iMac Fusion Drive of SSD

Alle hardware vragen over je iMac, Powerbook of Power Mac

iMac Fusion Drive of SSD

Berichtdoor Maccer » 19 Okt 2017 19:57

Hallo, ik werk met een iMac van 2008 en kan Sierra niet meer installeren.
Nu wil ik een nieuwe iMac aanschaffen en heb de keuze: ofwel met een fusion drive ofwel ssd. SSD is sneller maar ik vraag mij af hoeveel SSD best genomen wordt. Is 256 GB voldoende als ik momenteel een HD heb van 500GB en er staat nu nog na al die jaren 372 GB vrij.

Bedankt voor info!
Maccer
Forumgebruiker

Re: iMac Fusion Drive of SSD

Berichtdoor janneman1 » 20 Okt 2017 08:54

Over_deze_Mac.png
Ik heb vroeger nogal wat 'gegoogeld' omtrent deze kwestie en ben ik voor SSD gegaan. SSD is hardware en Fusion Drive is software en ik heb meer vertrouwen in de hardware. Ben zeer tevreden met mijn keuze. Op mijn SSD van 250GB staan Sierra, alle programma’s en mijn Dropbox bestanden en kijk eens op de foto wat nog overblijft aan GB’s. Mijn films (grote bestanden) enz… staan op een tweede gewone schijf (deze kan intern of extern zijn).
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
iMac24" en MB 13": beiden: 2,4GHz, 4GB- El Capitan § iMac: 128GB SSD + 320GB § MB: 256GB SSD § Hackintosh 3,2GHz, 8GB: 120GB SSD + 320GB met Yosemite $ iPhone 4$ iPad mini
janneman1
Forumgebruiker

Re: iMac Fusion Drive of SSD

Berichtdoor Maccer » 20 Okt 2017 13:02

@janneman1 ➜ bedankt voor uw nuttige raad. Een externe harde schijf is natuurlijk weer iets wat in strijd is met het principe van de iMac namelijk opgeruimd buro met "alles-in-één-scherm". Misschien toch best een interne schijf nemen dan samen met SSD. Ik heb al een externe schijf staan met back ups via time machine.... Maar blijkbaar is 250 GB voldoende zie ik!!
Maccer
Forumgebruiker

Terug naar Mac Computers