1966 - 33BN - 351Cie QM te Antwerpen.

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

correos
Lid geworden op: 30 aug 2005, 12:33
Locatie: Brasschaat

01 apr 2006, 13:28

Hallo allemaal,

Heb mijn opleiding gekregen in Turnhout in december 1966(2e Cie) ben dan door omstandigheden(gehuwd en reeds papa) overgeplaatst naar Antwerpen in de Sanderusstraat bij 351Cie QM.Onze commandant was Caljon.Het waren daar ateliers waar herstellingen werden uitgevoerd voor verschillende kazernes(kleermakerij,webbing en schoenmakerij).Zat daar op het planningbureau(chansard)en ben afgezwaaid november 1967.
De hoofdkazerne in de Lange Leemstraat staat al vele jaren leeg en deze van de Sanderusstraat is allang afgebroken.
Zijn er die hierin iets terug herkennen??

Vriendelijke groeten.
Correos.

redfox
Lid geworden op: 10 jun 2005, 22:07
Locatie: torhout

01 apr 2006, 13:57

Hoi correos.
Ik ben ook gehuwd in mijn opleiding in mechelen,en dan naar duitsland,ging normaal in belgie mogen blijven,daar dat ik getrowd was.
Maar voor het kort te maken(anders een ganse uitleg) mocht ik elk wekend naar huis ,van de vrijdag avond tot de zondagnacht 10 uur.
En van keulen naar oostende loop er een internationale trein,en in 4 uur was ik thuis. Tis bijna 40 jaar geleden,wat worden wij rap oud.
ik wens u nog het beste. :wink: ps en een goede gezondheid he'
Gast

01 apr 2006, 14:24

Hallo!

Herkennen is veel gezegd. Maar ik heb wel een heel klein stukje meegeschreven aan de lange bestaansgeschiedenis van de 'Lange Leemstraat'.

Mijn laatste drie jaar als 1Lt Tijdelijk Officier volbracht ik als Offr S4 in het LogC2 dat toen in het 'oud arsenaal' gevestigd was.

Ik heb het weliswaar over de periode 1989-1991 - voorwaar een hele 'sprong' vooruit tegenover uw tijd - maar toch...

Groetjes Nyssa

correos
Lid geworden op: 30 aug 2005, 12:33
Locatie: Brasschaat

01 apr 2006, 14:38

Hallo,

Bedankt voor de reacties,ja als ge zo terugblikt en veertig jaar dan word een mens wel oud(al goe) en over de gezondheid momenteel geen klagen.
De kazerne Lange Leemstraat heb ik niet zo goed gekend enkel als 'k er moest zijn bij mijne maat die bij de CSM zat aldaar en in het militair hospitaal om voor de miliciens het eten te gaan halen(was bijzonder goed en lekker).Het enige wat nog overgebleven is is de mess officieren aan de kant Marialei waar ik al eens moest zijn later wegens beroepsdoeleinden(is ook al 8 jaar geleden)!
Zeg Nyssa als 1Lt bij 't leger dan ben jij zeker een slimme gast!!!

Vriendelijke groeten.
Correos.
Lenovo ideapad 110 -AMD A6 -7310 - 8GB Ram - AMD radeon R4 graphics CCleaner - Malwarebytes .
Gast

01 apr 2006, 15:58

Slim?

Je weet toch wel dat men van 'mens-dom' spreekt! Dus hou het maar op dat laatste dat is al gek genoeg.

Groetjes Nyssa

Romaan
Lid geworden op: 14 mar 2013, 16:54
Locatie: 9190 stekene

16 mar 2013, 18:41

Dag Draem,
Hier foto's van mijn dienst 1968/69.
Misschien ken je enkele van?.
Door de jaren zijn er vele verloren gegaan of beschadigd door water.
Heb jij nog foto's?.
Grt
Romaan AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

draem
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:56

18 mar 2013, 12:07

Anonymous schreef:Hallo!

Herkennen is veel gezegd. Maar ik heb wel een heel klein stukje meegeschreven aan de lange bestaansgeschiedenis van de 'Lange Leemstraat'.

Mijn laatste drie jaar als 1Lt Tijdelijk Officier volbracht ik als Offr S4 in het LogC2 dat toen in het 'oud arsenaal' gevestigd was.

Ik heb het weliswaar over de periode 1989-1991 - voorwaar een hele 'sprong' vooruit tegenover uw tijd - maar toch...

Groetjes Nyssa
ik herken het zeker,ook de sanderusstraat,lange leemstraat,die luitenant heeft hij naderhand de wasserij niet overgenomen van de schef van toendertijp?
bij voorbaat dank
leger foto's 1968 en 1967

arsenaal
Lid geworden op: 17 okt 2011, 14:46

18 mar 2013, 18:08

Hallo, graag even 'n reactie op uw bericht. Ik heb mijn dienstjaar vervult bij het 33BN Logistiek in de lge leemstraat te Antwerpen vlak naast het oud-militair hospitaal alwaar we gingen eten. Daar toegekomen eind september 1972 na opleiding te Turnhout en afgezwaaid eind augustus 1973. Eerst dienst gedaan in het "nachtleger" en dan in de wasserij-herstelling. Onze CSM was Adjudant-chef Roelands (5-latter) en onze aalmoezenier was majoor Thirry de Kerckhove d'Exaerde Borluut (+juli 1992). Kan nog veel aanhalen maar graag eerst 'n reactie van u. Groeten. Arsenaal.
Tussen 1972-1973 dienst volbracht in arsenaal kazerne naast militair hospitaal Antwerpen bij het 33BN LOG.

draem
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:56

25 mar 2013, 19:43

Romaan schreef:Dag Draem,
Hier foto's van mijn dienst 1968/69.
Misschien ken je enkele van?.
Door de jaren zijn er vele verloren gegaan of beschadigd door water.
Heb jij nog foto's?.
Grt
Romaan AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nee heb geen foto's,wat jammer is
heb nog altijd géén groepsfoto van mijn drie dagen,weet niet hoe ik er aan moet geraken?weet jij het soms?
leger foto's 1968 en 1967

draem
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:56

25 mar 2013, 20:19

Romaan schreef:Dag Draem,
Hier foto's van mijn dienst 1968/69.
Misschien ken je enkele van?.
Door de jaren zijn er vele verloren gegaan of beschadigd door water.
Heb jij nog foto's?.
Grt
Spijtig heb ik er géén,jammer,in de wasserij ben ik nooit geweest,ik geloof 1 kéér om mijn broek op te laten strijken voor een erewacht te vormen,mààr vond mij te klein,één geluk,de appel plaats staat nog vers in mijn hooft,mààr er was een schuifdeur,als je die openschuifde,kwam je terecht een een ander hangaar waar de vuile was binnen kwam,vuile lakens van andere eenheden,het ganze jaar door,groetjes draem
leger foto's 1968 en 1967

draem
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:56

26 mar 2013, 15:39

correos schreef:Hallo allemaal,

Heb mijn opleiding gekregen in Turnhout in december 1966(2e Cie) ben dan door omstandigheden(gehuwd en reeds papa) overgeplaatst naar Antwerpen in de Sanderusstraat bij 351Cie QM.Onze commandant was Caljon.Het waren daar ateliers waar herstellingen werden uitgevoerd voor verschillende kazernes(kleermakerij,webbing en schoenmakerij).Zat daar op het planningbureau(chansard)en ben afgezwaaid november 1967.
De hoofdkazerne in de Lange Leemstraat staat al vele jaren leeg en deze van de Sanderusstraat is allang afgebroken.
Zijn er die hierin iets terug herkennen??

Vriendelijke groeten.
Correos.
dag correos,Ik heb er ook mijn dienst gedaan,van02/06/1989 tot 31/05/1970
ben op zoek naar groepsfoto,of fotograaf,die met de 3 dagen,op het klein kasteeltje de foto's neemt,kun je mij helpen?
groetjes draem
leger foto's 1968 en 1967

draem
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:56

26 mar 2013, 15:48

Anonymous schreef:Hallo!

Herkennen is veel gezegd. Maar ik heb wel een heel klein stukje meegeschreven aan de lange bestaansgeschiedenis van de 'Lange Leemstraat'.

Mijn laatste drie jaar als 1Lt Tijdelijk Officier volbracht ik als Offr S4 in het LogC2 dat toen in het 'oud arsenaal' gevestigd was.

Ik heb het weliswaar over de periode 1989-1991 - voorwaar een hele 'sprong' vooruit tegenover uw tijd - maar toch...

Groetjes Nyssa
dag Nyssa,mijn diesttijd is rond jou periode geweestnwaard je niet kroo onderoficier,ingedeld,nachtleger
ik heb daar gewerkt,met een klein dik chefje,vriendelijke,matrassen vullen,die kroo,zijn naderhand verplaast bureel denk ik,daarna naar dagleger
adjudant de ridder een chef,en een korporaal,en 2 soldaten,de vuile was lakens tellen,hoop dat je dit een beetje erkent?
groetjes draem
leger foto's 1968 en 1967

correos
Lid geworden op: 30 aug 2005, 12:33
Locatie: Brasschaat

26 mar 2013, 21:31

Hallo draem,

Heb mijn 3 dagen gedaan op 26 mei 1966 , maar wie daar de fotograaf van dienst was dat weet 'k niet meer.Op die foto van de 3 daagse staat ook niets op. Internet zoeken heeft ook niets opgeleverd.
Foto's van de opleiding in Turnhout en van de Sanderusstraat zijn ribbedebie!
Spijtig genoeg kan 'k je hier niet bij helpen maar blijf toch proberen en als er iets uit de bus komt dan hoor je het wel!!!

Amicale groeten.
Correos.
Lenovo ideapad 110 -AMD A6 -7310 - 8GB Ram - AMD radeon R4 graphics CCleaner - Malwarebytes .

draem
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:56

28 mar 2013, 12:34

dag correos,
had nog een vraagje,wéét jij waar die mensen zijn,die bij het leger te maken hebben,heb al in de chatkammers gaan kijken,vind die niet,wat doen jullie zo in de dag
Heb jij nog een vrouw,kinderen?
En hoe jong ben jij,als ik dat vragen mag,ik ben 62 jaar,nooit gedacht dat ik zo oud zou worden
groetjes draem
leger foto's 1968 en 1967

correos
Lid geworden op: 30 aug 2005, 12:33
Locatie: Brasschaat

28 mar 2013, 21:18

Hallo Draem,

'k Heb vroeger al eens navraag gedaan,maar die site weet 'k niet meer(oud worden :lol: ).Toen heeft men mij een brief toegestuurd waarop stond waar het 33bn 351 cie naartoe was.Het is,geloof ik, nu opgeslorpt door een ravitailleringsafdeling in Leopoldsburg.Voor de rest was er niks of niemand terug te vinden.
Ben nog steeds gelukkig getrouwd en heb vier kinderen,twee kleinkinderen en een achterkleinkind.
Wij hebben ervoor gezorgd dat ons pensioen veiliggesteld is ??!! :D
Voor 'k het vergeet ik word dit jaar 65.

Vriendelijke groet.
Correos.
Lenovo ideapad 110 -AMD A6 -7310 - 8GB Ram - AMD radeon R4 graphics CCleaner - Malwarebytes .