SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

ANTWOORDEN OP VAAK VOORKOMENDE VRAGEN...

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SeniorenNet Forum Index -> Oefenforum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tilly
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Zo 23 Mei 2004, 11:18    Onderwerp: ANTWOORDEN OP VAAK VOORKOMENDE VRAGEN... Reageer met quote

Hallo,

In de eerste plaats hartelijk welkom op ons forum.
Het lijkt ingewikkeld maar het zal gaandeweg wel duidelijk worden hoe dit forum is opgebouwd hoor Wink

REGISTREER JE- HET HEEFT ALLEEN MAAR VOORDELEN : KLIK HIER

DE MEEST GESTELDE VRAGEN. Question HELP - KLIK HIER

FOTO OF BEWEGENDE PLAATJES OP FORUM PLAATSEN - KLIK HIER

Even nog deze info meegeven: wil je reageren op een bestaand bericht, klik dan op nieuw antwoord.
Plaats uw berichten zoveel mogelijk in dezelfde topic, zo blijven alle antwoorden overzichtelijk bij elkaar.

Wanneer je een nieuwe topic wil openen, dus een nieuw bericht plaatsen, klik dan op nieuw onderwerp.

Zijn er nog vragen waarvan je het antwoord hier niet kan vinden? Stel ze gerust.

SUCCES EN VEEL AANGENAME UURTJES MET SENIORENNET

Indien er ongewenste berichten geplaatst worden, geef dit meteen door aan moderators@seniorennet.be zodat de moderator die op dat moment aanwezig is zeer snel kan ingrijpen.

Laatst aangepast door Tilly op Ma 08 Dec 2008, 17:14, in toaal 6 keer bewerkt

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tilly
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Zo 23 Mei 2004, 11:21    Onderwerp: Reageer met quote

HOE VIND IK MIJN EIGEN BERICHTEN TERUG?

Verschillende manieren om bij je eigen berichtjes te komen (als geregistreerd lid):

- In de eerste plaats, zien in welke topic je een antwoord geeft, daar vind je het antwoord dan ook terug.

- Als geregistreerd lid, kan je ook via je profiel (toets bovenaan naast de regenboog) naar jouw eigen berichten gaan. Ook de berichten van andere geregistreerden kan je op deze manier terugvinden:
    Klik op profiel, in het raam zie je staan:
    Quote:
    Totaal berichten: ......

Zoek naar alle berichten van ......

Op elk van die berichten kan je dus ook klikken en dan kom je meteen op de plaats waar jij die gezet hebt. Ook de berichten van anderen kan je op dezelfde manier vinden.

- 0p forum index pagina, staan bovenaan 3 zinnen.
    Klik op de zin naar keuze.

- Bekijk onbeantwoorde berichten
    - Berichten sinds laatste bezoek
    - Bekijk je berichten
    : Hier staan al jouw berichten bij elkaar.

- Wanneer iemand een antwoord geeft op jouw bericht, krijg je daar ook een E-mail van, via die mail kan je rechtstreeks naar je dat bericht gaan.

Naar boven
Tilly
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Zo 23 Mei 2004, 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

HOE KOMT HET DAT DE ENE PAGINA BREDER IS DAN DE ANDERE?
Soms past de pagina perfect op het scherm, een andere keer moet ik steeds scrollen van links naar rechts of omgekeerd om ergens te klikken?

Wanneer iemand in een eerder berichtje een grote foto of lange url plaats, dan past de pagina zich automatisch aan, maar ook alle vorige en latere berichten van dezelfde pagina zullen dan die breedte hebben.

Laatst aangepast door Tilly op Wo 23 Jun 2004, 21:48, in totaal 1 keer bewerkt

Naar boven
Tilly
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Zo 23 Mei 2004, 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

HOE PRINT IK DE UITLEG DIE HIER GEGEVEN WORDT VOLLEDIG UIT?

- tekst selecteren (blauw maken) en bij afdrukken (paginabereik) "selectie" aanduiden, en afdrukken.

OF:

- selecteer de tekst die je wil afprinten, dus met linker muisknop ingedrukt over de tekst gaan, zodat deze blauw is, daarna op bestand - afdrukken en dan vinkje zetten op selectie.

OF:

- selecteer een hele topic en plak alles in een word document, en print dat uit.

Laatst aangepast door Tilly op Do 24 Jun 2004, 17:51, in totaal 1 keer bewerkt

Naar boven
Tilly
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Zo 23 Mei 2004, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

MIJN GEBRUIKERSNAAM IS REEDS IN GEBRUIK...WAT NU ?

Webmaster schreef:

Ik wil hier even een probleem uit de doeken doen, dat verschillende gebruikers krijgen. Het is geen echt probleem, het is een kleine onoplettendheid van de gebruiker.

Het probleem, dit geld énkel voor geregistreerde gebruikers:

Je wil een berichtje plaatsen, je moet je gebruikersnaam ingeven, en bij het versturen, krijg je dat je gebruikersnaam reeds in gebruik is.

De oplossing is eenvoudig:
U krijgt die foutmelding omdat u niet bent ingelogged.
U moet bij het forum bovenaan klikken op "inloggen", en vervolgens je gebruikersnaam en wachtwoord ingeven.
Vervolgens kan u antwoorden, en posten zoveel je wil, met je gebruikersnaam, je moet hem dan zelfs niet invullen.

Nu, even uitleggen waarom je die fout dus krijgt.

Wel, als je niet ingelogged bent, dan weet de computer niet dat JIJ dat nu écht wel bent, en niet iemand anders. Om te vermijden dat iemand anders in uw naam berichten kan plaatsen (al dan niet per toeval), mag een "gast" (iemand die niet is ingelogged) géén naam kiezen die al geregistreerd is.
Daarom dus dat je een foutmelding krijgt.

Nog veel plezier op het forum!

Naar boven
Tilly
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Zo 23 Mei 2004, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

DE BETEKENIS VAN DE SYMBOLEN OP DE INDEX PAGINA.

De betekenis van de symbolen in de eerste kolom kan je onderaan in de onderwerpenlijst van elke rubriek vinden.
    Een geel gekleurd blokje = nieuw bericht nog niet door jou gelezen.
    Een niet gekleurd blokje = bericht door jou gelezen.
    Een bewegend blokje = populaire topic (waar veel berichten in staan).
    Een driehoek met letter i = mededeling
    Een vlek met ! = sticky*

* Sticky = Sticky topics verschijnen onder de mededelingen in het forum en enkel op de eerste bladzijde. Deze zijn meestal van belang dus deze zou je moeten lezen bij voorkeur. Zoals met mededelingen is het de board administrator die bepaald wie sticky topics kan posten in elk forum.

Het woord gez. (een getal) betekent het aantal keren dat die topic gezien of gelezen werd door andere gebruikers. Zo kan een bepaalde topic waar maar enkele berichten in staan toch door een heel groot aantal gebruikers gelezen worden.

Naar boven
Tilly
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Wo 23 Jun 2004, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

WAAR KAN IK DE BEWEGENDE PRENTJES VINDEN Question

Idea KLIK HIER

HOE BLIJFT MIJN TEKST + AFBEELDING STAAN TERWIJL IK NOG MEER PRENTEN WIL ZOEKEN OP ANDERE SITES Question

Idea KLIK HIER

KAN IK EEN EIGEN FOTO OF PRENT UIT MIJN DOCUMENTEN OP FORUM PLAATSEN Question

Idea KLIK HIER

Laatst aangepast door Tilly op Ma 20 Jun 2005, 9:25, in toaal 7 keer bewerkt

Naar boven
Tilly
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Ma 28 Jun 2004, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

HOE MAAK JE "KLIK HIER"

- Haal eerst de URL (adres) die je wil gebruiken als link. (zie uitleg)
- Klik 1 X op de toets URL (bovenaan je tekstraam, laatste toets)
- Plaats = vlak vóór het laatste haakje.
- Plak de URL er meteen achter, nog binnen het afsluithaakje ]
- Achter het haakje typ je KLIK HIER en/of gelijk welk ander symbool.
- Klik op de afsluittoets [/URL]

Zorg dat er geen enkele spatie of code in de link teveel staat.

Het resultaat ziet er dan zo uit in uw tekstraam:

[url=http://www.....uw gekozen url.....]KLIK HIER[/url]

Naar boven
Tilly
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Wo 10 Nov 2004, 0:21    Onderwerp: Reageer met quote

WAAR STAAT DE ZOEKFUNCTIE OM EEN

ONDERWERP OF EEN NAAM TERUG TE VINDEN?

Boven naast de regenboog van seniorennet staat de toets Zoeken.

Als je bijvoorbeeld wil weten of jouw vraag al gesteld werd bijv. over defragmenteren, typ je het woord in het bovenste raam.

Wil je snel een naam van een geregistreerde gebruiker terugvinden: typ een * (sterretje of wildcard)

ZOEKEN

Naar boven
Tilly
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Wo 22 Jun 2005, 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

HOE MAAK IK EEN SCHERMAFDRUK OF PRINTSCREEN Question

Om een schermafdruk of printscreen te maken: ( met XP en internet explorer)

- Klik op de toets Prt SC
    - ga naar Paint en klik op plakken
    - hier selecteer je het stuk dat je wil plaatsen
    - klik terug op kopiëer en ga terug naar Paint
    - klik op plakken
    - via bestand opslaan in een map.

Heb je een eigen site kan je het hier zo plaatsen anders moet je via een uploader gaan.

bv. http://putfile.com/# of http://www.imageshack.us/

Via de uploader:

Als je de afbeelding opgeslagen hebt in een map doe je het volgende :
ga naar een uploader bv. http://putfile.com/#

1. zet een vinkje bij image en bij I have read and agree to TOS.
    2. klik op bladeren
    3. klik op de foto die je wil plaatsen en op openen
    4. klik op upload media
    5. bij your images kies je voor BB en klik op copy voor die URL
    6. plak die hier in je bericht.

Er zijn nog andere programma's op het web om een printscreen te maken.

(tekst opgemaakt door Redpoppy)

Volgend progr. installeren http://www.gadwin.com/printscreen/ en de instellingen naar keuze uitvoeren.
Wanneer je nu op de printscreenknop drukt start het programma en kan je al of niet een deel of het gehele beeld opslaan.

Volgens de instellingen staat dat dan al direkt op het klembord en/of in een vooraf bepaalde map.

Met de volgende uploader kan je het bewuste beeld dan uploaden en zo kan je het dan hier posten.

http://members.lycos.nl/nightkiller0013/upload/

(tekst opgemaakt door ena)

Naar boven
Tilly
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Do 20 Okt 2005, 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe plaats ik muziek bij een bericht op dit forum?

klik op de muziekbalk.

Wie muziek wil plaatsen

[url= hier de url. van het muziekje][img] hier de url. van de afbeelding[/img][/url]

Maar wel rekening houden met de auteursrechten!! het muziekje dat je hier hoort is uit de tijd ongeveer van Hendrik VIII, dus geen auteursrechten meer.

(info van Redpoppy)

Naar boven
Tilly
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Do 20 Okt 2005, 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben mijn getypte tekst kwijt...wat nu?

(NewHaunter heeft er wat op gevonden Idea )

Nogal wat mensen verliezen hun getypte tekst doordat de pagina verdwijnt en zo.

jenny 100 schreef:
Sorry een hele uitleg getypt en floep alles weg.Dus nu een kortje.

Bovenaan "Extra">"Internet-opties..."> tabblad "Geavanceerd". Naar beneden scrollen en daar het vinkje wegdoen bij het geel zinnetje hier:

Dan gaat er steeds een nieuw venster open als men op een internetsnelkoppelling op het bureaublad dubbelklikt en ook als men de Favorieten vanuit het start-menu opent (als ze daar niet instaan kan men ze gemakkellijk erinzetten langs "Eigenschappen voor Taakbalk en menu Start">"Aanpassen" - zie laatste venstertje in dit bericht).

