Yahoo mail

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

21 apr 2017, 04:41

Zijn er mensen die Yahoo mail gebruiken ?

Hun voortdurend geklaag en gejank om je mail account beter te beveiligen is stilletjesaan zeer irriterend aan het worden.

Na voortdurend geklaag om je telefoonnummer te kennen te geven om bij verlies van je account gegevens alles toch te kunnen recupereren, heb ik daar eindelijk in toegestemd.

Nu krijg ik echter voortdurend de melding dat mijn account niet genoeg beveiligd is en of ik me bewust ben van de gevaren.

Iemand daar ondervinding mee ?

Afbeelding

Het inloggen op de account gebeurd trouwens via LastPass.

Wat echter eigenaardig is, is dat ik 2 yahoo accounts heb en dat vervelend gedoe met die vraag slechts op 1 van de 2 voorkomt.

In feite word ik onmiddellijk ingelogd, maar dan verdwijnt de pagina even en het bovenstaande bericht verschijnt. Ik klik dan "I understand the risks" en ik word terug naar de hoofdpagina met de emails gebracht.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

21 apr 2017, 14:30

Ben je de enige die deze alerts krijgt?

https://www.google.be/?gws_rd=ssl#q=yah ... your+inbox

Waarom krijg je ze?
https://help.yahoo.com/kb/SLN27791.html

Give temporary access while updating
While you switch apps or update your app, you can give the old app temporary access. Just remember, this is not intended for permanent access and you'll want to turn it off afterwards.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

22 apr 2017, 02:40

Eerst en vooral bedankt voor je snelle antwoord.

Uiteraard zal ik wel niet de enige zijn die ooit dergelijke meldingen krijgt of ooit gekregen heeft.

Het vervelende is echter dat er op een bepaald ogenblik, door yahoo ditmaal, geoordeeld word dat alles niet veilig genoeg is. Dat is best mogelijk. Mijn persoonlijke ervaring hier is dat sedert ik die 2 yahoo accounts gebruik met ondertussen meer dan 10000 emails, ik de laatste 20 jaar nog nooit een security breach op die accounts gehad heb. Nu ja het kan misschien ooit wel eens gebeuren.

Dat weggeven van mijn GSM nummer aan yahoo daar heb ik 2 jaar tegen gevochten, tot ik het moe was. En dan nu dit sedert een half jaar.

Kortom na het even aanklikken van die 2 links stel ik vast dat ik weer een 2-tal uurtjes braaf zal moeten zijn met het lezen van al die zaken. Er zal niets anders opzitten denk ik. Blijft de vraag waarom ik dat slechts op een van die 2 accounts voorheb.

Ik ga er dan eens aan beginnen een dezer dagen om te weten te komen wat yahoo weer ontdekt heeft waar ik persoonlijk dan, nog nooit last van gehad heb op die 2 decennia.

Nog bedankt in elk geval.