Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
Rex 5

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 20 Apr 2008, 0:59  Onderwerp: lichaam voor de wetenschap
Hallo,

Ik heb die vraag ook aan enkele professoren en doctoren gesteld in de jaren 1980 en kreeg als antwoord:
1) het lichaam van een Belgisch patient gaan naar een faculteit in het buitenland, omdat men niet wil dat een toekomstige chirurg, dus als student het lichaam van een bekend iemand onder het mes krijgt.
2) als het lichaam rechtstreeks naar de faculteit in Antwerpen of Brussel gaat, worden er natuurlijk proeven op verricht, maar na een bepaalde tijd,wordt dat lichaam terug aan de familie bezorgd die er dan een begrafenis of crematie "moeten" aan geven.
Dat laatste , werd mij duidelijk gemaakt , was alsnog verplicht !

Zou dat nu veranderd zijn?

Groetjes,
C.
bakker

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 20 Apr 2008, 9:19 
Op deze site van de universiteit antwerpen kan u een en ander vinden

http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=.LICHAAMSAFSTAND&n=59503

Hieruit blijkt dat het lichaam in de iegen universiteit wordt " gebruikt" en dat het niet terug aan de familie wordt overgemaakt ( wordt zelfs niet verwittigd van de begrafenis )
de zweed

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 05 Mei 2009, 12:20  Onderwerp: lichaamsafstand
Voor het gentse vind je alles op de website
www.lichaamsafstand.ugent.be
lionben

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 10 Jul 2015, 22:31 
chablis schreef:
ja eigenlijk is mijn vraag hier niet op zijn plaats maar ja, waar zou ik ze moeten stellen, kennen jullie een adres maar eentje waar je zeker van bent he, waar moet ik zijn om officiele papieren in orde te brengen om mijn lichaam na overlijden aan de wetenschap te schenken
ik word van het kastje naar de muur gestuurd
thx voor de hulp opvoorhand al
groetjes chablis

U plaatselijk ziekenhuis en of u gemeente, meestal het plaatselijk ziekenhuis zelf en u huisarts zou u dit moeten kunnen zeggen.
joviaal persoon

Ga naar: