airport express

Stel hier je vragen over drukkers, harde schijven enz...

airport express

Berichtdoor jdc » 05 Jun 2016 16:36

Weet er iemand welke DAC's er in dat airport-express-bakje zit? Bij Apple support kan er dat niemand vertellen na 45 min. telefoon, technici noemen ze dat pffff, een DAC wat is dat meneer?? sukkelaars!!
Mijn vraag is er om te weten of dat het zin heeft om voor een degelijke Hifi-installatie een apparte "audiofiele"DAC te hangen waarbij het prijskaartje naar 1200€ of nog meer kan stijgen.
NB. bij Proximus weet er ook niemand welke DAC's er in hun decoder zitten. (zelfde reactie, een DAC wat is dat meneer?)
De bedoeling is muziek te streamen van mijn iMac of iPad naar een bestaande Hifi-versterker die geen digitale ingang heeft.
mvg
jdc
Forumgebruiker

Re: airport express

Berichtdoor Hobbit » 06 Jun 2016 10:46

45 min bellen met Apple support en geen deftig antwoord bekomen. Dat schijnt mij heel raar, abnormaal zelf.
als Google het weet dan zal Apple het ook wel weten zeker
Of wil jij het exacte type weten van DAC? Dan wordt het inderdaad wel wat moeilijk om dit te vinden.

Streamen naar je hiFi kan je ook via een bleutooht dongle ( http://www.marmitek.com/nl/producten/lu ... angers.php )
Zelf gebruik ik de Apple Tv te samen met een Kanex dongle ATVPro ( http://www.kanex.com/atvpro)
Eén Ring om allen te regeren,
Eén Ring om hen te vinden,
Eén Ring die hen brengen zal, en in duisternis binden
Gebruikers-avatar
Hobbit
Site Admin

Berichtdoor jdc » 06 Jun 2016 14:12

Hallo Hobbit, bedankt voor de reactie, die 45 min is inderdaad niet normaal maar heb ik toch meegemaakt. Die Kanex dongle is eigenlijk voor beeld en geluid, maar ik zoek specifiek voor geluid en dan ook nog Hifi-kwaliteit, daarom dus mijn vraag.
mvg
jdc
Forumgebruiker

Berichtdoor Hobbit » 07 Jun 2016 09:43

Eén Ring om allen te regeren,
Eén Ring om hen te vinden,
Eén Ring die hen brengen zal, en in duisternis binden
Gebruikers-avatar
Hobbit
Site Admin

Terug naar Overige Hardware