|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
dummie
|
Geplaatst: Ma 18 Feb 2008, 18:36 Onderwerp: wilsbeschikking |
|
|
Geachten,
Naar mijn mening moet aan ieder betrokkene een afschrift van de wilsbeschikking i.v.m. euthanasie worden overgemaakt (huisarts, vertrouwenspersoon, getuigen).
Nu is mijn vraag : kan de huisarts eveneens als getuige worden aangesteld ? (er dienen namelijk 2 getuigen aangeduid).
dank bij voorbaat
|
|
| Naar boven |
|
 |
Saradee
|
Geplaatst: Do 21 Feb 2008, 11:05 Onderwerp: Wilsbeschikking |
|
|
Beste,
Omdat ik als getuige iemand jonger wilde dan ikzelf, had ik dat ook aan mijn huisarts gevraagd, maar die weigerde. De huisarts is er actief heel nauw bij betrokken en getuigen kunnen beter neutrale personen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Mathieu
Geregistreerd op: 3-11-2003 Woonplaats: Aan de rand van de stad langs het groene bos
|
Geplaatst: Vr 30 Mei 2008, 17:00 Onderwerp: Re: wilsbeschikking |
|
|
| dummie schreef: |
Geachten,
Naar mijn mening moet aan ieder betrokkene een afschrift van de wilsbeschikking i.v.m. euthanasie worden overgemaakt (huisarts, vertrouwenspersoon, getuigen).
Nu is mijn vraag : kan de huisarts eveneens als getuige worden aangesteld ? (er dienen namelijk 2 getuigen aangeduid).
dank bij voorbaat |
Niet meer dan normaal dat de dokter weigerrde. De twee getuigen die er moeten tekenen dienen enkel als bewijs dat je op het moment dat de wilsbeschikking werd opgesteld je bij je volle verstand was. Dus dat je volledig bij volle vestand en vrijwillig die akte hebt opgesteld. Die van ons ligt al lang klaar bij de dokter.
_________________ Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|