AROLSEN - alle jaren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

loboken
Lid geworden op: 09 aug 2010, 09:30
Locatie: Hamme

09 aug 2010, 10:38

[quote="boerkeswa"][Hallo
Ik heb mijn legerdienst volbracht in 1970-1971 te Arolsen bij het
107 Pl Rav tpt Zijn er nog leger makkers ??
Laat dan iets weten[/quote]
Ik was daar van1973-1974.
73/04553
107 doet ze beven

Longinus
Lid geworden op: 10 mar 2009, 11:29
Locatie: affligem

26 aug 2010, 21:19

Was in Arolsen in 1963 maart-november. Radio-operator bij de Staf en diensten. Onze Chef was Opperwachtmeester Schroeven en brigadier Robbesyn. Luitenant Franchet was toen radioofficier.
Als ik mij goed herinner sliepen wij met een zes of achttal radio-operators op kamer 58, eerste verdiep achteraan rechts tegenover de verlofgangerskamer. Zat aan de telefooncentrale die beruchte avond van 23 of 24 november toen Kennedy vermoord is. Toen was het even echt alarm. Ik herinner mij dat alle tanks en fulltracks, halftracks en andere voertuigen in een mum van tijd buiten de kazerne waren.
Dat heeft zo van ca 18.30 tot 20.30u geduurd. Toen werd er niet al te veel gelachen. Ben nu lid van de verbroedering 1jp en kom er nog een bekende uit de radioatelier tegen, Brigadier Roger Reyskens. Ieder van ons kent hem zeker nog als zeer gedisiplineerd en wat teruggetrokken.

Waar zijn de jagers uit die tijd?

de limburger
Lid geworden op: 19 okt 2010, 21:58
Locatie: maaseik

19 okt 2010, 22:10

Ik heb mijn legerdienst volbracht in Arolsen 1968-1969 bij de Verkenners ,
1°jagers te Paard,als KROO.Ik heb geen enkel kontakt meer gehad met de
maten van toen.

Jan Taillieu
Lid geworden op: 26 okt 2010, 12:48
Locatie: Hulste

26 okt 2010, 13:00

Ik was soldaat in Arolsen in 1976-1977 bij de 202 cie mat.
We lagen samen met het 107 tpt in de blok boven de infirmerie en MP.
Namen die ik me nog herinner: lt Van Bergen, chef Welleman, De Bontridder, Scherrens, De Troy, Dobbelaere

ango
Lid geworden op: 06 mar 2011, 17:56
Locatie: Deurne

07 jun 2011, 17:46

Ik was in Arolsen bij 1JP van 66 tot 71 eerst bij 16 recce esk:C. Die zijn dan ontbonden en overgegaan naar 4 recce eck:B.
Zijn er nog mensen van die tijd hier?
hallo, ik was bij de 1 jagers in jaar 69-74 als BV.Eerst bij 16 recce dan 4 recce.Had goede contacten met LT gingen dikwijls samen in verlof,kon ik meerijden met hem inplaats van met de trein.
Gast

08 jun 2011, 12:26

Hallo, ik deed mijn legerdienst in Arolsen bij de verkenners, 1e J.P. esk.E in 1970/1971.
Binnengegaan in Leopoldsburg voor een week en dan Arolsen.
Toen was er Kapt. Breyne, Lt. Leo, chef Goegebeur, serg. babyface Van Dongen? en anderen die ik vergeten ben.
Van de collega soldaten weet ik er nog een paar, maar nooit meer iets gehoord uit deze periode.
Huyghe, Covemaecker(R.P.), Carpentier, Van Rijckel, Vandersmissen, Damman, Buysse, De Sloover, Vernimmen, Vercammen, dit zijn er een paar die mij te binnen schieten.
Coenen, Vereecke, ghijsels of ghijselinck??, en ik herinner me nog een jongen waar ik ben bijgebleven tijdens de 16 km loop en gans de tijd zijn falo gedragen. Die is moeten springen van de hindernismuur en zijn voet gebroken, nooit meer teruggezien. Als ik ik het goed zou voorhebben was dat Koen Crucke, maar ben niet zeker, is ook al lang geleden hé.
Het was een zware periode, maar achteraf gezien toch wel leuk en leerrijk.

Er zijn hier echter niet veel jagers die zich melden, jammer!!
Laatst gewijzigd door Gast op 17 jan 2012, 19:58, 5 keer totaal gewijzigd.

ango
Lid geworden op: 06 mar 2011, 17:56
Locatie: Deurne

08 jun 2011, 14:22

Ronyke schreef:Hallo, ik deed mijn legerdienst in Arolsen bij de verkenners, 1e J.P. esk.E in 1970/1971. Toen was er Kapt. Breyne, Lt. Leo, chef Goegebeur, serg. babyface Van Dongen? en anderen die ik vergeten ben.
Van de collega soldaten weet ik er nog een paar, maar nooit meer iets gehoord uit deze periode.
Huyghe, Covemaecker(RP), Carpentier, Van Rijckel, Vandersmissen, Damman, Buysse, De Sloover, dit zijn er een paar die mij te binnen schieten.
Het was een zware periode, maar achteraf gezien toch wel leuk en leerrijk.

