SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Ervaringen met aankoop van Apple producten+
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Computer - Macintosh
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hobbit

BerichtGeplaatst: Di 29 Aug 2006, 17:07    Onderwerp: Ervaringen met aankoop van Apple producten+ Reageer met quote

Beste forumgebruikers

Alhier kun je uw belevenissen zetten betreffende aankoop (garantie) van een Apple product . Dit kunnen goede of slechte ervaringen zijn.
Volgende onderwerpen kunnen behandeld worden
Hardware : bv. computer ,onderdelen ervan , beeldschermen enz.
Bijbehorigheden : muizen , toetsenborden , routers , modems enz.
Software : alle officiële aangekochte en betaalde !!!!!

Let op !
Ik versta dat je dit niet kunt doen, zonder de naam te vernoemen ,van de betreffende artikels , en/of verkopers of winkels . Dit word dan ook niet aanzien als reklame !!!!
Je kunt je artikel schrijven, zodat het info is en geen reclame
Deze topic wordt dan ook regelmatig gecontroleerd en zo nodig wordt het artikel verwijderd

Gebruik het dus nuttig!
om GOEDE en SLECHTE ervaringen mede te delen.
Dit ten behoeve van mede forum gebruikers te informeren.
Tevens kunnen "switchers" deze topic ook gebruiken als informatiebron waar zij de Apple producten kunnen vinden

Misbruik het aub niet !
Maar geef uw eerlijke en juist versie van uw verhaal !

Met de beste groeten
Hobbit

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail AIM Naam
hobbit

BerichtGeplaatst: Di 29 Aug 2006, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk heb ik met winkels in Belgie geen ervaring en kan dan ook hier weinig inbreng over geven.

Door jarenlang verblijf in het buitenland heb ik meestal via internetwinkels besteld. Of soms rechtreeks in de USA aangekocht.
Ook heb ik bestellingen gedaan via de webshop van Apple.

Deze manier van aankoop kan misschien slecht aflopen als er defecten zijn . Die worden dan wel opgelost maar er gaat zeer veel tijd verloren.

Bij dit alles nooit geen probleem gehad - misschien was dat veel geluk - Ik weet het niet.

Misschien zijn er andere met negatiefe ervaringen?

Naar boven
hobbit

BerichtGeplaatst: Za 09 Sep 2006, 14:44    Onderwerp: Reageer met quote

Blijkbaar is dit nog door weinigen gelezen of is er geen commentaar.
Apple senioren laat van je horen !
Het kan ook de PC-gebruikers, die misschien eens willen overschakelen, besluiten om eens te gaan kijken naar die winkel.

Ik zal er dan ook zelfs eens mee beginnen
Doordat ik een panne had aan mijn PB (Firewirepoort had de geest gegeven) ben ik op zoek gegaan naar een firewire kaartje.
Ik heb dat gevonden ( via het net) in Sysele. En dan kwam mij goed uit dat het in de omgeving was en het dan ook kon testen vooralleer te kopen. Je weet maar nooit of dat je hiervoor een speciale macdriver nodig hebt. Tenslotte is het meestal pc-materiaal.

Ik was daar aangenaam verrast. Zijn hoofdzaak is feitelijk de verkoop van 2de hands Mac´s, maar hij verkoopt ook zulke kleinigheden (nieuw)
Rudy nam zich de tijd om te luisteren naar het probleem en stelde onmiddelijk de mogelijkheden voor die konden worden getest.

De klant voor mij had problemen met zijn "oude" mac onder OS7 en ook dat was snel opgelost.
Ik denk dat al diegene die problemen hebben met een iets ouder toestel er maar eens moeten kontakt opnemen. Delen uitbouwen en weer ergens anders insteken zodat het geheel weer werkt schijnt daar goed te verlopen
Meerdere inlichten vind je bij http://www.tweedehandsmac.be/

Naar boven
verhaegen
Support SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Za 09 Sep 2006, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

spijtig dat het een beetje ver is voor mij , anders had ik daar wel eens een kijkje gaan nemen .
ziet er intressant uit !

256/512 /768/1024/1-2-3-4GB/
bezoek ook eens de VERNIEUWDE
NEDERLANDSTALIGE HANDLEIDINGEN/LINKEN
waarom dit onderschrift ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
calleke

BerichtGeplaatst: Ma 11 Sep 2006, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat er niet veel pc gebruikers apple kennen... of dat er veel wensen weten dat er een ander programma buiten windows bestaat.
Misschien moeten we ze er eens duidelijk op wijzen in het pc forum want er zijn er daar die vragen welke pc moet ik kopen ....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger
verhaegen
Support SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Ma 11 Sep 2006, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

ik zal dat eens in het oog houden , en het er dan ineens eens bij vermelden .
dat die mogelijkheid ook bestaat .
voor je dit schreef , moet ik eerlijk zeggen , dat het niet direkt in me opkwam .
als uitvlucht heb ik natuurlijk , dat ik gewoonlijk teveel met de problemen bezig ben, die de windows gebruikers hebben , alhoewel ik hier toch regelmatig eens kom lezen alhier hoor , ook bij de linuxers lees ik regelmatig ,omdat ik eigenlijk geintresserd ben in alle computers en besturingssystemen
maar ik ben natuurlijk meestal te vinden ,daar waar de meeste problemen zijn .
dat is nu éénmaal mijn taak

bedankt om me der even op te wijzen Cool

ps. en je mag gerust altijd in zo een posting , de mogelijkheid van een mac voorstellen hoor .

met de beste groeten
verhaegen

256/512 /768/1024/1-2-3-4GB/
bezoek ook eens de VERNIEUWDE
NEDERLANDSTALIGE HANDLEIDINGEN/LINKEN
waarom dit onderschrift ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
surik

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt 2006, 22:15    Onderwerp: macOXS tiger Reageer met quote

ik heb mijn macske gekocht in de fnac.. ik kreeg daar dus wel wat uitleg bij er was een klein handleiding boekje bij maar toch zijn er nog veel dingen die ik nog niet echt snap.. las ik dan vraag wie een mac heeft zijn dat er heel weinig.. ik was gewoon aan windows ,maar met de mac heb ik nog geen problemen gehad.... ik heb bij fnac nu een boek over den tiger gekocht maar ik vind dat de dingen die daar instaan niet kloppen met de werkelijkheid en als ik het opvolg er iets anders staat op mijn scherm of helemaal niks.... hebben jullie soms tips waar ikom een goede handleiding kan gaan,duidelijk voor een beginner ,thx surik
ik heb hem nu drie maanden en je hort mij niet klagen

AGDirickx

BerichtGeplaatst: Di 14 Nov 2006, 12:02    Onderwerp: Ervaringen Reageer met quote

verhaegen schreef:
spijtig dat het een beetje ver is voor mij , anders had ik daar wel eens een kijkje gaan nemen .
ziet er intressant uit !

Het is voor mij ook ver (Sijsele><Halle) maar ik ben er toch reeds een paar malen geweest. Steeds zeer goed ontvangen en geholpen geweest. Ik kombineer die bezoeken wanneer ik nog voor andere zaken in die omgeving ben. Ik neem dan vooraf telefonisch contact om te vragen of het past en kan.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
lacegarden

BerichtGeplaatst: Zo 19 Nov 2006, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben lid van de mac club appeltje i van Kortrijk. De bijeenkomsten gaan door in Marke. Ik heb daar al met veel lof over die mijnheer horen spreken. Waarschijnljk heb ik hem daar al gezien maar eerlijk gezegd ik ken hem niet persoonlijk.
Vorige week donderdag hadden wij daar een bijeenkomst met als gastspreker iemand die zeer goed op de hoogte is van Photo shop. Ik verklein mijn fotos met Graphic Converter. Al die nieuwe moeilijke programma's zijn niet meer aan mij besteed.
Op de beurs in Hasselt vorige week was er een zeer vriendelijke mijheer van een firma in Leuven.
Ik heb horen zeggen dat er een winkel is in Roeselare waar de service ook zeer goed is.
Hout vasthouden: ik gebruik nu drie jaar mac en heb nog geen problemen ondervonden. De problemen liggen eerder bij mij door een tekort aan kennis.
rita

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
surik

BerichtGeplaatst: Ma 20 Nov 2006, 0:02    Onderwerp: shops Reageer met quote

ik ben voor apple al in de winkel in sint niklaas gegaan ,goede service... maar in antwerpen zelf waar ik woon is er ook een grote shop... ik wil zo gauw de nieuwe medicatie wat aanslaat naar de appleclub gaan in antwerpen... nu moet ik nog steeds afhaken... als ik iemand moest kennen die aan huis zou willen komen om wat meer uitleg te geven.. zou dat natuurlijk tof zijn.. ik heb hier wel een lieve man leren kennen waar ik min of meer iest heb met afgesproken begin december en ik hoop dat het kan doorgaan.. want natuurlijk moet hij wel werken en ik niet als sennetje...(op ziekenkas) groetjes surik

DennisW

BerichtGeplaatst: Za 25 Nov 2006, 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb mijn macbook gekocht in de mediamarkt in roeselare, was gewoon meteen ernaartoe, kopen & naar huis, en natuurlijk wat zitten testen met het systeem, omdat dit de eerste overstap is van windows naar mac os x
ben er zéér content van, ik vind het zelf beter dan windows, gebruiksvriendelijker, en toch vraag ik me af, waarom iedereen windows blijft gebruiken.. vroeger zei men, dat Apple producten duur zijn, dat was in de tijd misschien wel waar, maar nu, kan je bv al een mac mini kopen voor +- 600€ & ik heb mijn macbook gekocht in de mediamark voor amper 1099€ en dat is gewoon 100€ goedkoper dan op Apple zelf!

Naar boven
surik

BerichtGeplaatst: Zo 26 Nov 2006, 20:41    Onderwerp: content Reageer met quote

ik ben ook content van mijn macske,ik durf niet zo goed te experimenteren omdat ik bang iets verkeerd te doen of zer per ongeluk af te halen... misschien zou ik wat meer risico's moeten nemen.... voor mij geen windoxs meer.. ben nog nooit in de problemen geraakt,geen viruskes.... niks om je over op te winden... ben content .. heb de van mij bij fnac gekocht.,surik

fransy

BerichtGeplaatst: Vr 05 Jan 2007, 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

dag allemaal,

ik ben druk aan het afwegen wat ik mij nu juist moet aanschaffen,
op het werk ben ik gewoon om met computer met windows te werken,
thuis gebruik ik momenteel de laptop van mijn zoon = mac.

het zou makkelijker zijn en mij meer armslag geven om aan forums deel te nemen als ik mijn eigen computer heb,

mijn zoon (ook al zit hij in de informatica) zweert bij apple,
zelf heb ik schrik als hij hier niet meer is en ik heb problemen dat ik ga vast zitten,
dat ik met een computer met windows desnoods op het werk makkelijker raad zou krijgen,
volgens mijn zoon heb je met apple nu eenmaal veel minder problemen.

graag onpartijdig advies aub,
mavahe

Naar boven
surik

BerichtGeplaatst: Za 06 Jan 2007, 0:14    Onderwerp: aankoop Reageer met quote

hallo,ik ben ook door advies van mijn zonen overgestapt van windows naar mac.. ik heb het me nog niet beklaagd.. nog niks problemen gehad!!! nog nooit blijven vastzitten.. het is een beetje zoeken in het begin,en ben nog steeds aan het bijleren.. ik wil al maanden naar de appleclub gaan in antwerpen om wat advies enz.. te verkrijgen..om wat bij te leren..
maar door omstandigheden lukt me dat niet...(pijnpatiente).. ik hoop dat ik dit jaar door nieuwe medicatie wel kan gaan..; want ik heb zoveel vragen,nog zoveel te leren,want je kan zoveel meer dan alleen mailen en surfen,
kan je zoon je in gevalle van je niet helpen als je met vragen zit??? dat doe ik hier thuis ook.. maar ja,de zonen vliegen uit... dus zit ik hier ... en mijn man en een mac.. dat zijn twee dingen die niet samen gaan... groetjes en zet gewoon alle na - en voordelen die je hebt op een rijtje.. ik blijf bij mijn mac....surik

fransy

BerichtGeplaatst: Za 06 Jan 2007, 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

dank je surik voor je antwoord,
je klinkt idd positief overtuigd!

mavahe

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Computer - Macintosh Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: