Militaire Politie

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Jabaco
Lid geworden op: 21 jul 2011, 07:51

12 nov 2011, 10:13

De 9de Cie MP te Antwerpen bestond uit drie pelotons verdeeld over Antwerpen waar de staf zat en het eerste peloton, Leopoldsburg waar het 2de peloton ook de dienst strafkamp waarnam en Brugge voor het 3de peloton
Verberckmoes, den dikke, was op het punt om adjudant te worden als CSM deed hij rare dingen. De Mem of Chef Van den Eynde was in 1957 nog steeds eerste Sergeant majoor en had zijn bed in de kazerne. den Tjip en ... waren oud Korea vrijwilligers. de Sam werd aanzien als de beste chauffeur van het geheel. In Brugge, mijn standplaats voor een zevental maanden, werd er alleen door eerste sergeant De Geest echt gewerkt, al de rest was spielerei. Ik maakte de wissel mee van Luitenant Beauprez en kapitein Beeghs die het beide als een opstap dachten waar te maken naar nog meer goud op hun vest. Het is hen beide zwaar tegen gevallen.
Zelf ben ik opgeleid in l' Empereur waar Sergeant Daenen (oud koreavrijwilliger en kaki), eerste sergeant Van Damme (luchtmacht) en onderluitenant (KRO) Lamot die volledig gemanipuleerd werd door de eerste sergeant van de luchtmacht. 58ste sessie was van 2 mei 1956 tot september 1956 in opleiding en allen waren geslaagd. Wij waren ook de laatste die hun 18 maanden hebben uitgediend. Ik heb vele herinneringen aan mijn ( verplichte militaire loopbaan)

Jabaco
Lid geworden op: 21 jul 2011, 07:51

05 dec 2011, 10:56

Jabaco schreef:De 9de Cie MP te Antwerpen bestond uit drie pelotons verdeeld over Antwerpen waar de staf zat en het eerste peloton, Leopoldsburg waar het 2de peloton ook de dienst strafkamp waarnam en Brugge voor het 3de peloton
Verberckmoes, den dikke, was op het punt om adjudant te worden als CSM deed hij rare dingen. De Mem of Chef Van den Eynde was in 1957 nog steeds eerste Sergeant majoor en had zijn bed in de kazerne. den Tjip en ... waren oud Korea vrijwilligers. de Sam werd aanzien als de beste chauffeur van het geheel. In Brugge, mijn standplaats voor een zevental maanden, werd er alleen door eerste sergeant De Geest echt gewerkt, al de rest was spielerei. Ik maakte de wissel mee van Luitenant Beauprez en kapitein Beeghs die het beide als een opstap dachten waar te maken naar nog meer goud op hun vest. Het is hen beide zwaar tegen gevallen.
Zelf ben ik opgeleid in l' Empereur waar Sergeant Daenen (oud koreavrijwilliger en kaki), eerste sergeant Van Damme (luchtmacht) en onderluitenant (KRO) Lamot die volledig gemanipuleerd werd door de eerste sergeant van de luchtmacht. 58ste sessie was van 2 mei 1956 tot september 1956 in opleiding en allen waren geslaagd. Wij waren ook de laatste die hun 18 maanden hebben uitgediend. Ik heb vele herinneringen aan mijn ( verplichte militaire loopbaan)

Jabaco
Lid geworden op: 21 jul 2011, 07:51

26 apr 2012, 13:29

het witteke schreef:Ik was bij de 9° Cie MP van nov.1965 tot aug. 1969. De tijd van cdt. Crombez, kapt. Van Dyck zaliger, de Sam, de Fé, Piet vergif en zovele anderen maar vooral mijn onafscheidelijke en spijtig genoeg ook reeds overleden vrien, DE CHAREL.
Ik lees in één van vorige berichten een zekere sgt. THIRION in Tervuren.
Op de luchtbal was er een zekere 1° sgt.maj. THIRON. Dezelfde?
Graag een paar reacties. Misschien ken ik wel mensen.
Roland, beter gekend als " DE WITTE "

Groeten !!!!!!!!
GA EENS KIJKEN BIJ jabaco, DIE VERZAMELDE AL WAT INFO

rvan
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:09

14 jun 2012, 13:32

hallo zijn er nog makkers van lichting 1948-6e.Cie. M P. Lüdenscheid-Köln?
graag een seintje
bezit verschillende foto's.

gtrz.

Edward Van Vlasselaer

schamp52
Lid geworden op: 03 feb 2004, 10:00

22 okt 2012, 13:20

Welke kameraden zijn er nog te vinden van de 6° CIe Mp 68-69 uit Ossendorf ? Ivan.schamp@telenet.be

Franky7841
Lid geworden op: 05 sep 2009, 15:27
Locatie: Hasselt

21 apr 2013, 11:32

Opleiding KRO 1960 Tervurene Panquin
1961 4eme compagnie Brussel
Iemand van deze lichting hier actief ?

rvan
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:09

22 apr 2013, 11:49

Beste Schamp 52 en
Franky 7841

Het spijt mij maar ik was van lichting 6 e Cie MP. 1948 en dienst gedaan in Keulen centrum
Wel opleiding gehad in Panquin Tervuren.(Fotoalbum:SN. RVAN )
Met vriendelijke groet,

RVAN :)

ikke2
Lid geworden op: 01 mei 2009, 20:43

20 dec 2014, 14:04

Was van juni 1969 tot april 1970 cqms (QM) in de 6' cie CPM in Aarlen.Mijn chef was toen 1'sgtm Moreels O.COM De Pauw 1' sgtm Hollevoet,sgt De Pree en Vlemings.Heb veel toekomstige MP's de revue zien passeren(ook nkrg's)
Nog n' paar namen OLT Linthout kpl Poppe?

Ramis
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40
Locatie: Destelbergen

19 apr 2015, 10:04

Beste mensen,
Mijn vader was MP in de 6de cie in Ossendorf in de periode 1953 (vermoed ik) tot 1965/66. kpl Van Loocke Etienne. Daarna heeft hij tot 1969 dienst gedaan bij het 21 TTR (Ossendorf) en daarna bij de 6 TTR (Ludenscheid).
Ik heb van die tijd meerdere foto's en zelfs super 8-film van de moto show. Beelden zijn al meer dan 45 jaar oud en zijn in mindere kwaliteit, maar het zijn mooie herinneringen.
Indien mensen geïnteresseerd zijn mogen zij mij contacteren: info.rvl@telenet.be
Rudy Van Loocke

JULL
Lid geworden op: 14 apr 2016, 20:51
Locatie: Emblem

15 apr 2016, 10:52

Hey mannen,
Ik heb in 1968 mijn opleiding KROO gehad in Arlon en de rest van mijn dienst gelopen in Siegen 16e Cie MP.

Graag had ik nog oud-collega's gevonden.
Vooral mijn kamergenoot Sgt. Lucien Kerckhofs en de bende korporaals!

Grts,
Julien Van Dyck
Stamnummer 68/07570