Muziekfiles omzetten van WAV naar MP3 e.a.

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

Binki
Lid geworden op: 17 jan 2006, 21:57
Locatie: Merksem

15 feb 2008, 17:35

??????????

Ik heb bij de mail op : opmaak/achtergrond/geluid/venster achtergrondgeluid - kies het geluid dat U bij het bericht wil bijvoegen/mijn muziek/en een selectie gemaakt van zodra ik op ok klik begint de geselecteerde muziek te spelen, als ik het naar mezelf stuur hoor ik niks.

?????????????????

Strange ???????????

Binki
Lid geworden op: 17 jan 2006, 21:57
Locatie: Merksem

15 feb 2008, 17:37

Nog ff meegeven:

Als ik het verzonden bericht aan U terug open, hoor ik niks maar als ik doorsturen naar aanklik komt er een mailvenster en de muziek start opnieuw.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

15 feb 2008, 17:58

OK...in de eerste plaats is het nu duidelijk dat u de muziek op de achtergrond wil laten spelen en dus niet als bijlage.
Zoals gezegd, daarvoor moet u het bestand verkleinen tot minder dan 100 kB. Dat wil zeggen dat het niet te doen is om een volledig liedje te laten afspelen. U zal daarvoor niet alleen met een uiterst lage bitrate moeten werken, u zal ook de lengte van het liedje moet inkorten (met een wave editor). Zo moet je zien om tot onder de 100kB te geraken en dat zal dan wel afspelen met je email.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Binki
Lid geworden op: 17 jan 2006, 21:57
Locatie: Merksem

15 feb 2008, 18:00

En hoe verklein ik ????????????

Binki
Lid geworden op: 17 jan 2006, 21:57
Locatie: Merksem

15 feb 2008, 18:02

p/s

het probleem is nog niet opgelost want als ik achtergrondmuziek wave of MP3 (die ook bij mijn muziek staan) gaat dit perfect als achtergrondmuziek maar niet met wma, vandaar dat ik dacht om over te switchen maar dat is het ook niet.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

15 feb 2008, 18:28

Binki schreef:En hoe verklein ik ????????????
Lengte van het liedje verklein je met een wave editor.
Grootte van het bestand verklein je door de bitrate van het bestand te verkleinen (kan ingesteld worden met Switch).
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Binki
Lid geworden op: 17 jan 2006, 21:57
Locatie: Merksem

15 feb 2008, 18:49

pfffffff..... ik ga moeten passen denk ik.....

toch bedankt voor je tijd en vooral kennis !!!!!

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

11 mei 2009, 18:00

Hallo

Ik lees allerlei vragen en antwoorden over liedjes converteren van wma naar mp3 maar met welk prgramma kan je dit simpel in het nederlands doen ?.

Ik heb een paar liedjes wma en zou dat ook graag leren omdat dan het liedje op een cd zal staan en dit moet mp3 zijn om dit op de cdspeler en autospeler te kunnen beluisteren.

wie helpt via afbeelding misschien of een simpele uitleg

er is een programma switch (in het engels) maar weet niet hoe met te werken

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

11 mei 2009, 19:10

Weet u of uw radio cd-speler mp3 bestanden aaznkan ? Anders MOET u omzetten naar wav !
Kijk ook eens op het muziekforum naar de Sticky over gratis software. Daar staat een link om Switch te downloaden. Een goed en gemakkelijk programma om dit soort conversies te doen.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

11 mei 2009, 21:08

junior

ik heb switch geintalleerd (in het engels) maar als ik die open staat er List of files to convert
en output folder
output format mp3 of als ik op het pijltje klik staan ook wma op.

Hoe moet ik nu het liedje die op de pc staat als wma eropzetten om naar mp3 te gaan.

Is dat naar daar slepen of hoe werkt het.
Kan je mij een voorbeeld geven
anders moet ik het liedje eens doorsturen zodat u dat naar mp3 kan zetten of hoe gat u te werk met die switch ?

graag advies




ik werk met window vista

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

12 mei 2009, 05:56

Via de groene "+" bovenaan krijg je een conversatievenster om je bestand(en) op te laden. Het formaat hiervan dient NIET ingesteld te worden.
Je dient wél in te stellen naar welk formaat ze omgezet moeten worden (output format), de bitrate (encoder settings) en waar je wil dat het nieuwe bestand opgeslagen wordt (output folder).
Ik heb hier mijn nieuwe versie niet bij de hand, maar je kan bij de instellingen ook vastleggen wat je wil dat er met je oude bestand gebeurt (vervangen door het nieuwe, blijft ook bestaan, etc). Dus kijk dat eerst even rustig na.
Als alles klaar is, klik je op convert en de bestanden worden effectief omgezet.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

12 mei 2009, 11:02

Junior

Het is gelukt en werk prima,ik hoop dat dit programma gratis blijft bestaan
met dank

macohe
Lid geworden op: 11 nov 2011, 13:55
Locatie: Boxtel

11 nov 2011, 19:05

Hoe kan ik de muziek die ik via media-player op de PC heb gezet overnemen op een MP3-speler en die dan gebruiken onder een POWERPOINT 2010 presentatie?
Of wat voor muziek heb ik daarvoor nodig???
Kan dat met eigen CD-muziek?
Hoe moet ik te werk gaan om het resultaat te kunnen bereiken???

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

12 nov 2011, 09:53

macohe schreef:Hoe kan ik de muziek die ik via media-player op de PC heb gezet overnemen op een MP3-speler en die dan gebruiken onder een POWERPOINT 2010 presentatie?
Of wat voor muziek heb ik daarvoor nodig???
Kan dat met eigen CD-muziek?
Hoe moet ik te werk gaan om het resultaat te kunnen bereiken???
macohe.

Om muziek te gebruiken in een powerpoint presentatie zal je, van zodra je deze powerpoint presentatie openbaar maakt, moeten rekening houden met de wet op de auteursrechten.

Opa Brombeer
Support