Militaire Politie

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Franky7841
Lid geworden op: 05 sep 2009, 15:27
Locatie: Hasselt

23 dec 2009, 08:42

Beste,
Ken geen een van beiden en heb ook geen e mail die daar op lijkt
Beschrijf (functie, activiteit ....) wie hij is
Dan kan ik misschien gaan zoeken en je hlpen

Groetjes,
Francis

Franky7841
Lid geworden op: 05 sep 2009, 15:27
Locatie: Hasselt

26 dec 2009, 09:02

Beste JP,

Mijn frankske is gevallen ....of was het een briefje van 5 Eur
Cobbait heb ik toen gevonden via Google en ik kwam op zijn website :
www.bemil.be/VER.htm
ga daar eens kijken

Groeten,
Francis
Gast

27 dec 2009, 11:37

Beste Francis,

Ik ben deze morgen eens gaan kijken op die website. Die persoon heeft een mooie verzameling, maar als ik wou gaan kijken bij de zaken die hij te koop heeft, is de link niet actief.

Zijn collectie is wel de moeite waard om eens naar te kijken. Het moet die mens tijd en inspanning gekost hebben om zo een mooie verzameling bijeen te brengen.

Vriendelijke groeten,

"JP"

Franky7841
Lid geworden op: 05 sep 2009, 15:27
Locatie: Hasselt

27 dec 2009, 12:36

Inderdaad die linbk is nooit open denk ik
Je moet maar kiezen wat je wenst (klikken, kopieren) en hem versturen
Hij zal je antwoorden met wat hij heeft, hoeveel het kost en hoe je het hem moet laten geworden en in enkele dagen is het bij je thuis.

Indien je ketekens van de MIlitaire Politie (Landmacht, Luchtmacht en Zeemacht) België weet zitten laat je het mij effe weten ?

Dank U
Francis

itax
Lid geworden op: 20 nov 2006, 19:07
Locatie: LEUVEN

30 dec 2009, 16:43

Waar zijn de rekruten van de lichting 1 sept - 1956
Legerdienst Tervuren MP Luchtmacht alsook land en zeemacht
60 ste; sessie .
Laatst gewijzigd door itax op 10 nov 2011, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Franky7841
Lid geworden op: 05 sep 2009, 15:27
Locatie: Hasselt

30 dec 2009, 17:00

Ben lid van "Oudgediende MP Zone Noord"
Maar was 4 jaar later in Tervuren (1960) en in Panquin als C.O.R.

Ben op zoek naar MP kentekens van de drie (BEL) "machten".
Zijn er leden die me hierin kunnen helpen ?
Landmacht maar zeker ook Zeemacht en Luchtmacht typische kentekens.
Thanks
Francis

Redgytje
Lid geworden op: 19 nov 2005, 18:24
Locatie: Turkije

04 feb 2010, 17:23

Opleiding 11/68 tot 02/69 in kazerne Callemeyn in Arlon en daarna, Neheim en verder naar Soest.
Waar zijn de mannen van toen gebleven, SM KPL De Witten ( Pol), later machines NMBS, en verder gewerkt in Eindhoven bij Phillips, SM KPL de Jean, die de ingangstrappen opreed met zijn Willys jeep. Verder hadden we dan de beroeps zoals Kpl De Charel en zijn beste vriend ………, Sgr Warockhé, zijn echtgenote werkte in het ziekenhuis in Soest, 1E sgr Van der Steen, hij was afkomstig van Oostende en het hoofd van de afdeling in Soest Adjudant …….. ( zijn naam ontgaat me) en verder de anderen die ik vergeten ben bij naam. Dan was er ook nog het omkaderend personeel die ook deel uit maakte van de bende. De alom geroemde kantinebeheerders, zo als de Eddy, afkomstig uit de streek van Aalst, en de beruchte ambulanciers ………, friet bezorgers, en alle anderen waar van mij de naam ontsnapt ……………………... Laat eens iets van jullie horen.

Bij de afzwaai kregen we nog mee van onze Adjudant, “jullie waren een bende smeerlappen, maar een bende goede werkers”. Nu de vrachtwagen op en wegwezen naar huis.

mava105
Lid geworden op: 25 mar 2010, 19:38
Locatie: Kessel-lo

25 mar 2010, 20:00

Hallo, heb mijn legerdienst ook gedaan bij de MP. eerst 6 maanden van november 1966 tot eind april 1967 opleiding in Arlon (kazerne Callemeyn) en dan als sergean KROO naar Brussel (Karmelietenstraat) in de 4de Cie.
Wij hadden er veel erediensten, waaronder erewacht onderaan het vliegtuig bij aankomst of vertrek van een of ander staatshoofd, ook de de erewacht aan de onbekende soldaat in Brussel is geen onbekende voor mij (7 x gestaan) Wacht in Kamer en Senaat (als sergeant met geladen pistool). Ik heb er ook aktief de brand van de INNOVATION meegemaakt.
Op patrouille voor de DVD in het noordstation rond 13.00 Hr het begin van de brand gezien, nadien op vraag van de politei Brussel het verkeer geregeld op een kruispunt in de buurt van de Nieuwstraat waar ik een rechtstreeks zicht had op de voorgevel van de brandende INNO.
Na een paar weken ook als MP per moto de controle gedaan van de vele vrachtwagens van de genie die het puin moesten opruimen en naar een stort vervoeren, na eerst heel de route te hebben geseind met pijlen.
Daarbij zeer dicht bij een paar lichamen gestaan die al meerdere weken onder het puin gelegen hadden. De lijkengeur zat s'avonds nog in onze kleren.
Iedere avond rond 17.00 Hr ook een situatieverslag overbrengen naar het ministerie van landsverdediging in Kazene DAILLY en naar het hoofd kwartier in Tervuren (Panquin) en dat allemaal per moto.
Ook 1 week als 2de in bevel van een MP sectie, bestaande uit MP van diverse Natolanden: D, USA, GB, NL en Canada tijdens de allereerste Natoconferentie in Brussel.
Al bij al een zeer prettige tijd, waar ik nog dikwijls aan terug denk.

Franky7841
Lid geworden op: 05 sep 2009, 15:27
Locatie: Hasselt

19 jul 2010, 21:34

Beste collega's,
Is er echt niemand van jullie die me kan helpen aan het vinden van kentekens van de Militaire Politie speciaal Zeemacht (Navy Police) en Luchtmacht ?
Thanks bij voorbaat voor helpen aanvullen van enige colectie dat ik ben begonnen

Franky
Luit KRO MP

ErwinVds
Lid geworden op: 05 jan 2006, 08:35
Locatie: Gent

24 jul 2010, 12:06

Franky7841 schreef:Beste collega's,
Is er echt niemand van jullie die me kan helpen aan het vinden van kentekens van de Militaire Politie speciaal Zeemacht (Navy Police) en Luchtmacht ?
Thanks bij voorbaat voor helpen aanvullen van enige colectie dat ik ben begonnen

Franky
Luit KRO MP

Ik heb een afbeelding van de LMP's maar het kenteken zelf zal wat moeilijker te vinden zijn of je moet iemand vinden die de zijne wilt geven. De mijne alvast niet :)


PS: Krijg de afbeelding niet geplaatst.

bontempi
Lid geworden op: 14 mar 2011, 14:52
Locatie: balen

14 mar 2011, 15:32

Hallo
ik ben op zoek naar foto's ,gegevens enz. van mijn opleiding als MP luchtmacht te Evere in 1967 de commandant was Kapt Mammet de opleiding werd gegeven door Adj chef Ceuppens .Ik herinner mij nog enkele namen van jongens uit mijn lichting o.a. Rubenska , Ceuppens , Driessen
wie kan mij verder helpen

guy m
balen

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

26 mar 2011, 20:39

-

Ik heb in EVERE bij KPT MAMET en zijn ploeg na mijn 5 jaar zending bij

de NATO-AIRCENT even in EVERE bij de FLIGHT MP geweest voor mijn

heropvoeding na mijn USAF opvoeding

Heb hier nog enkele FOTO's van de minder aangename periode in EVERE

waar ik gelukkig snel werdt buitengegooit en werdt overgeplaats naar

MELSBROEK en later naar BEAUVECHAIN


ZAL trachten de kartonen doos te zoeken met foto's
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

zwemmer
Lid geworden op: 29 jul 2009, 21:54
Locatie: Wevelgem

26 apr 2011, 20:48

Aan alle oud leden van de 2cie MP, reunie in september te brussel.
voor alle inlichtingen, gewoon Facebook en 2cie mp intikken.
Tot in brussel.

Groetjes verlinde etienne.

lucz11
Lid geworden op: 06 feb 2009, 02:07

24 sep 2011, 22:17

commandant Crombez heeft meegevochten met het patizanenleger van Tito in Joegoslavië tijdens de tweede wereldoorlog heb ik gehoord.

lucz11
Lid geworden op: 06 feb 2009, 02:07

28 sep 2011, 00:26

Ik heb dat gehoord in 1972 toen de 9 cie M.P werd gekazerneerd in Hoogboom .Was als milicien ingedeeld bij de regimentspolitie 122 cie TTR