fotostream en aperture

Alles over Aperture, DVD Studio Pro, Final Cut, Logic, Motion en Shake.

fotostream en aperture

Berichtdoor gui » 14 Dec 2011 16:41

Hi,
beginneling in het vak kom ik het volgende tegen.
Ik heb aperture geinstalleerd en wanneer ik bij de instellingen van aperture fotostream wil inschakelen kan dat niet omdat fotostream er eenvoudig niet in staat.
Op mijn macbookpro staat het programma iphoto en wanneer ik daar fotostream uitschakel is er nog steeds geen fotostream te zien in mijn instellingen van aperture.
Wanneer ik fotostream inschakel bij mijn icloud is de fotostream bij mijn iphoto ingeschakeld.
Hoe zou ik dat kunnen oplossen?

Gui
gui
Starter

Re: fotostream en aperture

Berichtdoor Hobbit » 14 Dec 2011 17:10

Eén Ring om allen te regeren,
Eén Ring om hen te vinden,
Eén Ring die hen brengen zal, en in duisternis binden
Gebruikers-avatar
Hobbit
Site Admin

Berichtdoor gui » 16 Dec 2011 20:33

Hi,
inderdaad heb ik al gelezen, maar mijn probleem is hiermee niet opgelost.
spijtig.
We zullen nog verder moeten zoeken zeker.

Bij deze is het opgelost. Er zat een bug in de software waardoor fotostream niet geactiveerd was.
Update versie 3.2.2
gui
Starter

Re: fotostream en aperture oplossing

Berichtdoor ludovico21 » 04 Nov 2014 11:37

Aperture>Preferences>iCloud - Photostream aan vinken.
Maar dat wist je ondertussen al waarschijnlijk.
Ik gebruik Aperture zeer regelmatig.
ludovico21
Starter

Berichtdoor Braveheart » 04 Nov 2014 12:14

Misschien dit wel geweten, maar toch wil ik het volgende nog even mededelen:
Apple stopt met Aperture en iPhoto
Na een lange periode van stilte om de applicatie Aperture van Apple, waarmee het mogelijk is om foto’s te beheren en te retoucheren, is nu duidelijk geworden dat Aperture gaat verdwijnen net als zijn kleinere broer iPhoto. Aperture zal volgend jaar opgaan met iPhoto en onder de naam Photos verdergaan. Op de afgelopen WWDC is de applicatie Photos al even onder de aandacht gebracht.

Volgens Apple zal de applicatie professionele „Aperture-like features” bevatten en de mogelijkheid om de „libraries” van Aperture te importeren. Veel meer heeft Apple niet bekend gemaakt.
Je kunt alleen maar jaloers zijn
op de vreugde waarmee kinderen,
elke dag opnieuw,
het leven aanvatten.
Gebruikers-avatar
Braveheart
Moderator

Berichtdoor ludovico21 » 04 Nov 2014 13:25

Aperture/iPhoto worden niet langer ondersteund en verkocht.Dat klopt en is al enige tijd bekend. Nu is Aperture wel geschikt voor Yosemite omdat er nog een update was... De vraag is natuurlijk wat die nieuwe alles-vervangende fotoapplicatie zal worden... Wat mij vooral interesseert is od er ook zo'n leuke en voorral krachtige en handige (iTunes bv) functie in zal zitten als in Aperture.
Adone Lightroom is natuurlijk een optie maar dan zit je met een abonnementsformule. Heb jij de slideshowfunctie van Lightroom al gezien of getest... ik ga even een trial doen denk ik. Voor de amateurfotograaf is Aperture toch de ideale oplossing omwille van de mooie integratie met andere Appleprogramma's (écht Apple) en je gaat zo ver als je wil maar je hoeft niet... Iedereen vindt er zijn gerief...
Nu moeten we ook iet zeuren in dit soort technologie is evolutie nu eenmaal inherent... Niemand droomt nog van AppleII-computer behalve de gek die er 900.000 $ voor betaalde.. Keep in touch... welke regio woon jij?
ludovico21
Starter

Terug naar Apple Pro Programma's