Van LP naar CD

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

22 nov 2007, 17:25

Als u graag met een andere mediaspeler wil afspelen, denk ik dat u ofwel uw bestand moet openen met rechts-klikken > openen met en dan uw mediaspeler kiezen ofwel bij uw instellingen een andere mediaspeler als standaard instellen.
Ik denk dat dit verder niks te maken heeft met de procedure om van LP op CD te zetten. Als u met Audacity kan afspelen en zonder probleem op cd kan branden lijkt het me toch dat u die procedure succesvol hebt afgerond...
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

franswake
Lid geworden op: 26 nov 2007, 13:44
Locatie: Herentals

16 dec 2007, 23:55

Hello,

heb pas uw dicusie ontdekt, ik heb al veel oude platen overgenomen op cd en dit lukt mij prima met het programma Magix Music Cleaning Lab 2006 Deluxe, (ondertussen is er al een versie 2008) ge hebt enkel een platenspeler nodig, een voorversterker en een verbinding naar line in,
De mogelijkheden zijn oneindig en het resultaat kan (met de verschillende tools) verbluffend gemaakt worden

veel plezier

letcousine
Lid geworden op: 30 jan 2008, 15:04
Locatie: maldegem

21 feb 2008, 14:40

hallo
kan er iemand mij helpen .heb het progamma Magix music cleaning 2008 de luxe gekocht en op de pc gezet
ik kan het geluid niet regelen voor op te nemen, mijn platen draaier is een lenco 3899 usb en er is geen geluid bij opnemen .de meters die slaan uit en dit kan ik op automatisch zetten;
ik kan een hele plaat opnemen en bij afspelen kan ik dit wel bewerken en beluisteren ik hoor alles perfect een cd branden lukt ook
wanneer ik verder kijk krijg ik als antwoord (er is een probleem met de geluidshardware open configuratiescherm als u mixerapperaten wilt installeren klik op printers en andere hardware en vervolgens op hardware toevoegen op wat dat slaat begrijp ik niet ik heb wat ik ken al getest en alles werkt perfect wat doe ik verkeerd???
groetjes
letcousine

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

21 feb 2008, 15:03

Ik kan niet goed volgen hier : werkt het nu wel of niet ? Als u een cd kan branden, wat is dan verder het probleem ?

Ik ken dat programma helemaal niet. Zit daar opname-software bij ?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

letcousine
Lid geworden op: 30 jan 2008, 15:04
Locatie: maldegem

21 feb 2008, 15:14

bedankt om de snelle reactie
het progamma werkt perfect maar bij het opnemen is er geen geluid dit is te regelen staat in de boek via monitoring maar dat vind ik dus niet
groetjes letcousine

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

21 feb 2008, 15:59

Kijk eens of je er iets aan kan doen via de line-in volumeregeling ! (Klikken op de luidspreker in de taakbalk)
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

letcousine
Lid geworden op: 30 jan 2008, 15:04
Locatie: maldegem

21 feb 2008, 18:21

via de taak balk kan ik niet aan de line in, het eigen aarde is als ik opneem met audacity heb ik wel geluid tijdens de opnamen ,
er is bij die platenspeler een cd-rom +het programma audacity die ik heb op de pc gezet
en nu dit programma van magic geinstalleerd ik kan alles bewerken maar heb geen geluid tijdens het inbrengen van muziek

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

22 feb 2008, 07:41

Sorry, maar daar kan ik zo verder niks over zeggen. Met die diverse software is dat natuurlijk een grote knoeiboel geworden van programma's die tegen elkaar inwerken.
Maar aangezien je dan toch geluid hebt als je opneemt via audacity, dan is er toch niet echt een probleem ? Dan gebruik je dat toch gewoon !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

letcousine
Lid geworden op: 30 jan 2008, 15:04
Locatie: maldegem

22 feb 2008, 14:34

Dat was ik zinnens te doen.
maar ik ga een e-mail sturen naar de firma en uitleg vragen wat er mis is
ik zal u het antwoord laten weten
hartelijk dank
letcousine

letcousine
Lid geworden op: 30 jan 2008, 15:04
Locatie: maldegem

23 feb 2008, 20:40

vandaag is het gelukt met het geluid het is in het progamma zelf
omdat het met een usb aansluiting gaat is dit niet rechtstreeks op de geluidskaart denk ik
hartelijk dank letcousine

amamieke
Lid geworden op: 02 apr 2008, 17:34

02 apr 2008, 18:51

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw en zou heel blij zijn met een beetje hulp van jullie.
Via audacity (en dankzij dit forum) kan ik mijn lp's overzetten op cd. Ik neem de lp in één keer op maar zou ze graag als individuele liedjes omzetten op cd. Het kan via www.cdwave.com las ik. Die website is in het Engels en je moet je na 31 dagen registreren. Kan dat veilig en blijft het dan nog gratis? Is er geen mogelijkheid om dat via audacity te doen?

groetjes,
amamieke

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

02 apr 2008, 19:05

Het is misschien ondertussen veranderd, maar mijn cdwave doet al enkele jaren trouw dienst zonder registreren of betalen.

Ik ga niet beweren dat het altijd en overal werkt, maar een goede truc is om als een gratis programma afloopt, om het te verwijderen en dan opnieuw via het origineel gedownloade bestand opnieuw te installeren.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

03 apr 2008, 11:25

Niet zo handig als cdwave, maar met het volgende programma kan u ook "LP kanten" splitsen in individuele liedjes :
http://www.giveawayoftheday.com/
LET WEL : ALLEEN VANDAAG (3 April) GRATIS DOWNLOAD !!!
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

amamieke
Lid geworden op: 02 apr 2008, 17:34

04 apr 2008, 12:46

Bedankt Junior voor je reactie.

Ik heb CD Wave geïnstalleerd. Ze vragen in welke taal ik het wil en toch is de uitleg in het Engels. Ik heb het geprobeerd maar ik doe ergens iets fout denk ik. Ik open de lp die ik wil splitten en druk 'Auto Split' in. Onderaan zie ik dan de tracks genummerd(de nummers komen niet overeen met het aantal liedjes). Ik sla dit alles op onder een andere naam in 'mijn muziek'. Als ik dan 'mijn muziek' open staan de tracks er elk apart op. In 'Window Media Player' staat de lp wel onder de nieuwe naam maar komt er geen geluid uit. Wat doe ik fout? Hoe kan ik dan kopiëren naar cd? Of moet ik de splitsing in tracks rechtstreeks op de gekopiëerde cd doen?
En wat is een split point, hoe zet ik dat? De stilte in het begin van de opname is wat lang en zou ik graag inkorten. Ik snap wel niks van die uitleg CUTTING OUT SILENT PARTS OR SONGS.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is er iemand mij kan helpen. Ik wil zo graag al mijn lp' op cd's.
Groetjes, Amamieke

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

04 apr 2008, 13:11

Om de stilte voor (en na) liedjes in te korten : het te verwijderen gedeelte selecteren en dan gewoon knippen !
Automatisch in liedjes verdelen is niet echt aangewezen omdat een stil moment in de muziek dikwijls als pauze wordt aanzien. Als u de LP kant oplaadt ziet u bovenaan dat volledige schema. U speelt dat af en u kan daarbij meteen naar het einde van een liedje springen zonder alles te moeten afspelen. Op het schema onderaan kan u in close-up volgen waar u bent en u hebt dan niet meer te doen dan manueel een breekpunt in te lassen.
Als u zo een kant gedaan hebt, dient u alleen maar op te slaan. De diverse bestanden zullen dan dezelfde naam krijgen als het origineel bestand, maar dan genummerd. Bijvoorbeeld : Revolverkant1 wordt dan onderverdeeld in Revolverkant101, Revolverkant102 enz.
Als u de pauze op het einde en aan het begin van de liedjes gewoon zo bewaart kan u ze zo branden (zonder extra tussenpauze) en dan hebt u identiek dezelfde tussenruimte als op uw originele LP.
Het is inderdaad allemaal eerst even wennen, maar u zal zien, als u er een beetje mee experimenteert hebt u binnen de kortste keren een LP kant binnen de 2 minuten klaar.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird