SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Tandsteen&Inenting

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Huisdieren
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pollemans

BerichtGeplaatst: Di 25 Apr 2017, 17:06    Onderwerp: Tandsteen&Inenting Reageer met quote

Begin september is de tandsteen verwijderd van onze kleine yorkshire terrier.Ze is bijna zeven jaar en dit was de tweede maal.Op aanraden van de dierenarts,zijn we ook overgeschakeld van pedigree naar science hill's.
Ook strooiden we over haar eten corozyme bucco fresh verkrijgbaar bij de arts.Gisteren toen ze haar jaarlijkse inentingen kreeg,vond de dierenarts toch dat achteraan er terug verkleuring optreed.Zo een tandenreiniging is een hele ingreep die toch onder algehele verdoving gebeurd.Onze hond krijgt alleen harde korrels,ook soms een snoepje,maar nooit mals voedsel.Manueel tandenpoetsen zou misschien een optie zijn maar ons hondje kennende niet eenvoudig.Iemand zelfde probleem en misschien oplossing?
Wat betreft de jaarlijkse inenting,er schijnt een derde rattenziekte te zijn waartegen moet ingeent worden,deze inentingsstoffen ziten nu wel samen in een flacon.Maar raar genoeg moet ze binnen de drie tot zes weken terug een tweede maal ingeent worden,omdit de eerste maal was,later is één maal per jaar genoeg.
We gaan bij een zeer goed aangeschreven dierenartspraktijk,waar men zeer correct behandeld word,tegen zeer eerlijke prijzen.

rebelle

BerichtGeplaatst: Di 25 Apr 2017, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook die nieuwe vaccinatie tegen de rattenziekten genomen want ik heb een sloot rond de tuin en heb vroeger nog wel eens ratten gezien dus ik durf geen risico nemen .
En die tanden poetsen is inderdaad niet evident . Bij twinny lukt dat een beetje , bij ming doe ik het af en toe met ee doekje rond mijn vinger maar dat tandenborsteltje is niet gemakkelijk . Ik spuit wel elke dag een produkt van beaphar maar enkel bij de apotheker of bij de dierenarts te krijgen aan weerszijden in de mond op de tanden . Ik denk van eens de gel te halen die zou efficienter zijn omdat die aan de tanden kleeft en de hond dan zelf door te lïkken de tanden poetst . Twinny zijn mond wordt ook regelmatig met propolis gespoeld , das een natuurlijk antibioticum van de bijtjes . Dat doe ik om de hele mond, in het bijzonder het tandvlees, te ontsmetten .
Ik ben hier dus wel elke dag eventjes bezig hihih . Maar weet je ze genieten ervan , ze liggen op hun dooie gemakskes op de tafel terwijl ik aan het foefelen ben . Dan krijgen ze nog af en toe een knuffeltje en ze zijn weeral kontent en proper .

pollemans

BerichtGeplaatst: Di 25 Apr 2017, 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb juist eens gegoogled,en inderdaad voor 2015 kon men laten vaccineren tegen 2 stammen van de leptospiren,uitgescheiden door de bacterie leptospira.Nu beschermen de moderne inentingsserums tegen 4 stammen.En inderdaad de eerste maal moet er twee maal ingeent worden binnen de drie tot zes weken.Dat weten we nu ook weeral,ne mens kan nooit genoeg weten hé. Very Happy
Wat betreft het tandenpoetsen rebelle,bedankt voor de informatie ik ga zeker morgen langs bij de apotheker voor de Beaphar tandgel.Dat is zeker het proberen waard,en het lijk me niet zo moeilijk als poetsen.

rebelle

BerichtGeplaatst: Wo 26 Apr 2017, 2:58    Onderwerp: Reageer met quote

Beaphar Pro Dentalzym Spray Anti-Tandplak En Anti-Tandsteen 150ml van Beaphar Pro
(9 reviews)
Voor mondhygiëne zonder het gebruik van een borstel

Beaphar Pro Dentalzym Spray Anti-Tandplak En Anti-Tandsteen 150ml

Beschrijving
Eigenschappen:
De Dentalzym Spray zorgt voor een dagelijkse bescherming van het gebit van de hond of kat. De spray voorkomt de vasthechting van tandplak en aldus ook de vorming van tandsteen en de slecht ruikende adem die hiervan het gevolg is.

Momenteel gebruik ik dus de spray . De gel heb ik nog gebruikt bij een malthezerke en ging ook heel gemakkelijk . Als mijn spray op is ga ik eens de gel proberen en kijken of ik een verschil merk .

Groetjes
Rebelle

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Huisdieren Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: