terugkoppeling naar/van Apple - oorzaak en gevolg

Alles over het besturingssysteem van uw computer in het algemeen

terugkoppeling naar/van Apple - oorzaak en gevolg

Berichtdoor vivapo » 19 Jan 2018 14:23

Bij de update van het besturingssysteem heb ik aangevinkt dat er 'rapporten' naar Apple mochten gezonden worden.
Ik vermoed dat dit de reden is waarom ik vandaag een terugkoppeling kreeg over FB (zie bijlage). Maar evengoed komt dit niét van Apple en zou ik hun vraag willen omzeilen.

Ik heb hierover een aantal vragen:
1. klopt mijn redenering dat dit bericht van Apple komt? Zo ja, dan kan ik dit pop up venster vertrouwen
2. ik heb nogal problemen met "je moét...."; ik heb geen antivirussoftware voor Mac staan, dus ook niet uitgevoerd; kan ik zonder gevaar toch afvinken dat ik die heb uitgevoerd?
3. of doe ik dat niet en zou ik de instellingen om Apple te laten 'meekijken' wijzigen? Ik vermoed dat ik dat in INSTELLINGEN kan doen.
4. of klik ik op 'Not Using a Mac?'

Gezien ik de FB-pagina van vivapo dagelijks gebruik is het momenteel lastig dat ik nu niet meer op FB geraak via mijn computer.

Dank bij voorbaat voor een reactie!
Viviane/vivapo
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laugh so hard that even sorrow smiles
vivapo
Forumgebruiker

Re: terugkoppeling naar/van Apple - oorzaak en gevolg

Berichtdoor vivapo » 19 Jan 2018 14:36

Ondertussen is mijn vraag achterhaald want ik heb ontdekt dat er iemand (een zekere Chantal uit Brugge maar woonachtig in Antwerpen) - die mij even voordien een vriendschapsverzoek had bezorgd - met die naam een fake bericht heeft geplaatst op mijn FB profiel; ondertussen kreeg ik nog eenzelfde foto met een andere naam die opnieuw een vriendschapsverzoek heeft bezorgd. Het klopt wellicht dat mijn Mac besmet is met schadelijke software. Ik heb echter geen antivirussoftware voor mijn Mac. En nu?
Laugh so hard that even sorrow smiles
vivapo
Forumgebruiker

Re: terugkoppeling naar/van Apple - oorzaak en gevolg

Berichtdoor Hobbit » 19 Jan 2018 17:40

Een rapport melden aan Apple heeft niets te maken met een terugkoppeling naar Facebook. Ik neem aan dat dit fake is en dat het bericht niet van  komt
Dit pop-up venster (of was het een bericht - een pop-up venster verdwijnt nadien) kwam dat tijdens een FB sessie?
En waarom geraak je niet meer op Facebook
Kan je niet nakijken wat het profiel van deze Chantal
Zo ja stuur mij het eens door via pm
Eén Ring om allen te regeren,
Eén Ring om hen te vinden,
Eén Ring die hen brengen zal, en in duisternis binden
Gebruikers-avatar
Hobbit
Site Admin

Terug naar Mac OS