zoek mijn iPhone

Alles over het besturingssysteem van uw iPhone, iPad, iPodTouch of AppleTV in het algemeen

zoek mijn iPhone

Berichtdoor Maccer » 10 Dec 2017 13:49

Ik begrijp niet goed dat de functie "zoek mijn iPhone" steeds uitgeschakeld wordt als ik mij uitlog in iCloud op de iPhone. Als ik op loguit klik verschijnt het venster met mededeling: Apple ID-Wachtwoord. Voer het Apple ID-wachtwoord voor ********@**** in om Zoek mijn iPhone uit te schakelen.
Waarom wordt deze functie uitgeschakeld bij uiloggen? Moet ik dan steeds ingelogd blijven??

Graag wat info waarvoor dank!!
Maccer
Forumgebruiker

Re: zoek mijn iPhone

Berichtdoor Hobbit » 10 Dec 2017 20:38

Ik neem aan dat dit is omdat "zoek mijn iPhone" alleen werkt via de iCloud
Geen iCloud! bijgevolg geen "zoek mijn iPhone"
Geen internet- of WiFi verbinding "zoek mijn iPhone" werkt niet
Eén Ring om allen te regeren,
Eén Ring om hen te vinden,
Eén Ring die hen brengen zal, en in duisternis binden
Gebruikers-avatar
Hobbit
Site Admin

Berichtdoor Maccer » 10 Dec 2017 21:21

Dus als ik het goed begrijp mag je u niet uitloggen in iCloud? Ik weet niet of het werkelijk zo interessant is die iCloud.....
Maccer
Forumgebruiker

Berichtdoor Hobbit » 11 Dec 2017 10:57

interessant is volgens wat je wilt
Dank zij de iCloud synchroniseer je automatisch tussen al je toestel
Als je maar één toestel hebt en je wilt tevens geen backup in de cloud maken is het natuurlijk niet interessant
Gebruikers-avatar
Hobbit
Site Admin

Berichtdoor Maccer » 11 Dec 2017 12:05

Bedankt Hobbit maar ik zit met een groot probleem. Ik had in agenda de indeling "Op mijn mac" staan en die is verdwenen. In plaats daarvan staat er nu iCloud. Ik zou nu echt graag alles wat "Op mijn mac" stond terug willen via de regelmatige timemachine back-ups die ik uitvoerde. Ik heb nu een nieuwe agenda gemaakt en nu staat weer in de lijst links "Op mijn Mac" en ik heb er de naam Agenda aan gegeven. Ik ga naar finder en via alt Ga zit ik mijn thuisbibliotheek. Daar zie ik calendars staan en open mijn timemachine. Ik kan echter deze map niet terug zetten vermits de knop daarvoor niet kan geactiveerd worden.....
Schermafbeelding 2017-12-11 om 10.55.54.png

$
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Maccer
Forumgebruiker

Berichtdoor Hobbit » 13 Dec 2017 11:14

Hier moet ik passen :oops:
Bij mijn agenda heb ik geen "op mijn Mac" staan - Ik gebruik de agenda's van iCloud en Gmail
Als ik met Time machine kijk bij de map Calendars in de thuisbibliotheek dan kan ik wel de knop 'zet terug' activeren
Heeft iemand anders een oplossing hier?
Gebruikers-avatar
Hobbit
Site Admin

Berichtdoor Maccer » 13 Dec 2017 14:55

Bedankt alleszins Hobby!
Ik heb in de iCloud alles wat opgekuist. Nieuwe mappen aangemaakt in Agenda "op mijn mac". Vervolgens op de mappen één voor één in iCloud op exporteer geklikt en ze op mijn buroblad geplaatst. Na dit alles iCloud afgesloten (want anders moet iCloud constant blijven open staan en ik vind dat maar niks... Dan in Agenda op ieder aangemaakte map geklikt en geïmporteerd wat op buroblad staat en het is in orde nu. Heb daarna opnieuw een backup gemaakt met timemachine, en dan in de thuisbibliotheek op canlendars geklikt, timemachine geactiveerd en zie: de knop "zet terug" kan weer geactiveerd worden!! Bedankt om met mij na te denken en ik hoop dat iemand anders aan mijn uitleg ook iets zal hebben moest die hetzelfde probleem tegen komen!! Met vriendelijke groet.
Maccer
Forumgebruiker

Terug naar iOS