|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Gloria
|
Geplaatst: Wo 10 Jan 2007, 23:02 Onderwerp: Onderzoek transplantatie hoofd op ander lichaam |
|
|
Ergens bij een van de wetenschappelijke sites kwam ik dit artikel tegen.Ik wil dit onder uw aandacht brengen, daar hier grote gevaren schuilen voor de toekomst. Ik verklaar mij nader:
Men is met een onderzoek bezig om het hoofd van een mens te transplanteren op een ander lichaam. Reeds zijn ze al bezig geweest met een aap en het lukte hen om de aap zijn kop te transplanteren op een ander apenlijf. Het arme dier leefde daarna nog. Alleen weet ik niet voor hoe lang. Het is al erg genoeg dat het lukte...Want nu gaan ze weer verder met hun onderzoek. Stel dat het die wetenschappelijke chirurgen het lukt om een mensenhoofd te transplanteren op een gezond lichaam? Dit is dan rampzalig!!!
De gevolgen zijn levensgevaarlijk!U weet allen dat er alreeds een handel bestaat in organen. Er worden arme mensen ontvoerd om later ergens in een park gevonden te worden met een nier minder of een long minder en God weet wat ze nog méér zullen missen...Er bestaat nú al een handel in verdwenen kinderen die opgeofferd worden om de rijke mensen te voorzien van de organen die zij nodig hebben om te kunnen blijven leven. Het wachten op de juiste donoor duurt vaak lang en dus krijgen zij de organen "op bestelling", dus gezonde jonge mensen worden beroofd van hún organen!!! Er zijn zelfs ouders die hun kind verkopen voor 10000 euro als doel om vermoord te worden en diens organen er uit te halen....
Wat denkt u wat er gaat gebeuren als een tranplantatie mogelijk wordt? Een gefortuneerd persoon kan dan zijn of haar oude hoofd verlossen van het oude versleten lichaam en getransplanteerd worden op een mooi jong lijf....wél ten kosten van een leven van een jong arm persoon....
Nu heb ik hier over nog een vraag: Wat gebeurt er met de ziel, het geestelijke deel? De mens is uniek doordat hij bestaat uit het stoffelijke lijf en het geestelijke deel. Daar de ziel zich alleen kan manifesteren in het hoofd van de mens waar de tools zijn om dit te kunnen, vraag ik mij dan af hoe dit dan gaat. Het karakter van de mens is ook mede door de gene gevormd...en die zitten overal in het lichaam. Hoe zou een stukje mens die alleen een hoofd bezit het" gereedschap gaan gebruiken"van het lichaam dat niet het zijne of hare is. Zou de persoonlijkheid van die persoon nog bestaan? Zou het bewustzijn nog werken en het hoofd nog weten wie hij of zij is?
Nóg een vraag: Indien God bestaat, laat de natuur het toe dan? Is dit niet rommelen met de schepping? Als het lukt en dit tweedelige individu blijkt wél te beschikken geheel over het bewustzijn zoals die er was voor de transplantatie, wat moeten wij dan nog geloven? Kunnen we dan nog geloven in het HOGERE? Stort de wereld voor de meeste mensen dan niet in?
Mijn conclusie hier op: DIT MAG NOOIT GEBEUREN EN MOET VERBODEN WORDEN!!!!
Mijn grote hoop is, dat die ingreep niet mogelijk zal zijn door de afstoting waar geen medicijn tegen bestand zal zijn!!!En dat zal betekenen dat GOD bestaat...
Dat er andere werelden bestaan met intelligent leven, kan ik mij in vinden en vind ik meer dan normaal en past in de schepping. Maar NIET DEZE ABSURDE INGREEP.
Ik zou heel graag weten wat u er van denkt. Uw reacties afwachtend, Groeten Gloria
_________________ Wat ik probeer te weten is een druppel, wat ik niet weet is een oceaan... |
|
| Naar boven |
|
 |
Klaartje
|
Geplaatst: Wo 10 Jan 2007, 23:57 Onderwerp: |
|
|
om zijn hoofd erbij te verliezen Gloria, verder snap ik het doel van zo een onderneming helemaal niet?? Maar ik zou er daar voor ons althans geen zorgen over maken, het gaat onze tijd niet mee zeker?
En volgens mij ..... nee de natuur gaat dit niet toelaten, dus lig er niet van wakker !!
_________________ "Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez |
|
| Naar boven |
|
 |
Gloria
|
Geplaatst: Do 11 Jan 2007, 0:15 Onderwerp: |
|
|
Klaartje, Het griezelige van dit is dat men steeds verder gaat met allerlei kunstgrepen.
Vroeger werd je voor gek verklaard als je zou vertellen dat een baby wordt verwekt in een reageerbuisje...Een baby via een draagmoeder te krijgen, een orgaan ingeplant te krijgen...Kijk, daarom maak ik mij hier zorgen om en ben bang dat het ze gaat lukken ook nog.
Verder, ben ik dan nieuwsgierig over hoe het dan zit met de ziel etc. wat ik reeds schreef.
Het doel van dit? Proberen je leven nóg meer te verlengen en dan nog met een jonger lichaam, waarvan de onderdelen nog gezond zijn....Ja, het klinkt als een auto....Dát is het erge hiervan. Het áller ergste is het gevaar dan dat er gewoon mensen worden beroofd van hun lichaam, dat dan moet dienen om het hoofd te dragen van een oude rijke man of vrouw, ten kosten van jonge gezonde mensen....Dát is het gevaar!!!!
Denk nu niet...ach dan doen mijn tanden geen pijn meer....Het is toch beangstigend te weten dat zóiets zou kunnen gebeuren en dan in de wereld van uw kinderen of kleinkinderen....Plus de gevolgen van het geloof in het HOGERE....
_________________ Wat ik probeer te weten is een druppel, wat ik niet weet is een oceaan... |
|
| Naar boven |
|
 |
Klaartje
|
Geplaatst: Do 11 Jan 2007, 9:28 Onderwerp: |
|
|
het is gewoon absurd en griezelig Gloria, een mens wil blijkbaar altijd zijn grenzen verleggen en het lot tarten..... maar de natuur is nog altijd heer en meester (sommigen noemen het God).
Het gaat inderdaad tegen alle ethiek in, hélaas ! Ik kan al lang niet meer volgen hoor .....
_________________ "Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
|
| Naar boven |
|
 |
videoFred
|
Geplaatst: Do 11 Jan 2007, 10:02 Onderwerp: Re: Onderzoek transplantatie hoofd op ander lichaam |
|
|
| Gloria schreef: |
| Nu heb ik hier over nog een vraag: Wat gebeurt er met de ziel, het geestelijke deel? De mens is uniek doordat hij bestaat uit het stoffelijke lijf en het geestelijke deel. Daar de ziel zich alleen kan manifesteren in het hoofd van de mens waar de tools zijn om dit te kunnen, vraag ik mij dan af hoe dit dan gaat. Het karakter van de mens is ook mede door de gene gevormd...en die zitten overal in het lichaam. Hoe zou een stukje mens die alleen een hoofd bezit het" gereedschap gaan gebruiken"van het lichaam dat niet het zijne of hare is. Zou de persoonlijkheid van die persoon nog bestaan? Zou het bewustzijn nog werken en het hoofd nog weten wie hij of zij is? |
Ja hoor, het bewustzijn zal zich realiseren dat er een ander lichaam is.
U zegt het zelf.... als dit al zou lukken dan zal die persoon (hoofd) doodongelukkig zijn op een vreemd lichaam.
Onlangs las ik dat een man, die bij een ongeluk zijn penis verloor, een andere penis kreeg. De arme man heeft de vreemde penis terug laten verwijderen want hij kon met dit intieme orgaan van iemand anders niet leven! U kunt zich voorstellen hoe het zou voelen als u een compleet lichaam van iemand anders zoudt hebben!
| Quote: |
Nóg een vraag: Indien God bestaat, laat de natuur het toe dan? Is dit niet rommelen met de schepping? |
Ja, dat is rommelen met de schepping.
Als het lukt en dit tweedelige individu blijkt wél te beschikken geheel over het bewustzijn zoals die er was voor de transplantatie, wat moeten wij dan nog geloven? Kunnen we dan nog geloven in het HOGERE? |
Waarom niet? Dit is een louter materiële ingreep in het stoffelijk lichaam.
Men zal gauw genoeg inzien dat dergelijke ingrepen onzin zijn.
Wij weten met ons gezond verstand dat dergelijke ingrepen onzin zijn.
Anderen willen dat toch persé eens uitproberen.
Ze doen maar... God laat ze het zelf ontdekken.
Sommige mensen zijn zodanig gehecht aan de materie en dit stoffelijke bestaan, dat ze er alles zouden voor over hebben om hier nog enkele jaren te mogen rondlopen. Ze denken dat dit het enige leven is dat er is....Ze zien niet verder dan hun neus lang is....Ze zijn vergeten dat er nog andere niveaus van bestaan zijn.
Fred.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
Geplaatst: Do 11 Jan 2007, 18:49 Onderwerp: |
|
|
Mensen die een harttransplantatie ondergingen kregen zelfs herinneringen van de donnor, sommigen gingen zonder reden zelf hun levenswijze veranderen door dingen te doen die zij voordien nooit hadden gedaan en karakterveranderingen traden op. Na controle bleken dit zaken te zijn die de donnor had gedaan in zijn leven. Het hart herinnert zich en reageert nog zelfs vóór de hersenen reageren, zo bleek in een wetenschappelijke documentaire die ik heb gezien een tijdje geleden.
En onlangs zag ik nog volgende op TV. Tegen dat onze kleinkinderen kinderen zullen krijgen zullen de ouders kunnen kiezen om hun kinderen te laten upgraden door een computer of niet. Tegen dan zou er dus een selectie komen tussen computermensen en natuurmensen. Deze laatsten zullen qua intelligentie en kunnen ver achter blijven op de cyborgs. Deze evolutie is volgens computerdeskundigen een reeël gegeven en zal dus onvermijdelijk plaatsvinden binnen 25 jaar. Er is zelfs een wetenschapper die zichzelf volop laat operen met chips en computer gerichtte inplantaten. De mens zal zijn grenzen uit proberen, daar is niets aan te doen en zullen zelf ontdekken wat kan en niet, net zoals Fred schreef. Maar wees gerust, degene die geestelijk genoeg gevorderd zijn zullen vanzelf weten wat te doen en wat niet. Het zal allemaal zichzelf uitwijzen, net zoals nu.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Gloria
|
Geplaatst: Do 11 Jan 2007, 19:04 Onderwerp: |
|
|
Mensen die op een hoger niveau staan of eigenlijk het bewustzijns-niveau,zouden er nooit aan denken om op een onaanvaardbare manier het leven te verlengen ten kosten van de medemens. Helaas zijn er tal van mensen die daar anders over denken en alle mogelijkheden willen benutten ten einde hun leven te verlengen.
Nu we toch bezig zijn over de kunstingrepen op de mens heb ik hier nog iets en dat is HET KLONEN VAN DE MENS Ook hier zet ik vraagtekens en wel over het mogelijke bestaan van een eigen ziel of geest. Het geestelijke deel in ons wat samen met het stoffelijk lichaam de mens vormt.Hier is dan het ontstaan van een mens niet op de manier geschied zoals het hoort:Een eitje met zaadcel. Hier wordt God voorbij gestreefd, indien de menselijke kloon ook een eigen ziel zou hebben. Zijn wij dan zó hoogmoedig geworden om de plaats in te willen nemen van GOD?
Resumerend: Heeft een (als het lukt) gekloond mens gelijk ons een
geestelijk deel: de ziel?
Hoe ziet u de rol van GOD dan?
|
| Naar boven |
|
 |
videoFred
|
Geplaatst: Do 11 Jan 2007, 19:51 Onderwerp: |
|
|
| Zijn wij dan zó hoogmoedig geworden om de plaats in te willen nemen van GOD? |
Sommigen wel.....
Resumerend: Heeft een (als het lukt) gekloond mens gelijk ons een
geestelijk deel: de ziel?
Hoe ziet u de rol van GOD dan? |
Zonder Gods toestemming zal dat klonen nooit lukken, geloof mij maar.
En als hij het zou toestaan dan heb je zowieso een andere ziel nodig die in dat gekloonde lichaam wil komen leven.
Zonder ziel kan een lichaam nu eenmaal niet veel doen, hé
Zelfs onze vrienden de dieren hebben een ziel.. zelfs een mooie.
Samengevat: als dat klonen van mensen zou mogen en zelfs lukken, dan krijg je identieke lichamen doch met verschillende zielen die die lichamen bewonen.
Nu was het net het unieke van ziel en lichaam dat ons zo bijzonder maakt. Zelfs tweelingen kunnen een enorm verschillend karakter hebben.
Men zal gauw ondervinden welke problemen dit allemaal met zich meebrengt. Stel u eens voor dat ge uzelf ziet rondlopen... Niet aangenaam hé.
Doe mij maar conceptie op de gewone manier.. en 't is nog plezant ook
Fred.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Klaartje
|
Geplaatst: Do 11 Jan 2007, 20:27 Onderwerp: |
|
|
vreselijk hoor..... nog amper te volgen; maar afgezien van wat er nog allemaal kan en gaat gebeuren volstaat het al met al hetgene wat er nu al meestal tegen de natuur gebeurt niet???
|
| Naar boven |
|
 |
Gloria
|
Geplaatst: Do 11 Jan 2007, 20:32 Onderwerp: |
|
|
FRED, De gewone manier is al zo oud zolang de mens bestaat...en mét groot gevolg...zie de wereldbevolking!!
Ik vraag mij af of het te merken zou zijn aan een kloon(als het lukt) of deze een ziel heeft of niet...Jammer, we maken het niet meer mee, daar zijn wij al te oud voor. De volgende generatie zou het mee kúnnen maken....Goed vind ik dit niet! Ze moeten de handen daarvan af houden. Zij tarten de schepping....
Ik denk trouwens ook dat de gekloonde mens niet zich zal kunnen voortplanten. In ieder geval niet als ook die kloon weer door gekloond zal worden...Nou daar hoeven wíj ons geen zorgen over te maken.
|
| Naar boven |
|
 |
Klaartje
|
Geplaatst: Do 11 Jan 2007, 21:19 Onderwerp: |
|
|
Lieve Gloria ik denk dat het hedendaagse leven al ingewikkeld genoeg is en voor ons nog amper te volgen, zonder dat wij ons nu nog moeten gaan zorgen maken voor de jaren dat we er niet meer zullen zijn toch
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Do 11 Jan 2007, 21:47 Onderwerp: |
|
|
Dit is dacht ik gebeurd met een schaap.
_________________ Sudoku, wijntjes proeven, genieten. |
|
| Naar boven |
|
 |
Wil.
|
Geplaatst: Vr 12 Jan 2007, 0:43 Onderwerp: |
|
|
FRED, De gewone manier is al zo oud zolang de mens bestaat...en mét groot gevolg...zie de wereldbevolking!!
Ik vraag mij af of het te merken zou zijn aan een kloon(als het lukt) of deze een ziel heeft of niet...Jammer, we maken het niet meer mee, daar zijn wij al te oud voor. De volgende generatie zou het mee kúnnen maken....Goed vind ik dit niet! Ze moeten de handen daarvan af houden. Zij tarten de schepping....
Ik denk trouwens ook dat de gekloonde mens niet zich zal kunnen voortplanten. In ieder geval niet als ook die kloon weer door gekloond zal worden...Nou daar hoeven wíj ons geen zorgen over te maken. |
Ik denk dat je het al meerdere keren meegemaakt hebt: een tweeling uit één eicel is eveneens een kloon.
Toch verschillen ze van elkaar. Vooral op het psychologische vlak. Wanneer de ene bv. gebeten wordt door een hond zal hij veel voorzichtiger zijn de volgende keer hij met zo'n bijter wordt geconfronteerd dan de andere. Het karakter is immers het gevolg van de contacten met dingen en mensen met wie we ervaringen hebben in ons leven.
Het temperament is datgene waarmee we bij de geboorte vertrekken: sommigen zijn onrustig, anderen net het tegenovergestelde en dit reeds van bij hun eerste dag op aarde.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Gloria
|
Geplaatst: Vr 12 Jan 2007, 1:04 Onderwerp: |
|
|
Dat klopt dat is het schaap Dolly. Er is ook al een rund gekloond. Alleen kan men niet uitvinden of een gekloond wezen een ziel heeft of niet...
Natuurlijk hoeven wíj daar geen zorgen over te maken, alleen zit ik NU wél met die vraag( áls het lukt)over het hebben van een geestelijk deel, wat ieder mens heeft.
Bij een tweeling is dit wél te verklaren. Zelfs van een een-eiďge tweeling. Dit is een verdeling geweest wel degelijk van een zaadcel en een eitje. De tweeling heeft alles hetzelfde maar in hun lichaam huist een eigen geest. Dit is dan te merken als zij geboren zijn en een leeftijd hebben waarop dit merkbaar wordt. Ze kunnen totaal verschillende karakters vertonen, terwijl zij uiterlijk als twee druppels water zijn.
Een kloon is niet op de manier ontstaan zoals de mens normaal hoort te ontstaan en wel: samensmelting van een zaadcel en eitje.Het is eigenlijk ook het willen wéten hoe het dan zit met het geestelijke gebeuren van een kloon.
Net zo goed dat mensen willen weten wat er is aan de andere kant van het universum of zelfs hier om de hoek op MARS. Willen de mensen weten wat er gebeurt bij bep.ingrepen door wetenschappers. Ook het universum, etc, kunnen we niets mee doen en er zal dus niets veranderen aan ons huidige leven. Zo is dat ook met die rare ingrepen, dat iets is wat wíj toch niet meer mee zullen maken. Toch is de nieuwsgierigheid van de mens zo groot dat hij zo veel mogelijk dingen wil weten, en hier zit er ook eentje....Gloria, die haar hoofd het liefst volstampt met zoveel mogelijk wetenschap...Hier zit achter een zekerheid proberen te krijgen dat bep. dingen gewoon niet kunnen en dus het nooit mogelijk mag worden omdat de Supermacht dit niet zal toestaan en dit verhindert door het te laten mislukken....Hóóp ik....Zo ook de intentie een hoofd proberen te transplanteren, mag óók nooit lukken...
Dus bij deze, zijn we nog niet erg ver gevorderd hoe het zit met de geest van een mogelijke kloon in de toekomst. Endat van een getransplanteerd hoofd Ze zúllen het blíjven proberen. Dit zal gebeuren in het geniep!!!!
|
| Naar boven |
|
 |
Wil.
|
Geplaatst: Vr 12 Jan 2007, 1:17 Onderwerp: |
|
|
Ik meen dat bij het zogenaamd transplanteren van een hoofd, eigenlijk een lichaam wordt getransplanteerd.
Het hoofd, met al zijn herinneringen, voorkeuren, verlangens, driften enz. zal bijv. de benen in gang zetten omdat het hoofd altijd al graag gevoetbald heeft.
Zoals men in het dialect zegt: "Zijt daarmee getrouwd!"
Stel je even voor dat je partner naar het ziekenhuis gaat voor een hoofdtransplantatie en als zij/hij terugkeert blijkt dat een koppigaard te zijn met ambetante manieren waarmee niet te leven valt...
Koppeke goed bijhouden voordat je eraan begint.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|