Niet als men sites kiest vanuit de Favorieten in de browser want dan opent dat zich in hetzelfde venster en moet men naar zijn vorige pagina teruggaan langs "Vorige".

Linken die zich op de pagina bevinden gaan meestal ook in hetzelfde venster open als men erop klikt maar hier kan men ook rechtsklikken en kiezen voor "Openen in een nieuw venster".

Het veiligste is een nieuw venster! Men krijgt ook telkens weer een ander venster met dezelfde pagina erop door Ctrl+N te drukken.
_____

De tekst tijdens het typen regelmatig plakken in kladblok is ook een nuttige en veilige manier. Daarom zet ik hier nog eens enkele eerdere posts uit andere topics.

NewHaunter schreef:
zonneke schreef:
hild welkom hier!!! zoals je kan lezen zitten wij met z'n allen ook in dat vervelende clubje Wink die hun teksten als eens zien verdwijnen... in word en plakken is en oplossing (alhoewel, voor mij te omslachtig...)

zonneke

Ik plak dat in kladblok! Dat gaat rapper.

En om het heel gemakkelijk te maken heb ik "Kladblok" direct in het startmenu gezet. Want dat staat normaal veel te ver, "start">"Alle programma's">"Bureau-accessoires">"Kladblok". Da's veel te ver om te pakken steeds.

Dat kan zo: Op dat Kladblok in "Bureau-accessoires" rechtsklikken en daar kiezen voor "Aan het menu Start vastmaken". Dan staat dat direct linksbovenaan van het startmenu en is dat altijd heel rap te bereiken. Very Happy

Dat kan met alle snelkoppelingen naar programma's die in "start">"Alle programma's" staan, ook met de pictogrammen ervan die op het bureaublad staan.

Om het terug daar weg te doen, hetzelfde maar dan staat er "Van het Menu start losmaken". Juist rechtsklikken erop en daar staat dat bij.

Groetjes aan gans het café, NH  

Aanpassing Zo 28 aug, 15u40: De methode hierboven is voor windows XP. Bij windows 98 kan het ook maar daar moet men het anders doen (wie het wil weten vraagt het maar).

_____

rienke2 schreef:
goede avond maatjes....
deze keer in kladblok hoor...

ROBBE...ik doe het altijd in kladblok ...maar het kon weer niet vlug genoeg gaan .....het is wel grrrr..... Mad
als je veel geschreven hebt en dan floep.....ik werk op een laptop en dat is zeer gevoelig
bij het minste dat je ergens aan hapert ..floep ...en een ander blad.... Crying or Very sad Evil or Very Mad

...................................... 

Om het gemakkelijk te maken zet ik het kladblok direct links bovenaan in het startmenu. En dat doet men zo (voor windows XP):

NewHaunter schreef:
WinXP!
Awel hier staat dat zie (waar het pijleke staat):

Bij mij staat '...losmaken" omdat het er al staat. Normaal staat er "...vastmaken".

Rechtsklikken op Kladblok in Start>Alle programma's>Bureau-accessoires.

Dat kan met alle snelkoppelingen naar programma's die in "start">"Alle programma's" staan, ook met de pictogrammen ervan die op het bureaublad staan.

Dan wordt dat zo:

NewHaunter schreef:
Uw Menu Start staat toch niet ingesteld op Klassieke weergave hé want dan gaat dat zo niet.

Gewone weergave:

Klassieke weergave:

Gewone weergave of klassieke weergave:

Groetjes, NH  

Nog iets:

Met de knop "Aanpassen..." kan men vanalles aanpassen in het startmenu naar eigen voorkeur.

Dit venster roept men op door op een lege plaats in de taakbalk te rechtsklikken en "Eigenschappen" te kiezen.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SeniorenNet Forum Index -> Oefenforum Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: