LEZEN

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

Ajoin
Lid geworden op: 08 sep 2005, 15:29
Locatie: 't Zwarte Gat van Vlaanderen

13 mar 2011, 21:11

Ajoin schreef:Nu wil ik een eerder werk van Barros vinden en lezen, over onafhankelijkheidsstrijders in de Braziliaanse Amazone.
Ik heb die intussen gevonden, "O conceito zero" (het concept nul - in Rio de Janeiro want de Portugese boekenwinkel in Brussel heeft 'm niet) en ik ben er begot al 4 maand mee bezig... :? 't Gaat over de onafhankelijkheid van de Amazone.
Doe wel en zie niet om

Annemie
Lid geworden op: 30 jan 2003, 20:42

24 jun 2011, 11:22

Hallo iedereen, heb ergens op een forum, poëzie en proza, dacht ik, een bericht geplaatst, omdat ik onlangs een site ontdekte waar men boeken kan wisselen, dus vind ik dit interessanter dan 2de hands kopen, verkopen. Ik vind mijn bericht niet terug en weet niet of het mag, maar er zijn zoveel mensen die boeken teveel hebben en er geen raad meer mee weten en die eventueel zouden willen wisselen, dat ik na lang zoeken blij was zo'n site gevonden te hebben. Ik heb onlangs mijn 1ste boek geruild en was er heel blij mee: de site noemt www.wisselboek.be en ik vind het héél interessant.

Grobber
Lid geworden op: 17 mar 2010, 15:13
Locatie: Kempen

26 jul 2011, 11:41

Laatste boek "De klokken" gelezen van Richard Harvell. Wat "Het parfum" doet voor de geur, doet "De klokken" voor het gehoor. Prachtig boek, speelt zich af begin 18e eeuw. Een aanrader ! :)
Schone liedjes mogen niet te lang duren, anders zijn ze niet meer schoon..

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

17 feb 2013, 10:21

Ik heb voor de tweede maal en met evenveel plezier DE PRUIMELAARSTRAAT VAN LOUIS VAN DIEVEL gelezen.
Moest hij er een vervolg op schrijven, ik zou direct de verdere lotgevallen van de straatbewoners lezen want ik heb echt van dit boek fel genoten!
Groetjes
Ivette

Indigo
Lid geworden op: 21 apr 2005, 14:59
Locatie: Antwerpen

14 nov 2013, 09:22

Ik ben een gulzige lezer en hou alles wat met lectuur te maken heeft in het oog. Dus kom ik hier af en toe piepen :)
Een opmerkelijk psychologisch boek dat ik onlangs las is Stoner van John
Williams. Verder lees ik heel graag thrillers.
Tot later !

Indigo
Lid geworden op: 21 apr 2005, 14:59
Locatie: Antwerpen

15 nov 2013, 19:50

Dit forum schijnt een doodlopend straatje te zijn :)

jumpi
Lid geworden op: 13 aug 2004, 12:03
Locatie: Bornem

16 nov 2013, 10:52

Zouden we er geen nieuw lezen kunnen inblazen?
Het laatste boek dat ik gelezen heb was er eentje van Tess Gerritsen. Lekker spannend.

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

16 nov 2013, 16:47

Indigo schreef:Dit forum schijnt een doodlopend straatje te zijn :)
Misschien eens gaan kijken bij de mailgroep Lezen :idea:

Je kan je hier registreren :

http://www.seniorennet.be/Pages/Mailgro ... p?mlist=40

Je hoeft je niet te registreren indien je al ingeschreven bent bij een andere mailgroep.
In dat geval dezelfde inlog gebruiken en dan ga je naar :

Controlepaneel mailgroepen
:arrow: Overige functies
:arrow: . Inschrijven op een (extra) mailgroep

Indigo
Lid geworden op: 21 apr 2005, 14:59
Locatie: Antwerpen

16 nov 2013, 18:40

jumpi schreef:Zouden we er geen nieuw lezen kunnen inblazen?
Het laatste boek dat ik gelezen heb was er eentje van Tess Gerritsen. Lekker spannend.
Wij kunnen proberen :D Net uitgelezen : Mist over Londen, van C.J.Sansom, wel 6OO blz, vlot te lezen en het is een "wat als" roman, speelt zich af in Engeland, Hitler leeft nog en veel Britten heulen mee met de Duitsers en er zijn veel zwarthemden in het land. Het had wat korter gekund en nog wat spannender.

Nu begin ik aan : Onvoltooide Liefdesbrieven van de Rus Michaïl Sjisjkin en volgens de Morgen "Een roman die hoofd, hart en buik aanspreekt en de lezer verbluft en ontroerd *****" We zullen zien.

Ben ook een fervente thrillerlezer maar ik verplicht mezelf om tussendoor een ander genre te lezen.
Prettige Zondag.

jumpi
Lid geworden op: 13 aug 2004, 12:03
Locatie: Bornem

17 nov 2013, 00:32

Boeken over oorlog gaan me niet. Die andere titels zal ik eens opschrijven en opzoeken.
Af en toe wil ik ook iets anders lezen dan trillers. Nu ben ik juist begonnen in het boek
Morgen mag ik uit de kast van Othillie Bayllie.
Aan de titel kun je al raden over wat het gaat. Kindermishandeling. Weet niet of ik hem kan uitlezen.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

14 mar 2014, 09:35

Gisterenavond ben ik dus naar de boekbespreking van haar debuutroman Vele hemels boven de zevende door Griet op de Beek geweest. Goeie opkomst, veel "vreemd volk", van alle kanten waren ze opgedaagd!
Ze kan even boeiend vertellen als ze schrijft. Het was muisstil en dit vond ze een groot verschil met Nederland waar ze veel luider, enthousiaster doen, zei ze. Toen ze voor een grote fan uit Rumbeke, naast me haar boek kwam tekenen, heb ik haar van ons Seniorenclubje verteld. Ze heeft heel geboeid geluisterd, kende Sennet niet, zou het eens opzoeken.
Haar boek is zo'n enorm succes dat de regisseur van in Vlaamse Velden al met haar onderhandelt: haar 1e boek wordt al verfilmd, ze heeft zelfs al enkele acteurs bekendgemaakt!
Haar 1e boek heeft ze nog "tussenin" geschreven, nu is ze full time aan haar 2e bezig! Het komt in Oktober uit.
Ik heb niemand zien fotograferen maar ze heeft een goeie website, je kan zelfs bij foto's een interessant interview met Aranka Fleerackers volgen, tegen een decor van boeken, kijk maar eens!
Ivette

Indigo
Lid geworden op: 21 apr 2005, 14:59
Locatie: Antwerpen

14 mar 2014, 10:12

@ Yvette, bedankt voor de info.
Terloops : heb net Suikerspin van Erik Vlaminck gelezen en ook Brandlucht. Was er zo entoesiast over dat ik in de bib alle werkjes van deze Vlaamse auteur heb meegenomen.

@Thrillerlezers : op 4 April ligt de nieuwe thriller van Patrick De Bruyn in de winkel "Charly" Als ik daar moet voor aanschuiven dan doe ik het, lol ...
Gast

01 jun 2014, 17:09

Ik ben met hernieuwde moed herbegonnen aan "Duizend schitterende zonnen" van Khaled Hosseini.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

13 aug 2014, 17:59

Spannende thriller gelezen: van Camilla Läckberg Zeemeermin. Voor wie niet van zware, ingewikkelde thrillers houdt zoals ik een aanrader!

Nog altijd jammer dat ik bij Toni Coppers met zijn laatste Liese Meerhout verhalen begonnen ben, nu lees ik de eersten, is toch niet hetzelfde omdat ik nu al weet hoe de relatie zal eindigen!
Vorige week las ik in de krant dat hij al 13 nieuwe scenario's geschreven heeft die door VTM gaan gefilmd worden, genre Aspe. Ik ben benieuwd!
Toni Coppers is echt een aanrader!
Ivette

sjef
Lid geworden op: 11 aug 2002, 12:18
Locatie: Ekeren

26 jan 2015, 09:57

Ben juist begonnen aan "De Quincunx" van Charles Palliser.
sjef