| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
swakke Moderator SeniorenNet
|
Geplaatst: Ma 10 Okt 2005, 23:01 Onderwerp: Pensioen pas betaald op einde van de maand. |
|
|
Pensioen voortaan pas betaald op einde van de maand
Wie in of na augustus 2005 op pensioen is gegaan of gaat, krijgt zijn pensioen pas uitbetaald op de laatste werkdag van de maand. Dat is afgelopen vakantie in alle stilte beslist. Voor alle oudere pensioenen blijft de uitbetalingsdatum ongewijzigd.
Het kabinet van federaal minister van Pensioenen Bruno Tobback (sp.a) zegt dat verschuiving is ingegeven om te vereenvoudigen en erkent dat dit ook een bezuinigingsmaatregel is: als de mensen hun geld één, twee of drie weken later krijgen, kan de overheid dit intussen beleggen. De opbrengst ervan is beperkt en neemt toe naarmate er meer nieuwe pensioenen worden uitbetaald.
Beter dat je het op voorhand weet.
Swakke
|
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Ma 10 Okt 2005, 23:28 Onderwerp: |
|
|
Swakke herneemt de woorden van Fr Penioen-Minister Toebak.
"Het kabinet van federaal minister van Pensioenen Bruno Tobback (sp.a) zegt dat verschuiving is ingegeven om te vereenvoudigen en erkent dat dit ook een bezuinigingsmaatregel is: als de mensen hun geld één, twee of drie weken later krijgen, kan de overheid dit intussen beleggen. De opbrengst ervan is beperkt en neemt toe naarmate er meer nieuwe pensioenen worden uitbetaald."
Dit betekent letterlijk :
1. dat ooit iedereen op het einde van de maand betaald wordt.
2. dat iedereen ook een maand pensioen zal verliezen.
3. dat de staat ooit 1/12 van het pensioenbudget voor altijd kan laten renderen op de beurs (herinner, in 2003 steeg de beurs met 50 %).
Deze informatie staat verder in deze rubriek onder pensioenuitkering.
Toebakske heeft zich weer laten doen, de sukkelaar.
_________________ Sudoku, wijntjes proeven, genieten. |
|
| Naar boven |
|
 |
sproedel
|
Geplaatst: Di 11 Okt 2005, 11:19 Onderwerp: |
|
|
Wie werkt wordt toch ook op het einde van de maand betaald? Dus, waarom zouden de pensioenen op een andere maand moeten betaald worden.
Voor de ambtenaren hebben ze dat ook op een bepaald moment ingevoerd.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
Geplaatst: Di 11 Okt 2005, 11:25 Onderwerp: |
|
|
Sproedel,
Op mijn werk was ik vooraf betaald.
|
|
| Naar boven |
|
 |
sproedel
|
Geplaatst: Di 11 Okt 2005, 13:33 Onderwerp: |
|
|
En, hoelang is dat al geleden Kabar ?
|
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
Geplaatst: Di 11 Okt 2005, 13:55 Onderwerp: |
|
|
ben nu 5 maand op pensioen
|
|
| Naar boven |
|
 |
Mathieu
Geregistreerd op: 3-11-2003 Woonplaats: Aan de rand van de stad langs het groene bos
|
Geplaatst: Za 22 Okt 2005, 14:22 Onderwerp: |
|
|
Ik heb mijn pensioen steeds ontvangen op de laatste werkdag van de maand. Vind daar niets abnormaals aan. De weddes hebben ze destijds ook in die zin aangepast, betaalt op de laatste werkdag van de maad voor de maand die dan dus voorbij is.
_________________ Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie |
|
| Naar boven |
|
 |
FAGNES
|
Geplaatst: Vr 28 Okt 2005, 14:24 Onderwerp: PENSIOEN BETAALD OP HET EINDE VAN DE MAAND |
|
|
Hallo,
Wat gebeurd er indien de pensioengerechtigde komt te overlijden bv. de 24e van de maand.
Zal men het pensioen van die maand nog uitbetalen of niet?
Indien niet, ben ik niet akkoord met deze maatregel.
Tot de 24e heeft de overledene toch uitgaven gedaan waarvoor het pensioen moest dienen!
|
|
| Naar boven |
|
 |
linden
|
Geplaatst: Do 03 Nov 2005, 17:07 Onderwerp: |
|
|
kabar dat zal dan wel de staat geweest zijn op onze kosten.In de privaat eerst presteren en dan betalen, wat normaal is ook . zie da ge ni meer om zie ne den twede dag, dan sta ik daar alswerkgever.
_________________ iedere waarheid heeft zijn eigen reden |
|
| Naar boven |
|
 |
omaplop
|
Geplaatst: Ma 14 Nov 2005, 10:52 Onderwerp: |
|
|
Is het niet zo dat iemand die op de eerste van de maand leeft ook zijn pensioen krijgt voor die maand??
|
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Di 15 Nov 2005, 1:48 Onderwerp: |
|
|
Voor het verleden tellen deze regels.
* alleenstanden krijgen hun pensioen in het begin van de maand.
* gehuwden krijgen het in het midden van de maand.
En nu, al diegenen die in de toekomst op pensioen gaan, krijgen het pensioen op het einde van de maand.
_________________ Sudoku, wijntjes proeven, genieten. |
|
| Naar boven |
|
 |
nelce
|
Geplaatst: Do 17 Nov 2005, 20:55 Onderwerp: betaling pensioen |
|
|
hallo
op mijn werk (bank) werd ik ook in het begin van de maan betaald en dat is zo voor alle bankbedienden
|
|
| Naar boven |
|
 |
linden
|
Geplaatst: Vr 16 Dec 2005, 21:45 Onderwerp: |
|
|
nelce die speelden ook met onze centen. in de privaat wat de grootste werkgever is; altijd op het einde van de maand.
_________________ iedere waarheid heeft zijn eigen reden |
|
| Naar boven |
|
 |
Mathieu
Geregistreerd op: 3-11-2003 Woonplaats: Aan de rand van de stad langs het groene bos
|
Geplaatst: Za 31 Dec 2005, 19:11 Onderwerp: |
|
|
Fagnes, wat ze mij destijds wijs gemaakt hebben was, als je sterft na de 16de van de maand krijgt de achterblijver de volledige maand uitbetaald. Is het voor die datum dat je het tijdelijke met het eeuwige wisselt krijgt ze de helft van je pensioen. Als zij gelogen hebben lieg ik hier nu ook.
_________________ Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie |
|
| Naar boven |
|
 |
yoly
|
Geplaatst: Di 05 Sep 2006, 21:16 Onderwerp: |
|
|
hallo iedereen,
blijkbaar zijn er verschillende regels : een tante stierf op 25 februari maar heeft haar pensioen in het begin van de maand gekregen. Dat is moeten teruggestort worden. Nu is mijn man enkele jaren op pensioen en wij als koppel kregen tot nu ons pensioen op de vijfde van de maand.
groetjes yoly
|
|
| Naar boven |
|
 |
|