Draadloze HP printer OFFline

Stel hier je vragen over drukkers, harde schijven enz...

Draadloze HP printer OFFline

Berichtdoor vivapo » 07 Jun 2017 07:00

Komt het door de panne in een kast van Proximus voor een paar dagen of door de update van OS X El Capitan vrsie 10.11.6 maar ik kan niet meer printen; ik krijg de boodschap OFFline. Hoe krijg ik weer connectie met mijn printer?
Dank bij voorbaat, Viviane
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laugh so hard that even sorrow smiles
vivapo
Forumgebruiker

Re: Draadloze HP printer OFFline

Berichtdoor janneman1 » 07 Jun 2017 12:01

verwijderen en opnieuw installeren brengt wellicht de oplossing?
iMac24" en MB 13": beiden: 2,4GHz, 4GB- El Capitan § iMac: 128GB SSD + 320GB § MB: 256GB SSD § Hackintosh 3,2GHz, 8GB: 120GB SSD + 320GB met Yosemite $ iPhone 4$ iPad mini
janneman1
Forumgebruiker

Re: Draadloze HP printer OFFline

Berichtdoor vivapo » 29 Jun 2017 17:03

Door een storing in de verdeelkast in de straat had ik enkele uren geen internet en kwam een technieker langs; goed om weten: tijdens de onderbreking/storing lag mijn printer nog aan.

Nadat de storing was opgelost kon ik niet meer printen noch vanaf mijn iMac nog vanaf mijn andere iDevices.
Wanneer ik vanaf mijn iMac een printopdracht gaf dan kreeg ik een boodschap dat mijn printer niet aangesloten was.
Echter, ... ik kon wel vanaf mijn printer een scan naar mijn iMac verzenden én ik kon vanaf mijn iMac een mail zenden naar het mailadres van mijn printer en zo printen; maar dat geldt enkel voor kleine taken.

Ik heb contact genomen met de helpdesk van mijn internetprovider; die verwezen mij echter naar de helpdesk van HP.

De oplossing was echter héél eenvoudig en heb ik terug gevonden op de help-desk pagina's van HP.

Ik deel de oplossing hier voor anderen op dit forum (én voor mezelf in de toekomst!).

Wanneer de HP printer niet gevonden wordt: router en printer afleggen.
VOOR WAT VOLGT IS DE VOLGORDE BELANGRIJK:
- Sluit het netsnoer weer aan op de router of zet deze weer aan en wacht totdat het activiteitenlampje van internet een normale verbindingsstatus weergeeft.
- Zet de printer aan en probeer af te drukken.

gelukt!
GROETJES, Viviane
Laugh so hard that even sorrow smiles
vivapo
Forumgebruiker

Terug naar Overige Hardware