Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 mei 2017, 18:21

90% van de afgestudeerden van het hoger onderwijs vindt binnen het jaar een baan. Dat percentage is nog nooit zo hoog geweest.

De verandering blijft zich doorzetten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 mei 2017, 19:04

Wil. schreef:90% van de afgestudeerden van het hoger onderwijs vindt binnen het jaar een baan. Dat percentage is nog nooit zo hoog geweest.

De verandering blijft zich doorzetten.
U kunt daar alles mee bewijzen : als die 1 dag gewerkt heeft via interim dat eerste jaar ... valt die onder die 90% die binnen het jaar een baan vond!
Wat mij interesseert : hoeveel procent van die schoolverlaters hebben een baan gevonden die full-time is, niet tijdelijk, niet onder zijn niveau, goed verloond, ...

Op het VTM-nieuws ook goed nieuws : de Belg gaat nog steeds op vakantie : op het einde werd gezegd dat ze steeds meer in België hun vakantie doorbrengen en vooral dat het bestedingsbudget drastisch afneemt nl 400 Euro minder dan vorig jaar.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

30 mei 2017, 19:35

dejules,
Wat mij interesseert : hoeveel procent van die schoolverlaters hebben een baan gevonden die voltijds is, niet tijdelijk, niet onder zijn niveau, goed verloond.


Veel bedrijven werken meer en meer met tijdelijk personeel.
Of moeten ze zich kapot betalen tot het 65ste jaar.
Zie maar in het internet.
Beginners moeten goede bedrijven kiezen.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
Gast

30 mei 2017, 19:53

Wat mij interesseert : hoeveel procent van die schoolverlaters hebben een baan gevonden die full-time is, niet tijdelijk, niet onder zijn niveau, goed verloond, ...
Blijkbaar zijn er ook werknemers die een ander gedacht hebben dan U:

" Enkele cijfers deeltijds werken maakt opmars. Alsmaar meer werknemers beslissen al op jonge leeftijd om hun fulltime job in te ruilen voor een iets rustiger werktempo. Daar zijn meerdere voordelen aan verbonden, maar de medaille heeft ook een keerzijde. Voor je beslist om parttime te werken, weeg je maar beter de pro’s en contra’s. "
Zo’n 27% van de Belgen werkt deeltijds. Voorlopig zijn het nog altijd vooral vrouwen die parttime aan de slag gaan: 44,4% van de actieve vrouwen kiest ervoor. Bij hun mannelijke evenknieën is dat slechts 10,6%. (FOD Economie, cijfers 2016)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 mei 2017, 20:20

8 op 10 werknemers zijn tevreden over hun loon.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 mei 2017, 20:30

dejules schreef:
Wil. schreef:90% van de afgestudeerden van het hoger onderwijs vindt binnen het jaar een baan. Dat percentage is nog nooit zo hoog geweest.

De verandering blijft zich doorzetten.
U kunt daar alles mee bewijzen : als die 1 dag gewerkt heeft via interim dat eerste jaar ... valt die onder die 90% die binnen het jaar een baan vond!
Dat was voordien ook zo. De stijging is een feit.
Wat mij interesseert : hoeveel procent van die schoolverlaters hebben een baan gevonden die full-time is, niet tijdelijk, niet onder zijn niveau, goed verloond, ...
Kijk hierboven: 8 op 10 vind zijn loon goed.
Op het VTM-nieuws ook goed nieuws : de Belg gaat nog steeds op vakantie : op het einde werd gezegd dat ze steeds meer in België hun vakantie doorbrengen en vooral dat het bestedingsbudget drastisch afneemt nl 400 Euro minder dan vorig jaar.
Echt, jules? Dit is wat er op te zien was. Accuraat feiten weergeven blijft een groot probleem. In jobs waar dit nodig is - zoals bij sommige overheidsdiensten - kun jij niet terecht.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 mei 2017, 21:39

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef:90% van de afgestudeerden van het hoger onderwijs vindt binnen het jaar een baan. Dat percentage is nog nooit zo hoog geweest.

De verandering blijft zich doorzetten.
U kunt daar alles mee bewijzen : als die 1 dag gewerkt heeft via interim dat eerste jaar ... valt die onder die 90% die binnen het jaar een baan vond!
Dat was voordien ook zo. De stijging is een feit.
Wat mij interesseert : hoeveel procent van die schoolverlaters hebben een baan gevonden die full-time is, niet tijdelijk, niet onder zijn niveau, goed verloond, ...
Kijk hierboven: 8 op 10 vind zijn loon goed.
Op het VTM-nieuws ook goed nieuws : de Belg gaat nog steeds op vakantie : op het einde werd gezegd dat ze steeds meer in België hun vakantie doorbrengen en vooral dat het bestedingsbudget drastisch afneemt nl 400 Euro minder dan vorig jaar.
Echt, jules? Dit is wat er op te zien was. Accuraat feiten weergeven blijft een groot probleem. In jobs waar dit nodig is - zoals bij sommige overheidsdiensten - kun jij niet terecht.

Afbeelding
17-18 jaar geleden heb ik, onder Verhofstadt meegemaakt dat er een economische groei was van meer dan 3%. Toen ging de Ford in de Turkse cafés mensen ronselen die 's anderendaags konden beginnen, VAST!! Op elk industrieterrein stonden voor de bedrijven borden met "GEZOCHT MEDEWERKERS" en een hele reeks opsommingen van profielen.
Vandaag hebben wij de laagste economische groei van alle Oeso-landen en met 1.4 of 1.6 (volgens N-VA) kan je NOOIT jobs creëren. Ik zie nergens borden staan waar bedrijven mensen zoeken. Niet in Genk, niet in Hasselt, niet in Houthalen, niet in Lommel, niet in Maasmechelen, niet in Tessenderlo, niet in Maaseik, ... Ik zie daar enkel honderden leegstaande kmo's en grote bedrijven die LEEG STAAN! Momenteel gaan de babyboomers massaal met pensioen en een deel !!! wordt vervangen. Er is dus geen EXTRA werkgelegenheid, INTEGENDEEL.
De meeste jobs zijn TIJDELIJK!!!!!
U en uw N-VA-zooi kan liegen en bedriegen gelijk ze wil de feiten zijn gelijk ze zijn :
- een negatieve handelsbalans van 1.5 miljard Euro
- enorm overheidsbeslag waar niets aan gedaan wordt (de volledige top van de N-VA komt uit de netto-ontvangers-"industrie" en zal nooit in eigen voeten schieten)
- hoogste inflatie van alle Oeso-landen
- laagste werkzaamheidsgraad van alle Oeso-landen
- deze regering is een zeer slechte betaler tav vorderingen van eigen bedrijven en belastingplichtigen die teveel betaald hebben
- minste buitenlandse investeringen en die pro rata ook nog het minste jobs opbrengen tov alle andere Oeso-landen
- kunnen geen afgesproken begrotingsnormen nakomen
- de schulden blijven toenemen met minimaal 12 miljard Euro per jaar ondanks gunstige rentevoeten en enorme belastingdruk
- laagste economische groei binnen de Eu nl 1.6% (de zogenaamde job-groei situeert zich in de ambtenarij (voor 40%) en gesubsidieerde banen en jobs die niets bijdragen aan rsz (flexijobs, studentenarbeid, eerste werknemer in dienst, ...) en precaire jobs die meestal deeltijds zijn (en zeer tijdelijk, uiterst flexibel, zeer slecht betaalt).

Dit palmares is zorgwekkend!
Dit is CATASTROFAAL!
Stop met liegen Willy!!!!!
Laatst gewijzigd door dejules op 30 mei 2017, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

30 mei 2017, 21:45

Dicksy schreef:....
Zo’n 27% van de Belgen werkt deeltijds. Voorlopig zijn het nog altijd vooral vrouwen die parttime aan de slag gaan: 44,4% van de actieve vrouwen kiest ervoor. Bij hun mannelijke evenknieën is dat slechts 10,6%. (FOD Economie, cijfers 2016)
Wie heeft beweert dat die vrouwen er ook effectief voor gekozen hebben ? Als ze geen full time job kunnen krijgen , dan kiezen ze inderdaad voor een halftijds geval. Cijfers uitleggen , daar zijn vooral de rechtse positivo's straf in , maar de waarheid op tafel leggen , daar moet je bij "links" voor zijn. :)
dejules

30 mei 2017, 21:46

Wil. schreef:In jobs waar dit nodig is - zoals bij sommige overheidsdiensten - kun jij niet terecht.
Indien men U vroeger had losgelaten in de privésector was jij een vogel voor een kat.
Gast

30 mei 2017, 21:50

Cijfers uitleggen , daar zijn vooral de rechtse positivo's straf in , maar de waarheid op tafel leggen , daar moet je bij "links" voor zijn :lol:
Om de waarheid te ontkennen moet je ook bij " links " zijn ! :lol:
Gast

30 mei 2017, 21:50

dejules schreef: ....
- hoogste inflatie van alle Oeso-landen
.....
De spilindex is weeral eens overschreden , de pensioenen stijgen in mei met 2 % ..... ambtenaren moeten nog een maand wachten :twisted: , maar werknemers moeten echter nog een paar maand wachten voor de opslag. :( En zo ... verarmt de bevolking maar steeds verder. :cry:
Gast

30 mei 2017, 21:55

In de privésector is het ingewikkelder, afhankelijk van het paritair comité zijn er afspraken wanneer de lonen worden aangepast. Meestal zal de aanpassing van het voorbije jaar doorgevoerd worden in januari.

Klagen bij de U zo geroemde vakbonden a.u.b. :twisted:
Ice

30 mei 2017, 22:13

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef:90% van de afgestudeerden van het hoger onderwijs vindt binnen het jaar een baan. Dat percentage is nog nooit zo hoog geweest.

De verandering blijft zich doorzetten.
U kunt daar alles mee bewijzen : als die 1 dag gewerkt heeft via interim dat eerste jaar ... valt die onder die 90% die binnen het jaar een baan vond!
Dat was voordien ook zo. De stijging is een feit.
Wat mij interesseert : hoeveel procent van die schoolverlaters hebben een baan gevonden die full-time is, niet tijdelijk, niet onder zijn niveau, goed verloond, ...
Kijk hierboven: 8 op 10 vind zijn loon goed.
Op het VTM-nieuws ook goed nieuws : de Belg gaat nog steeds op vakantie : op het einde werd gezegd dat ze steeds meer in België hun vakantie doorbrengen en vooral dat het bestedingsbudget drastisch afneemt nl 400 Euro minder dan vorig jaar.
Echt, jules? Dit is wat er op te zien was. Accuraat feiten weergeven blijft een groot probleem. In jobs waar dit nodig is - zoals bij sommige overheidsdiensten - kun jij niet terecht.

Afbeelding
Ongelooflijk....hardnekkig blijven volhouden 'dat het goed gaat'???
Jongeren die geen woning meer kunnen verwerven en er dan nog voor zouden kiezen om deeltijds te gaan werken voor de....rust??? En dan tevreden zijn over hun loon ook nog?!
Die zullen het dan vást niet erg vinden om DRIE ipv twee maanden huurwaarborg te moeten ophoesten bij het huren van een woning zoals homans (nva hé!!!) voorstelt en er zelfs eventueel maar voor moeten gaan LENEN! als ze het niet kunnen betalen van hun armzalige deeltijdse loontje.

Wie denken jullie nog wat wijs te maken?!
Hetzelfde met vakantie: met grote trom aankondigen dat 60% van de Vlamingen op vakantie gaan....jah, godverdomme: 3-5 dagen vakantie ipv vroeger DRIE WEKEN! en NIET naar de zon maar in eigen kikkerland alwaar de accommodatie en horeca ferm profiteren met 5 sterrenprijzen voor rotzooi die je een hond nog niet voorschotelt.

En afgestudeerden van de hoge school die een váste baan vinden, zal vást niet in dit apenland zijn, die trekken naar het buitenland, ze zouden wel gek zijn om als interim zich hier te laten uitbuiten, die hebben meer verstand!
Mijn neven en nichtjes zijn ook al lang vertrokken en steeds meer klasgenoten volgen hen.

Gisteren nog gehoord, op NL zender natuurlijk, hier zijn ze daar te dom voor: in vele, 'welvarende' landen is de welvaart gestaag achteruit gegaan en de armoede toegenomen.
In vs is het leven duurder dan 30 jaar geleden! en in die neerwaartse spiraal zitten wij OOK en dat is opzet!

Blijkbaar is het zeer moeilijk voor sommigen om te begrijpen dat prijsstijgingen/meer belastingen/beroving voor de hebzuchtige overheid zonder gelijklopende aanpassing van inkomen armoede tot gevolg heeft, dat is pure logica.
Ontkennen dat dit volop gebeurt met het oog op verarming van de bevolking door de politieke criminelen is zinloos, zelfs rechtbreien met manipulerend gegoochel met cijfers lukt niet meer.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 mei 2017, 22:35

dejules schreef:
Wil. schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef:90% van de afgestudeerden van het hoger onderwijs vindt binnen het jaar een baan. Dat percentage is nog nooit zo hoog geweest.

De verandering blijft zich doorzetten.
U kunt daar alles mee bewijzen : als die 1 dag gewerkt heeft via interim dat eerste jaar ... valt die onder die 90% die binnen het jaar een baan vond!
Dat was voordien ook zo. De stijging is een feit.
Wat mij interesseert : hoeveel procent van die schoolverlaters hebben een baan gevonden die full-time is, niet tijdelijk, niet onder zijn niveau, goed verloond, ...
Kijk hierboven: 8 op 10 vind zijn loon goed.
Op het VTM-nieuws ook goed nieuws : de Belg gaat nog steeds op vakantie : op het einde werd gezegd dat ze steeds meer in België hun vakantie doorbrengen en vooral dat het bestedingsbudget drastisch afneemt nl 400 Euro minder dan vorig jaar.
Echt, jules? Dit is wat er op te zien was. Accuraat feiten weergeven blijft een groot probleem. In jobs waar dit nodig is - zoals bij sommige overheidsdiensten - kun jij niet terecht.

Afbeelding
17-18 jaar geleden heb ik, onder Verhofstadt meegemaakt dat er een economische groei was van meer dan 3%. Toen ging de Ford in de Turkse cafés mensen ronselen die 's anderendaags konden beginnen, VAST!! Op elk industrieterrein stonden voor de bedrijven borden met "GEZOCHT MEDEWERKERS" en een hele reeks opsommingen van profielen.
Vandaag hebben wij de laagste economische groei van alle Oeso-landen en met 1.4 of 1.6 (volgens N-VA) kan je NOOIT jobs creëren. Ik zie nergens borden staan waar bedrijven mensen zoeken. Niet in Genk, niet in Hasselt, niet in Houthalen, niet in Lommel, niet in Maasmechelen, niet in Tessenderlo, niet in Maaseik, ... Ik zie daar enkel honderden leegstaande kmo's en grote bedrijven die LEEG STAAN! Momenteel gaan de babyboomers massaal met pensioen en een deel !!! wordt vervangen. Er is dus geen EXTRA werkgelegenheid, INTEGENDEEL.
De meeste jobs zijn TIJDELIJK!!!!!
U en uw N-VA-zooi kan liegen en bedriegen gelijk ze wil de feiten zijn gelijk ze zijn :
- een negatieve handelsbalans van 1.5 miljard Euro
- enorm overheidsbeslag waar niets aan gedaan wordt (de volledige top van de N-VA komt uit de netto-ontvangers-"industrie" en zal nooit in eigen voeten schieten)
- hoogste inflatie van alle Oeso-landen
- laagste werkzaamheidsgraad van alle Oeso-landen
- deze regering is een zeer slechte betaler tav vorderingen van eigen bedrijven en belastingplichtigen die teveel betaald hebben
- minste buitenlandse investeringen en die pro rata ook nog het minste jobs opbrengen tov alle andere Oeso-landen
- kunnen geen afgesproken begrotingsnormen nakomen
- de schulden blijven toenemen met minimaal 12 miljard Euro per jaar ondanks gunstige rentevoeten en enorme belastingdruk
- laagste economische groei binnen de Eu nl 1.6% (de zogenaamde job-groei situeert zich in de ambtenarij (voor 40%) en gesubsidieerde banen en jobs die niets bijdragen aan rsz (flexijobs, studentenarbeid, eerste werknemer in dienst, ...) en precaire jobs die meestal deeltijds zijn (en zeer tijdelijk, uiterst flexibel, zeer slecht betaalt).

Dit palmares is zorgwekkend!
Dit is CATASTROFAAL!
Stop met liegen Willy!!!!!
Julio, dit wordt pathologisch. Ik weet niet of er nog pilletjes zijn met een voldoende straffe uitwerking om dit nog terug op het spoor te krijgen. Je spreekt over liegen zonder dat je de betekenis van het woord kent. Zie je uitspraak over 400 euro minder per gezin, terwijl het iets meer dan de helft is.

Al enkele jaren is de toestand hier catastrofaal. Hoe lang kan dat nog "catastrofaal" blijven, denk je? Ik zie geen enkele werkzoekende in mijn omgeving. Bedrijven staan hier en daar te springen om werkkrachten te vinden. IT-ers worden al vanop de schoolbanken aangezocht. Technische hooggekwalificeerde mensen zijn nog nauwelijks te vinden.

Mensen vinden hun loon goed. De mensen zien de toekomst positiever tegemoet: dat blijkt uit hun vakantieplannen.
Vlaanderen heeft 5% werklozen.
Vlaanderen heeft 72% werkzaamheidsgraad.

Is alles perfect? Neen, maar catastrofaal is het nog veel minder.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 mei 2017, 23:55

Wil. schreef: Is alles perfect? Neen, maar catastrofaal is het nog veel minder.
1/ Indien er massale tewerkstelling is en bedrijven massaal mensen aanwerven, waarom moet de regering dan volgende week op zoek naar 11 miljard Euro. De inkomsten vd bedrijven en werknemers moeten de rsz- en andere kassen overspoelen, toch?
2/ Waarom is onze regering de slechtste betaler (idem Griekenland) aan openstaande facturen van eigen bedrijven, gerechtsdeskundigen, mensen die teveel belastingen hebben betaald, ...?
3/ Waarom verstopt Bourgeois miljarden Euro's uit de Vlaamse boekhouding oa schulden van ziekenhuizen, verzorgingscentra, Oosterweel, investeringen tvv scholen, wegen en andere infrastructuur?