IMAGE MAGICK = gratis plaatjes bewerken = FUN - Laten staan.

Hier mag je oefenen, en alles eens uitproberen.
Ik was bang om door de mand te vallen. Iemand zei: er is geen mand. (Freek de Jonge - 1943).

Oefening baart kunst

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

30 okt 2011, 21:11

Sierhoekjes plaatsen

Voorbereiding
Zoek een afbeelding waar de maat deelbaar is door twee door enkele pixel te vergroten of verkleinen of zelfs wat weg te knippen . Let ook op dat de blikvanger van de foto een beetje van de rand verwijderd is , sla ze op
De maat van het voorbeeld is 600x400 , en werd na de bewerking op 480x320 gebracht

Open IMs
1. Scroll naar Input Properties > Size = 151x151 > Format = xc > Meta = none > view
2. Draw > Primitive = Polygon > Coordinates = 0,0,150,0,100,50,75,25,25,75,50,100,0,150 > Fill Color = Je eigen keuze met colorcop of kleur in het Engels > draw > Opslaan
3. Input > Haal je afbeelding binnen > view
4. Composite > Haal je getekend hoekje binnen > Gravity = NorthWest > view
5. Transform > rotate right > transform
Herhaal nummers 4 & 5 tot elke hoek gevuld is en draai je foto weer normaal
6. Draw > Primitive = Bezier > Coordinates = 100,0, 300,100, 500,0 (zie nota*) > Fill color je gekozen kleur van daarstraks invullen > draw
7. Transform > Flip > transform
8. Draw > Primitive = Bezier > Coordinates = 100,0, 300,100, 500,0 > Fill color je gekozen kleur van daarstraks invullen > draw
9. Transform > Rotate right > transform
10. Draw > Primitive = Bezier > Coordinates = 100,0, 200,100, 300,0 > Fill color je gekozen kleur van daarstraks invullen > draw
11. Transform > Flip > transform
12. Draw > Primitive = Bezier > Coordinates = 100,0, 200,100, 300,0 > Fill color je gekozen kleur van daarstraks invullen > draw
13. Transform > Zet de foto juist > transform
Andere bewerkingen zoals > Kader > Tekst > Verkleinen naar keuze

Afbeelding

Nota* Indien je nog geen boog tekende neem dan eerst eens een kijkje hier

http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... c&start=31

Uitleg getallen van een boog
Eerste twee getallen is het beginpunt van je boog
Derde getal is de plaats waar het hoogste punt van je boog zich bevind – vierde getal is de hoogte van het hoogste punt van je boog (Tip verdubbel het getal van wat je schat) en test zelf eens uit
Vijfde en zesde getal het eindpunt van je boog

Afbeelding

versie 2011-10-30