Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 jun 2017, 11:13

Ben jij een homo, Dicksy? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

22 jun 2017, 11:17

Ben jij een homo, Dicksy? :lol:
Nee, ik ben statutair :wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 jun 2017, 11:17

socrates schreef: Ik ben geen meteoroloog maar ik verwacht van "de" politiek met grote P dat die ervoor zorgt dat "verlichte" geesten de kans krijgen om creatief te denken en scenario"s te ontwikkelen die voor het beleid als richtsnoer kunnen dienen. De politiek moet uit zijn vastgeroeste denkpatronen worden geschud en ophouden met navelstaren.Een socio-economisch ethische (r)evolutie moet minstens op Eruopese schaal worden geînduceerd.
Als men al à priori het denken zelf binnen de lijntjes wil houden zal er nooit wat fundamenteels kunnen verbeteren.
Nva die de kiezer lokte met zijn "veranderingsbeloften" heeft behalve het uitvoeren van een eenzijdige, kortzichtige, liberale politiek, eigenlijk nog niets ten gronde veranderd.
Wij hebben nu eenmaal de leiders die we verdienen.

Wat jij verwacht is dat we voor één keer eens alle neuzen in dezelfde richting zouden zetten. Zowel groenen als liberalen als pvda zouden over de oplossing akkoord moeten gaan.

Realisme is (zie hoger) ...
Elke visie zal trachten haar eigen weg te doen accepteren. De sterkste wint.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

22 jun 2017, 11:33

Dicksy schreef: Financieel Dagblad Nederland 16.04.2016

'Vertrekregeling Belastingdienst te populair'

Bij de Belastingdienst bestaat zo veel interesse voor een vrijwillige vertrekregeling, dat de uitstroom van medewerkers te groot dreigt te worden. Dat zegt Albert van der Smissen, voorzitter van NCF, de grootste vakbond voor werknemers van de Belastingdienst,

De vertrekregeling is bedoeld om de Belastingdienst met 5000 man te laten inkrimpen.
Volgens Van der Smissen hebben nu al 4200 werknemers interesse getoond in de regeling, terwijl het de bedoeling was dat de medewerkers gefaseerd zouden vertrekken tot 2023. Hij vreest daarom dat de uitstroom te snel gaat.
Bovendien geldt de regeling voor alle medewerkers.


België geeft jaarlijks 32 miljard Euro meer uit aan ambtenaren dan Nederland.
Een Nederlandse ambtenaar is een werknemer en kan ten alle tijden ontslagen worden. In België zitten de ambtenaren te wachten op hun uitgestelde lonen. Dat statuut verhindert ook de arbeidsmobiliteit.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

22 jun 2017, 11:49

Dicksy schreef:... Nee, ik ben statutair :wink:
Zijn er volgens jou géén statutaire homo's ? :roll:
Gast

22 jun 2017, 11:58

Zijn er volgens jou géén statutaire homo's ? :roll:
Inderdaad dat kan zijn en zal wel zo zijn maar ik persoonlijk kan/wil geen twee dingen tegelijk fulltime doen. Het is voor mij ofwel fulltime statutair ambtenaar zijn of fulltime homo zijn. Ik heb voor dat eerste gekozen. :oops:
dejules

22 jun 2017, 12:07

Dicksy schreef:
Zijn er volgens jou géén statutaire homo's ? :roll:
Inderdaad dat kan zijn en zal wel zo zijn maar ik persoonlijk kan/wil geen twee dingen tegelijk fulltime doen. Het is voor mij ofwel fulltime statutair ambtenaar zijn of fulltime homo zijn. Ik heb voor dat eerste gekozen. :oops:
Waarom zijn er contractuele ambtenaren?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 jun 2017, 12:08

dejules schreef:Waarom zijn er contractuele ambtenaren?
Dat zijn homo's zonder vaste relatie. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

22 jun 2017, 13:24

socrates schreef:...Als men al à priori het denken zelf binnen de lijntjes wil houden zal er nooit wat fundamenteels kunnen verbeteren.
Nva die de kiezer lokte met zijn "veranderingsbeloften" heeft behalve het uitvoeren van een eenzijdige, kortzichtige, liberale politiek, eigenlijk nog niets ten gronde veranderd.
Zit de kracht van verandering eigelijk niet spontaan in de bevolking zelf ingebakken ? De tendens bestaat nu dat de consument meer en meer rechtstreeks bij de boer zijn aankopen doet. De garnalen komen van het schip en worden lokaal verwerkt i.p.v. ze eerst naar Marokko te verschepen om ze te laten pellen. En dit is maar één voorbeeld. Dit zijn tendenzen die niet door politici werden voorgesteld ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 jun 2017, 13:47

The Spirit of Flanders schreef: De tendens bestaat nu dat de consument meer en meer rechtstreeks bij de boer zijn aankopen doet.
De garnalen komen van het schip en worden lokaal verwerkt i.p.v. ze eerst naar Marokko te verschepen om ze te laten pellen. En dit is maar één voorbeeld.
Volgens mij zijn dat 2 voorbeelden. 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

22 jun 2017, 14:50

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef: De tendens bestaat nu dat de consument meer en meer rechtstreeks bij de boer zijn aankopen doet.
De garnalen komen van het schip en worden lokaal verwerkt i.p.v. ze eerst naar Marokko te verschepen om ze te laten pellen. En dit is maar één voorbeeld.
Volgens mij zijn dat 2 voorbeelden. 8)
Dat eerste is geen voorbeeld omdat ik niet expliciet verwijs naar een fruitbooer , groentenboer , melkboer , of veehouder ...Die verkopen nu ook veel meer dan vroeger rechtstreeks aan de consument.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

22 jun 2017, 14:50

Wil. schreef:
dejules schreef:Waarom zijn er contractuele ambtenaren?
Dat zijn homo's zonder vaste relatie. :lol:
Lidkaarthoppers, van links naar rechts waar het meest relaties waren voor doorgroeikansen. Dan weer sos, dan weer CD&V, en tenslotte neo-liberaal.
Gast

22 jun 2017, 14:52

Flashback schreef:
Wil. schreef:
dejules schreef:Waarom zijn er contractuele ambtenaren?
Dat zijn homo's zonder vaste relatie. :lol:
Lidkaarthoppers, van links naar rechts waar het meest relaties waren voor doorgroeikansen. Dan weer sos, dan weer CD&V, en tenslotte neo-liberaal.
Dat zijn dus "twijfelaars" ( biseksuelen ? ) :D

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 jun 2017, 15:01

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef: De tendens bestaat nu dat de consument meer en meer rechtstreeks bij de boer zijn aankopen doet.
De garnalen komen van het schip en worden lokaal verwerkt i.p.v. ze eerst naar Marokko te verschepen om ze te laten pellen. En dit is maar één voorbeeld.
Volgens mij zijn dat 2 voorbeelden. 8)
Dat eerste is geen voorbeeld omdat ik niet expliciet verwijs naar een fruitbooer , groentenboer , melkboer , of veehouder ...Die verkopen nu ook veel meer dan vroeger rechtstreeks aan de consument.
:lol: :lol: en als het in het algemeen is, dan is het geen voorbeeld??

:lol: :lol: Ik kom niet meer bij! En dat met zo'n weer! Please, hou op.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

22 jun 2017, 15:07

Wil. schreef: :lol: :lol: Ik kom niet meer bij! En dat met zo'n weer! Please, hou op.
Verder doen Sof, het grote gelijk zit in een terminale lachbui !