Er zijn hier echter niet veel jagers die zich melden, jammer!!
Beste,de namen van KADER ken ik maar van de soldaten geen enkele,heb veel soldaten op de 5 jaar zie gaan en komen hé.Groetjes
[/b]
hallo, ik was bij de 1 jagers in jaar 69-74 als BV.Eerst bij 16 recce dan 4 recce.Had goede contacten met LT gingen dikwijls samen in verlof,kon ik meerijden met hem inplaats van met de trein.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

13 jun 2011, 04:03

Ben ook bij de "Eerste joepers" geweest. Hoe was het weer? A eskadron, peleton A. Dit was in 1965/66, trouwens samen met mijn broer. We lagen in het gebouw waar een totempaal voor stond. Meen dat de naam van de garageoverste voor de Willy's jeeps Wachtmeester/Eerste Wachtmeester? Crockaert was. " Wachtmeester "den bol" (sorry zijn naam ontsnapt me) was een goede mechanieker, hij heeft ooit eens de koppakking (joint de culasse) van mijn Willy's komen vervangen in de gutsende regen, in het midden van een modderig veld, tijdens maneuvers. Reed toen met jeep A2A.
Ik had altijd wel een toeristische kaart onder mijn zetel steken ... men kon al eens "ontsnappen" tijdens een oefening, kaartmars of Natomaneuvers :roll:.
We reden natuurlijk altijd zonder bache en op een dag had ik eens een ijspegel die een verbinding maakte tussen mijn muts en mijn rechteroor.
Natuurlijk zijn er plezante dagen geweest en een mens leerde wel wat relativeren, zijn plan trekken etc. Maar ... er zijn toch meer dagen geweest dat ik me ambeteerde als andere dagen.
Met de Duitse bevolking nooit problemen gehad (mijn duits is beter als dat van J-M Pfaff) diegenen die gedurende WOII gediend hadden waren zeer dikwijls bereid om een interessant gesprek te hebben. Als we zo eens "ontsnapt" waren (radio werd wat "gefoekadeerd") en een pint gingen drinken in een afgelegen "Kneipe" mochten we altijd onze draagbare wapens onder de cafétafel leggen. De boeren in de ronde appreciëerden dat we niet moedwillig door hun oogsten reden.
Wel, om heel eerlijk te zijn heb ik altijd wat spijt gehad dat ik (noch mijn broer) ooit een "kamp" na de legerdienst moesten gaan doen. Ik zal zelfs meer zeggen ... om nog eens een week in de bossen te crossen ... ik zou er geld voor gegeven hebben ... zelfs nu nog op 65. Ubique fidelis et fortis.

noach
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:22
Locatie: zaffelare

16 jun 2011, 15:44

Hallo,
Mijn legerdienst was bij het 14° cie Genie van januari 70 tot eind oktober 70, indien er mensen zijn op dit forum die in dezelfde ''term" hebben gediend, gelieve een berichtje na te laten.
Bedankt,
Noach
Gast

16 jun 2011, 19:49

Noach, ik was er van februari 1970 maar logeerde wat hoger in hetzelfde gebouw (denk ik) bij de jagers esk/E
Laatst gewijzigd door Gast op 26 jun 2011, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

stafke01
Lid geworden op: 24 jun 2011, 21:40
Locatie: Lichtervelde

24 jun 2011, 21:45

Hallo,

Ik was bij het 1e jagers in Arolsen in 1974-1975 . Zie dat merendeel van de reacties iets vroeger soldaat waren als ik. Na mij opleiding in Stockem /Arlon vertrokken wij naar Arolsen. Prachtige tijd.

WolfVW
Lid geworden op: 27 feb 2009, 20:42
Locatie: Borsbeek

28 apr 2012, 18:20

Ik ben op zoek naar informatie over o/offr OTTEN Olivier (vermoedelijk afkomstig uit Destelbergen bij Gent) en heeft gediend bij 1JP in Arolsen (denk ik) in de jaren '62 - 70 - misschien zelfs langer.
Alle info is welkom op wvw@live.be
Met dank

jlmbry
Lid geworden op: 29 aug 2012, 18:42

29 aug 2012, 19:16

Goede dag,
Ik heb mijn legerdienst doorgebracht in Arolsen in de periode '62 '63, ik was chauffeur halftrack/radio operator. Onze Cdt. was Van De Velde, 1Lt Bodson, Sgt Vangenechten. Mooie tijd, veel geleerd. Spijtig dat de dienstplicht niet meer bestaat.
Gast

21 nov 2012, 10:11

Hallo,
dit bericht gisteren gekregen.
Boemer, weet jij daar iets meer over?


Afbeelding

Mvg,
scorpio1

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

21 nov 2012, 21:56

Idd, ik heb hier reeds een persoonlijke uitnodiging gekregen.

Deze dag van de anciens bestond reeds bij 1 JP en werd dan steeds jaarlijks gehouden in Leopoldsburg.

Nu 1 JP samengesmolten ius met 2 JP en 4 ChaCha, hiouden ze deze dsag in Heverlee.

Je kan zelf inschrijven voor een lunch, zie onderkant flyer.

Neem nota : het Bataljon Jagers Paard, is thans tweetalig
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"