SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

LIBREOFFICE/OPENOFFICE : GRATIS en LEGAAL en BETER !!!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Computer - Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Danny.

BerichtGeplaatst: Zo 10 Jun 2007, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wou ook eens die Openoffice proberen, en heb hem dus binnengehaald.Heb ik het verkeerd voor, of kan die Openoffice geen Access bestanden bewerken (ik heb namelijk nog al wat verschillende Access databases draaien)

Groetjes

Danny

Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
clioke

BerichtGeplaatst: Zo 10 Jun 2007, 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Danny. schreef:
Ik wou ook eens die Openoffice proberen, en heb hem dus binnengehaald.Heb ik het verkeerd voor, of kan die Openoffice geen Access bestanden bewerken (ik heb namelijk nog al wat verschillende Access databases draaien)

Groetjes

Danny

De functie Changelog zorgt in het databaseprogramma Base voor een verbeterde toegang tot Microsoft Access-databases.

nougabolle

BerichtGeplaatst: Ma 11 Jun 2007, 8:23    Onderwerp: Reageer met quote

Danny. schreef:

Groetjes

Danny

hier is er een wiki over -->
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/MSA-Base_Faq

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Danny.

BerichtGeplaatst: Ma 11 Jun 2007, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Clioke en Nougabolle, bedankt voor jullie antwoord.

Zie dat is nu het probleem dat velen van ons ondervinden als we hier van alles lezen over Open Office, en ook over Linux.

Zeker is het dat er gemakzucht mee gemoeid is, maar als ge jaren gebruik gemaakt hebt van Windows en ook van Office, dan is die overstap naar Linux en Open Office toch zo beangstigend, temeer daar zoals ik in die Wiki kan lezen die Open Office bestaande Access Databases niet zo maar kan bewerken.

Als ik jaren met een Opel rondgereden heb, en ik schaf mij een Peugeot aan, dan staat dat ontkoppelingspedaal toch ook links van dat rempedaal, en als ik het stuurwiel naar links draai, dan draaien beide wagens toch naar links, dan moet ik bij de Peugeot toch niet eerst de mistlampen inschakelen voordat ik naar links kan draaien. Akkoord, die cigarenontsteker staat niet op dezelfde plaats in beide wagens, maar ten eerste rook ik niet, en ten tweede is dit iets dat toch maar sporadisch gebruikt zal worden, en vooral, het heeft in beide voertuigen meestal hetzelfde uitzicht, dus goed herkenbaar.

Lieve mensen, neemt u het mij niet kwalijk, maar ik blijf voorlopig verder bij onkel Bill (ook al heb ik problemen met de dual boot niewaar Clioke Wink ), maar ik blijf zeker verder de artikkels hier lezen.

Groetjes

Danny

Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T
Naar boven
nougabolle

BerichtGeplaatst: Za 23 Jun 2007, 2:02    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Rumors are being spread that Microsoft is forcing its Gold Partners in Belgium to endorse the specification to become an ISO standard. We just hope that Microsoft will be more intelligent then just asking them to sign the same letters that they sent to the ANSI in the United States... The deadline for submitting comments in Belgium is the 25 June, and there will be a meeting at the IBN on the 29 June.

http://www.noooxml.org/petition
Rolling Eyes
Quote:
Ik verzoek de nationale leden van de ISO "NEE" te stemmen in de stemming over ISO DIS 29500 (Office OpenXML of OOXML formaat) voor de volgende redenen:

1. Er is al een standaard ISO 26300 genaamd Open Document Format (ODF): een dubbele standaard vergroot kosten, onzekerheid en verwarring bij de industrie, overheden en burgers;
2. Er is geen aantoonbare implementatie van de OOXML specificatie: Microsoft Office 2007 produceert een speciale versie van OOXML, niet een bestandsformaat dat voldoet aan de OOXML specificie;
3. Informatie mist in het specificatie document, bijvoorbeeld hoe een 'autoSpaceLikeWord95' of een ' useWord97LineBreakRules' gedaan moet worden;
4. Meer dan 10% van de voorbeelden genoemd in de voorgestelde standaard zijn niet geldig als XML;
5. Er is geen garantie dat ook maar iemand programmatuur kan schrijven die volledig of deels de OOXML standaard implementeert zonder aansprakelijk te zijn voor patentschade of patent licentiekosten aan Microsoft;
6. Dit voorstel voor een standaard conflicteert met andere ISO standaarden, zoals ISO 8601 (Representatie van data en tijden), ISO 639 (Codes voor de representatie van namen en talen) of ISO/IEC 10118-3 (cryptograpische hash);
7. Er zit een fout in het spreadsheet bestandsformaat die verbiedt om data in te geven die vallen voor het jaar 1900: fouten zoals deze betreffen zowel de OOXML specificatie als de software versies zoals Microsoft Excel 2000, XP, 2003 or 2007.
8. Dit voorstel voor een standaard is niet gemaakt door het samenbrengen van ervaringen en expertise van alle begadigde partijen (zoals de producenten, verkopers, kopers, gebruikers en regelgevers), maar door Microsoft alleen.

http://www.noooxml.org/petition-nl
Rolling Eyes

Naar boven
Kappoen

BerichtGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 20:05    Onderwerp: Open office Reageer met quote

Beste allemaal,

Ik heb zeer aandachtig alle commentaren gelezen en stel me nu de vraag of open office ook draait met Vista?
Misschien zijn er dan een hoop problemen van de baan, of is dit luidop dromen?

groetjes
Kappoen

Naar boven
korhaantje

BerichtGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

Kappoen,

'k Werk alléén maar met Open Office op mijn Vista computertje! 't Werkt uitstekend. Wink

korhaantje.

Ubuntu 9.1 (Karmic) geďnstalleerd.
Naar boven
Kappoen

BerichtGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 20:31    Onderwerp: open office Reageer met quote

Bedankt Korhaantje
voor het zeer snelle antwoord.

Kappoen

Naar boven
korhaantje

BerichtGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Graag gedaan hoor! Wink

Naar boven
nougabolle

BerichtGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

voor diegenen die specifieke nederlandstalige vragen willen stellen :
Quote:
Deze pagina bevat informatie over de Nederlandstalige mailinglists binnen OpenOffice.org.
Hoe werkt het?

Als je een e-mail naar een mailinglist stuurt, wordt deze doorgestuurd naar alle abonnees van de betreffende mailing list. Je moet je eerst hebben aangemeld als abonnee op de lijst. Dit kun je regelen via de links in het kader hieronder. Om je te kunnen aanmelden moet je wel geregistreerd zijn als lid van OpenOffice.org.

Je kunt kiezen tussen een normaal abonnement, waarbij je (soms grotere aantallen) losse e-mails ontvangt, of voor samenvattingen; in dit geval krijg je met enige regelmaat een langere e-mail met een aantal berichten erin verzameld.

Opmerking: je berichten worden naar een groot aantal abonnees gestuurd, in de mailinglistarchieven opgenomen, en ze kunnen worden getoond op externe websites. Dat houdt in dat bijvoorbeeld spammers tamelijk gemakkelijk je e-mailadres kunnen achterhalen. Overweeg eventueel voor de mailinglist een alternatief e-mailaccount of -adres te gebruiken. Vermeld geen privacygevoelige informatie in je berichten.

http://nl.openoffice.org/about-mailinglist.html

Naar boven
nougabolle

BerichtGeplaatst: Za 29 Sep 2007, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Nieuw in OpenOffice.org 2.3

Dit zijn de nieuwe eigenschappen en functies:
# Handige standaard sneltoetsen in diverse modules.
# Voorbeeld van de pagina als HTML in de browser.
# In het document opgeslagen printerinstellingen kunnen genegeerd worden.
# Niveau macrobeveiliging standaard Hoog.
# Betere lay-out van Extra|Aanpassen>Toetsenbord.
# Installeren op Linux gaat eenvoudiger dankzij de Java GUI-installatieassistent.
# Om koppelingen te volgen, moet nu bij het klikken ook Ctrl worden ingedruk
# Extensies kunnen uitbreidingen toevoegen aan het venster Extra|Opties.
# In Calc wordt bij afdrukken als standaard-instelling lege pagina's genegeerd.
# Ook bij afdrukken in Calc: standaard alleen de geselecteerde bladen.
# Diverse nieuwe functies bij Automatisch optellen (Sigma-teken).
# Er wordt niet meer automatisch een hoofdletter gemaakt van de eerste letter in een cel.
# Exportfilter voor MediaWiki.
# In het dialoogvenster Standaardbrief kan je kiezen voor in één document opslaan.
# Er is een geheel nieuwe module voor diagrammen. Makkelijker, mooier, betere uitwisseling met Excel.
# In Impress zijn eigen animatiepaden weer mogelijk.
# Ook in Impress: geluid afspelen tijdens een gehele presentatie.
# Bij Base en Formulieren hebben nu vensterinstellingen onfhankelijk van Writer.
# Er is een geheel nieuwe Rapportontwerper beschikbaar.
# Diverse uitbreidingen voor de programmeeromgeving/API.

Op de Nederlandse pagina's van de OpenOffice.org Wiki staat gedetaileerde informatie met verdere verwijzingen.

http://nl.openoffice.org/nieuw_nieuwsteversie.html
http://nl.openoffice.org/
Cool

Naar boven
korhaantje

BerichtGeplaatst: Za 29 Sep 2007, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Enig idee wanneer de nederlandse versie komt nougabolle?

Naar boven
nougabolle

BerichtGeplaatst: Za 29 Sep 2007, 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

korhaantje schreef:

is er al dacht ik Wink

Quote:
Helaas is door een misverstand nog niet de nieuwste spellingwoordenlijst van het project OpenTaal opgenomen. Bijwerken kan volgens deze instructies.

http://nl.openoffice.org/downloaden.html

Naar boven
Komma@

BerichtGeplaatst: Za 29 Sep 2007, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

nougabolle schreef:
korhaantje schreef:

is er al dacht ik Wink

Quote:
Helaas is door een misverstand nog niet de nieuwste spellingwoordenlijst van het project OpenTaal opgenomen. Bijwerken kan volgens deze instructies.

http://nl.openoffice.org/downloaden.html

probeer maar eens te downloaden , ........ werkt niet !

Komma@
Rolling Eyes

Proud Windows 8 Pro user !
Naar boven
korhaantje

BerichtGeplaatst: Za 29 Sep 2007, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

De engelse versie heb ik al gedownload maar nog niet geďnstalleerd. 'k Heb ergens gelezen dat de nederlandse één van de komende weken komt! Dus 'k wacht nog even.

korhaantje.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Computer - Software Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 3 van 14

Ga naar: