :lol:
Als de moderator meeleest, dan stel ik voor om dit icoontje op te nemen in de reeks emoticons: het groene afgunstduiveltje

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

23 mei 2017, 19:25

Wil. schreef:1813

Neen, dat is niet het bedrag, maar wel het nummer van de zelfmoordlijn. Hou het bij de hand, julio.
U wilt dat ik zelfmoord pleeg?
Is hier niemand om U een ban te geven want gij zijt het wel erg bond aan het maken, toch?
Gast

23 mei 2017, 19:42

Wil. schreef:
Neen, dat is niet het bedrag, maar wel het nummer van de zelfmoordlijn.Hou het bij de hand, julio.
Dejules schreef:
U wilt dat ik zelfmoord pleeg?
Is hier niemand om U een ban te geven want gij zijt het wel erg bond aan het maken, toch?

Denk eerder dat er iemand bezorgd is om U als hij zijn bruto uitgestelde wedde van hem en zijn echtgenote zou gaan zeggen. En dan kun je terecht bij het nummer 1813 voor een goed gesprek moest je op gedachten komen die onomkeerbare daden tot gevolg hebben. Maar dat had je natuurlijk wel zelf begrepen.
Ik zou die bezorgdheid toch appreciëren in deze harde, ongelijke maatschappij !
dejules

24 mei 2017, 02:04

Werfmachinebouwer Caterpillar Belgium in Gosselies (Charleroi) is bezig met de verzending van de laatste machines die gebouwd werden op de site. Dat meldt een woordvoerster van het bedrijf. Tegen het einde van deze maand zal een nieuwe golf ontslagen plaatsvinden. Die zal betrekking hebben op het personeel dat gelast was met de assemblagetaken.
Toen vakbonden en directie in februari het sociaal plan onderhandelden voor de volledige sluiting van de site in Gosselies, waren ze een premie overeengekomen op voorwaarde dat er onder andere nog minstens 240 machines gebouwd zouden worden. "Die 240 stuks zijn gebouwd, maar sommige moeten nog verzonden worden", aldus de woordvoerster. Bij de tweede ontslaggolf, in de komende dagen, zijn 910 personeelsleden betrokken.

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/nationa ... spartanntp

De Wever heeft gelijk : Walen zijn luierikken!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2017, 09:50

De Franstaligen krijgen een double whammy op hun kop. Enerzijds hebben ze - net zoals de Vlamingen - last van de sociale wetgeving en de belastingwetgeving die het voor een ondernemer weinig aantrekkelijk maakt om in het land te blijven. Daar komt in hun geval nog bij: de frequent vastgestelde mentaliteit van "den baas is ne smeerlap". Elke kans die ontstaat om het stakingswapen boven te halen om nóg meer voordelen af te dwingen, zullen ze niet onbenut laten. Nogal wat werknemers zijn in dat bedje ziek. Franstaligen zijn zagemannen. En vooral dan in de tak waarop ze zelf zitten.

Ik vrees dat er heel wat kruiken op barsten staan in Wallonië.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

24 mei 2017, 10:07

Wil. schreef:De Franstaligen krijgen een double whammy op hun kop. Enerzijds hebben ze - net zoals de Vlamingen - last van de sociale wetgeving en de belastingwetgeving die het voor een ondernemer weinig aantrekkelijk maakt om in het land te blijven.
De bedrijfseigenaren noch hun aandeelhouders noch hun klanten noch hun werknemers wensen het moddervette ambtenarenapparaat van België te financieren.
In de Europese Unie nam het aantal buitenlandse investeringen vorig jaar toe met gemiddeld 15 procent. Maar in België werd er een daling van 5 procent opgetekend.
Niemand wilt de zooi met zijn levenslange benoemingen, 50 verlofdagen, dubbele pensioenen, ... en NUTTELOZE jobs onderhouden.
NIEMAND!!!!!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2017, 10:12

dejules schreef:
Wil. schreef:De Franstaligen krijgen een double whammy op hun kop. Enerzijds hebben ze - net zoals de Vlamingen - last van de sociale wetgeving en de belastingwetgeving die het voor een ondernemer weinig aantrekkelijk maakt om in het land te blijven.
De bedrijfseigenaren noch hun aandeelhouders noch hun klanten noch hun werknemers wensen het moddervette ambtenarenapparaat van België te financieren.
Tiens, heb jij die brief al ontvangen? Ik nog niet. Maar als het inderdaad stopt, dan zal ik dat volgende week zien, want dan komen ze normaal gezien mijn uitgestelde wedde hier afleveren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

24 mei 2017, 10:20

Wil. schreef: want dan komen ze normaal gezien mijn uitgestelde wedde hier afleveren.
Die is niet uitgesteld maar gestolen vd mensen die echte welvaart hebben voortgebracht. u maakte daar geen deel van uit. u was een verstopte werkloze met een lange politieke arm en een lidkaart vh ACOD die is gaan leeglopen in de ambtenarij.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2017, 10:35

dejules schreef:
Wil. schreef: want dan komen ze normaal gezien mijn uitgestelde wedde hier afleveren.
Die is niet uitgesteld maar gestolen vd mensen die echte welvaart hebben voortgebracht. u maakte daar geen deel van uit. u was een verstopte werkloze met een lange politieke arm en een lidkaart vh ACOD die is gaan leeglopen in de ambtenarij.
Het beestje in u is weer wakker, zie ik.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

25 mei 2017, 07:41

dejules schreef:
Wil. schreef:1813

Neen, dat is niet het bedrag, maar wel het nummer van de zelfmoordlijn. Hou het bij de hand, julio.
U wilt dat ik zelfmoord pleeg?
Is hier niemand om U een ban te geven want gij zijt het wel erg bond aan het maken, toch?
Bont ttttttt
Vakbond dddddddd

Gij maakt het hier ook wel erg bont !!
dejules

25 mei 2017, 09:17

petrol schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef:1813

Neen, dat is niet het bedrag, maar wel het nummer van de zelfmoordlijn. Hou het bij de hand, julio.
U wilt dat ik zelfmoord pleeg?
Is hier niemand om U een ban te geven want gij zijt het wel erg bond aan het maken, toch?
Bont ttttttt
Vakbond dddddddd

Gij maakt het hier ook wel erg bont !!
En petrol rijmt op drol.